  • 11. Data: 2010-08-10 15:37:40
    Temat: Re: Wybor zasilacza
    Od: raviz <r...@v...pl>

    On 10/08/2010 00:56, m4rkiz wrote:
    > "raviz" <r...@v...pl> wrote in message
    >
    > te kalkulatory sa pisane tak samo jak rekomendacje na stronach producentow
    > kart graficznych, czyli na zapas i troche na oko
    >
    > http://www.hardware.info/nl-NL/articles/amdnampoZGSa
    /4way_SLI_GeForce_GTX_480_test/1

    > kupowanie z lekkim zapasem ma sens jezeli jest realne prawdopodobienstwo ze
    > kiedys sie cos konkretnego dolozy, ale dla platformy ktora na poczatku
    > bedzie
    > brala mniej niz 200W w idle a 450W pod obciazeniem zasilacz 1250W to spora
    > przesada
    >
    > gdybys mial ladowac upatrzony sprzet, tak w ramach hobby, to i owszem,
    > ale branie na szybko czegos na sile zeby potem dlugo lezalo niewykorzystane
    > to imho sredni pomysl

    Przejrzalem material z linka, dzieki za ciekawe i praktyczne informacje.
    Tak jak napisales pod obciazeniem system bedzie pobieral ok 400W jednak
    uzwgledniajac w przyszlosci druga karte 480 zasilacz bedzie musial
    obsluzyc ok 700W. Wiem, ze do 1200W stad jeszcze daleko. Jednak
    posiadajac 1200W zasilacz bedzie pracowal w polowie wydajnosci czyli
    bedzie chlodny, wentylator nie bedzie generowal dodatkowego halasu.
    Biore pod uwage zakup czegos tanszego i slabszego np. Cooler Master
    Silent Pro Gold za 859zl i w tym wypadku roznica w cenie jest znaczaca,
    natomiast w przypadku Enermaxa roznica miedzy bodazje 900W a 1250W to
    200zl wiec nie jest to kwota o ktora warto walczyc za wszelka cene.

    Daj znac czy posiadajac 1250W i obciazenie na poziomie 200-400W cos
    trace? Wiekszy pobor pradu czy cokolwiek innego poza kosztem zasilacza
    oczywiscie?

    Pozdrawiam......Rafal

  • 12. Data: 2010-08-10 15:46:01
    Od: raviz <r...@v...pl>

    > Daj znac czy posiadajac 1250W i obciazenie na poziomie 200-400W cos
    > trace? Wiekszy pobor pradu czy cokolwiek innego poza kosztem zasilacza
    > oczywiscie?
    >
    > Pozdrawiam......Rafal

    PS
    Jaki godny uwagi zasilaczz polecilibyscie do 1000W w cenie znaczaco
    nizszej niz 1200zl?

  • 13. Data: 2010-08-10 16:02:04
    Od: zenek <z...@o...pl>

    > Daj znac czy posiadajac 1250W i obciazenie na poziomie 200-400W cos
    > trace? Wiekszy pobor pradu czy cokolwiek innego poza kosztem zasilacza
    > oczywiscie?
    >
    > Pozdrawiam......Rafal

    Tracisz i to duzo bo cos kolo 500-600zl jak dolozysz
    drugie tyle to bedziesz mial PS3 do gier ktore pobiera 120W.

  • 14. Data: 2010-08-10 17:03:50
    Od: "m4rkiz" <a...@b...cpl>

    "raviz" <r...@v...pl> wrote in message news:i3rrog$llq$1@news.onet.pl...
    > Daj znac czy posiadajac 1250W i obciazenie na poziomie 200-400W cos
    > trace? Wiekszy pobor pradu czy cokolwiek innego poza kosztem zasilacza
    > oczywiscie?

    te certyfikowane zasilacze zazwyczaj maja podobna sprawnosc dla obciazenia
    20 i 100% i maksimum sprawnosci dla 50%, ale to dalej roznice raczej niewielkie

    nie chce mi sie teraz przebijac przez ceny, ale w tym przypadku optymalna moc
    zasilacza to 800W daje ci to mozliwosc odpalenia tych geforcow w sli
    a jednoczesnie do momentu kiedy je wlozysz bedziesz mial optymalny pobor
    pradu pod obciazeniem

    tylko tak jak pisze - jak masz cos upatrzonego to to bierz, w koncu liczy
    sie zadowolony uzytkownik, a nie nadrukowane cyferki :)

  • 15. Data: 2010-08-10 17:48:04
    Od: Dawid <m...@n...pl>

    zenek pisze:

    > Tracisz i to duzo bo cos kolo 500-600zl jak dolozysz drugie tyle to
    > bedziesz mial PS3 do gier ktore pobiera 120W.

    Zeniu, a po co mu PS3 do tego o czym pisze?
    Teraz już PS3 jest dobre na wszystko?
    Gdzie pisze, że chce grać?

  • 16. Data: 2010-08-10 17:51:46
    Od: zenek <z...@o...pl>

    W dniu 2010-08-10 19:48, Dawid pisze:

    > Zeniu, a po co mu PS3 do tego o czym pisze?
    > Teraz już PS3 jest dobre na wszystko?
    > Gdzie pisze, że chce grać?

    A na chuj mu taka grafika i to w 3D?

    W PS3 ma to wstandardzie i to duzo taniej bez belkotu maltetingowqego i
    kW pradu.

  • 17. Data: 2010-08-10 17:55:52
    Od: Dawid <m...@n...pl>

    zenek pisze:

    > A na chuj mu taka grafika i to w 3D?
    >
    > W PS3 ma to wstandardzie i to duzo taniej bez belkotu maltetingowqego i
    > kW pradu.
    Przeczytaj co to Vray, 3d to nie tylko gry, nie rób z siebie ch..a :-)

  • 18. Data: 2010-08-10 18:25:16
    Od: zenek <z...@o...pl>

    W dniu 2010-08-10 19:55, Dawid pisze:

    > Przeczytaj co to Vray, 3d to nie tylko gry, nie rób z siebie ch..a :-)

    JAk dla mnie to Vray i tym podobne pierduty to bicz na frajerow ktorzy
    maja za duzo kasy.

    Dymac frajerow !!!!!!!!!!

  • 19. Data: 2010-08-10 18:25:32
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "m4rkiz" <a...@b...cpl> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > jednoczesnie do momentu kiedy je wlozysz bedziesz mial optymalny pobor pradu

    Tylko, że zasilacz ma być też na 2 zestaw (który zostanie złożony w
    przyszłości).

  • 20. Data: 2010-08-10 18:29:13
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "zenek" <z...@o...pl> napisał w wiadomości grup
    > JAk dla mnie to Vray i tym podobne pierduty to bicz na frajerow ktorzy maja za
    > duzo kasy.
    >
    > Dymac frajerow !!!!!!!!!!

    Jeżeli ma czekać kilka minut na wyświetlanie grafiki, bo nie chce być frajerem
    to chyba jesteś upośledzony.
    Widziałem w efekcie vray i szczęka mi opadła (zestaw był ciut słabszy - tylko 8
    GB ram)