  • 1. Data: 2010-08-09 13:16:26
    Temat: Wybor zasilacza
    Od: raviz <r...@v...pl>

    Witam
    Musze wybrac miedzy tymi oto zasilaczami:

    -Enermax Revolution85+ 1250W
    http://www.enermax.pl/produkte/netzteile/revolution8
    5.html
    Najwieksza jego zaleta jest to, ze jest dostepny od reki, szkoda, ze
    nie ma odczepianych wszystkich kabli, silver jest tylko do 1050W czyli
    nie bedzie az tak bardzo oszczedny.

    -Corsair Professional Series Gold AX1200
    http://www.corsair.com/products/ax1200/default.aspx
    Otrzymal certyfikat Gold, wszystkie przewody odczepiane, cichy.
    Jeden z testow, ktory znalazlem w sieci potwierdza wysoka klase tego
    zasilacza. Wady? Caly czas niedostepny w PL i niewiadomo kiedy bedzie
    mozna go nabyc...

    Ceny obu zasilaczy sa zblizone, Enermax jest troche drozszy. Jesli ktos
    z Was mial doczynienia z w/w zasilaczami lub ma przemyslenia na ten
    temat bylbym wdzieczny za komentarze.
    Jeszcze jedno, w opisie Enermaxa sa wymienione takie oto dwa ficzery:
    # Gotowy na przyszłe CPU
    Przygotowany na większość nadchodzących generacji procesorów dzięki
    12-pinowemu złączu umożliwiającemu zmianę wtyczek, sześciu silnym liniom
    12V, wsparciu dla najnowszych standardów kompatybilności EPS12V oraz
    dzięki ZERO LOAD Design dla funkcji C6 State.
    # Gotowy na przyszłe GPU
    Przygotowany na większość nadchodzących generacji kart graficznych
    dzięki 12-pinowemu złączu umożliwiającemu zmianę wtyczek, sześciu silnym
    liniom 12V, wsparciu dla najnowszych standardów kompatybilności EPS12V
    oraz dzięki ZERO LOAD Design dla funkcji Hybrid Mode.

    Czy jest to cos faktycznie wyjatkowego co moze sie przydac za powiedzmy
    dwa-trzy lata czy tez jest to marketingowy belkot, dostepny w kazdym
    drozszym zasilaczu (np w/w Corsairze) tyle ze nie wszystkim chce sie o
    tym wspominac?
    Pozdrawiam.....Rafal

  • 2. Data: 2010-08-09 13:29:48
    Temat: Re: Wybor zasilacza
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

> [...]
    > dwa-trzy lata czy tez jest to marketingowy belkot, dostepny w kazdym
    > drozszym zasilaczu (np w/w Corsairze) tyle ze nie wszystkim chce sie o

    Moze napisz co to ma byc za zestaw, bo takie moce PSU sa raczej malo
    komu potrzebne.

  • 3. Data: 2010-08-09 14:01:14
    Od: raviz <r...@v...pl>

    > Moze napisz co to ma byc za zestaw, bo takie moce PSU sa raczej malo
    > komu potrzebne.

    Obecnie bedzie to wersja okrojona tego co chcialem wczesniej. Mial to
    byc zestaw dwuprocesorowy na plycie EVGA SR-2 jednak dostac ta plyte to
    cud.... Nowy zestaw bedzie znacznie latwiejszy do zlozenia poza
    wspomnianym zasilaczem:

    - płyta główna: ASUS RAMPAGE III EXTREME
    - procesor: 980X
    - pamięć RAM: 12GB emarket OCZ Titanium Edition 3x2GB, 1600MHz DDR3,
    - karta graficzna: GIGABYTE GeForce GTX480 1536MB DDR5 384bit PCI-E
    - dysk twardy: 2x WD WD1002FAEX 1TB Caviar Black 7200 64MB SATAIII
    - Napęd: BLU-RAY LG BH10LS30
    - zasilacz: 1100zl Corsair CMPSU-1200AXEU - 1200W
    - chlodzenie: Prolimatech Megahalems
    - wentylator proline Akasa Apache PWM AK-FN057 120mm

    Uprzedze dalsze pytania, potrzebuje 12GB do grafiki 3D
    Jako, ze zasilacze nie traca tak na aktualnosci jak reszta podzespolow,
    chcialbym aby to byl model rozwojowy, ktory w przyszlosci zapewni
    bezproblemowa prace w SLI 2x480 gdyby w koncu zaimplpementowano w Vray
    rendering na GPU lub wykorzystalbym ten zasilacz do zlozenia maszyny
    dwuprocesorowej, choc w tym przypadku chyba lepiej byloby teraz kupic
    mniejszy zasilacz i ta skrzynke zostawic zamknieta a drugi komputer
    zbudowac od podstaw.
    Wg kalkulatora na stronie Corsaira do zasilenia zestawu : 2hdd,
    podkrecony 980x i dwie karty 480 potrzebny jest 950W minimum.
    Zestaw z podkreconym procesorem, jedna karta i 2xhdd to 650W.

    Pozdrawiam......Rafal

  • 4. Data: 2010-08-09 17:18:54
    Od: "m4rkiz" <a...@b...cpl>

    "raviz" <r...@v...pl> wrote in message news:i3ov3k$ds$1@news.onet.pl...
> [...]
    5.html
    > Najwieksza jego zaleta jest to, ze jest dostepny od reki, szkoda, ze

    raz je podlaczysz, ulozysz i ruszal raczej nie bedziesz, wiec po co?

    > silver jest tylko do 1050W czyli nie bedzie az tak bardzo oszczedny.

    2% roznicy, pomijalnie malo

  • 5. Data: 2010-08-09 17:36:25
    Od: raviz <r...@v...pl>

    On 09/08/2010 19:18, m4rkiz wrote:

    > "raviz" <r...@v...pl> wrote in message
    5.html

    > raz je podlaczysz, ulozysz i ruszal raczej nie bedziesz, wiec po co?
    to prawda, wolalbym miec jednak podpiete doladnie tyle kabli ile
    potrzebuje i ani jednego wiecej :]

  • 6. Data: 2010-08-09 18:25:23
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "m4rkiz" <a...@b...cpl> napisał w wiadomości grup
    ie...
    > raz je podlaczysz, ulozysz i ruszal raczej nie bedziesz, wiec po co?

    Pogarszają wentylację

    > 2% roznicy, pomijalnie malo

    Mało? Zestaw pobiera 1kW (do obliczeń). 2% to 20W. Policz ile kosztuje takie
    obciążenie bez przerwy.

  • 7. Data: 2010-08-09 20:53:19
    Od: "m4rkiz" <a...@b...cpl>

    "qwerty" <q...@p...fm> wrote in message

    > Mało? Zestaw pobiera 1kW (do obliczeń). 2% to 20W. Policz ile kosztuje takie
    > obciążenie bez przerwy.

    ekm, przedstawiony zestaw, w idle - podczas modelowania i zwyklego uzywania
    bedzie pobieral przez wiekszosc czasu z 200W, czyli roznica watow bardziej
    czterech niz 20

    oba i tak sa o dobre 450W za mocne, 1250W wystarczy na quad sli, do 2way sli
    z tym procesorem wystarczy spokojnie 800W

  • 8. Data: 2010-08-09 22:28:53
    Od: raviz <r...@v...pl>

    On 09/08/2010 22:53, m4rkiz wrote:
> [...]
    > sli
    > z tym procesorem wystarczy spokojnie 800W

    Wg kalkulatorow z podkreconym prockiem i Sli na dwoch kartach 480 800W
    to byloby minimum. Wle miec na wszelki wypadek zapas. Natomiast 1000W
    Enermaxa jest tylko troszke tanszy ok 1250W. Biorac zas 1250W mam
    zasilacz, ktory w razie czego bez problemu obsluzy w przyszlosci
    platforme dwuprocesorowa.
    Choc biore tez pod uwage zakup zasilacza tylko i wylacznie dla tego
    zestawu z opcja podkrecenia procesora i dolozenia drugiej karty gdyby
    Vray wszedl w rendering na GPU.
    Mam upatrzonego Cooler Master Silent Pro Gold 1000W za 859zl czyli
    zyskalbym 350zl; w testach tez wypada niezle. Co sadzicie o Cooler
    Masterze jako producencie zasilaczy, a moze ktos z Was zetknal sie z tym
    konkretnym modelem?

  • 9. Data: 2010-08-09 22:54:49
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

> [...]
    > zyskalbym 350zl; w testach tez wypada niezle. Co sadzicie o Cooler
    > Masterze jako producencie zasilaczy, a moze ktos z Was zetknal sie z tym

    Po pierwsze sadzimy, ze te kalkulatory troche klamia :) To co on CI
    pokazal to moc szczytowa w momencie gdy wszytskie podzespoly dzialaja na
    100% mocy - raczej nie do osiagniecia w normlanych warunkach. Po drugie
    pare lat temu zaczela sie moda na coraz mocniejsze PSU a producenci
    reszty sprzetu ida w kierunku ograniczania zuzycia energii. Mozesz
    oczywiscie kupic co zechcesz tylko moim zdaniem szkoda kasy.

  • 10. Data: 2010-08-09 22:56:50
    Od: "m4rkiz" <a...@b...cpl>

    "raviz" <r...@v...pl> wrote in message news:i3pvfg$lk7$1@news.onet.pl...
    > On 09/08/2010 22:53, m4rkiz wrote:
    > Wg kalkulatorow z podkreconym prockiem i Sli na dwoch kartach 480 800W to
    > byloby minimum.

    te kalkulatory sa pisane tak samo jak rekomendacje na stronach producentow
    kart graficznych, czyli na zapas i troche na oko

    http://www.hardware.info/nl-NL/articles/amdnampoZGSa
    /4way_SLI_GeForce_GTX_480_test/1

    kupowanie z lekkim zapasem ma sens jezeli jest realne prawdopodobienstwo ze
    kiedys sie cos konkretnego dolozy, ale dla platformy ktora na poczatku bedzie
    brala mniej niz 200W w idle a 450W pod obciazeniem zasilacz 1250W to spora
    przesada

    gdybys mial ladowac upatrzony sprzet, tak w ramach hobby, to i owszem,
    ale branie na szybko czegos na sile zeby potem dlugo lezalo niewykorzystane
    to imho sredni pomysl