    From: "Łukasz Bąk" <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Wybor taniego aparatu do pracy
    Date: Thu, 23 Apr 2009 09:20:26 +0200

    Użytkownik "Longus" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:gsnsb4$12k1$1@news.mm.pl...
    > - tani (bez wodotryskow i tak sa mi niepotrzebne) ~500zl

    To chyba będzie nie do przejścia. Warunki jakie musi spełniać
    ten aparat ktore opisałeś poniżej to niestety dla większości modeli
    właśnie wodotryski. ;)

    > - wytrzymala obudowa (jak sie wyslizgnie z kieszeni kombinezonu zeby
    > wytrzymal upadek z przynajmniej 1,5m) - PRIORYTETOWY WYMOG
    > - dobra lampa blyskowa (zdjecia robione zawyczaj w maszynowniach w
    > polmroku lub przy sztucznym oswietleniu - jazeniowki)
    > - w miare energooszczedny (aby po zrobieniu 10 zdjec nie trzeba bylo
    > wymmieniac bateri)
    > - zdjecia makro? (tabliczki znamionowe i drobne elementy)
    > - zakres temp. od minusowych tak jak na "swiezym powietrzu" do ~+50 st.C
    > - latwa do wyczyszczenia obudowa jak sie dotknie np. reka zapackana olejem
> [...]

    Osobiście pracuje zawodowo w służbach technicznych w zakładzie przemysłowym,
    tak więc wiem o co chodzi. Szczególnie, że zdjęcia które w większości
    wykonuje
    to fotki prezentacyjne, raportowe więc nie zawsze telefon komorkowy do
    uwiecznienia tabliczki znamionowej wystarcza. Od dwóch lat używam canona
    a720 i... telefon SE K700.
    Aparat nawet sporo wytrzymał, bo jest użytkowany przez kilka osób. Mi
    osobiście
    parę razy wypadł z ręki, wcisnął się w smar, gdzieś tam nim puknąłem,
    pochlapałem
    wodą czy torturowałem w inne sposoby a reszta zespołu obchodzi się z nim
    mniej
    delikatnie. Ja nie miałem wyboru jeśli chodzi o model aparatu ale jednego
    jestem
    pewien - musiał byś podnieść warunki cenowe. Taki
    http://www.tinyurl.pl?UtUsyBGa
    (Canon D10) może kosztować 500 ale ojro.

    I tak w nawiązaniu do innych postów w wątku - tak naprawdę w tego typu
    fotografii
    nie ma czasu na przykładanie soczewek makro, obróbkę zdjęć itp. Z a720
    jestem
    o tyle zadowolony, że ma bardzo fajne macro sam w sobie jak i gotowy do
    zdjęcia
    jest praktycznie odrazu po właczeniu. Używałem w pracy wcześniej G5. Trochę
    był za
    duży, jednak możliwości przestawiania LCD są nieocenione.

    Łukasz Bąk