  • 11. Data: 2009-02-05 13:26:19
    Temat: Re: Wybór kasku
    Od: "(pj)" <p...@w...pl>

    de Fresz pisze:

    > Czemu tak sądzisz?

    Temu, że rozlecenie się kasku w warunkach uderzenia nieterminalnego dla
    kierownika świadczy, _moim_zdaniem_ o jego kiepskiej konstrukcji.

    Mylę się?

    --

    pozdr
    pj

  • 12. Data: 2009-02-05 13:40:30
    Od: "Kefir" <k...@r...pl>

    Elou!
    "(pj)" <p...@w...pl> wrote in message

    > Temu, że rozlecenie się kasku w warunkach uderzenia nieterminalnego dla
    > kierownika świadczy, _moim_zdaniem_ o jego kiepskiej konstrukcji.
    >
    > Mylę się?

    Mysle ze generalizujesz lub upraszczasz. Poza tym OK, byle do Wiosny! Czego
    i Panstwu i sobie zycze.
    ;)

    --
    Pozdrawiam, Artu / Kef
    & 7/4 majtasow ST 955

  • 13. Data: 2009-02-05 14:05:41
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-02-05 14:26:19 +0100, "(pj)" <p...@w...pl> said:

    > Temu, że rozlecenie się kasku w warunkach uderzenia nieterminalnego dla
    > kierownika świadczy, _moim_zdaniem_ o jego kiepskiej konstrukcji.
    >
    > Mylę się?

    Owszem. Kask pękając pochłania energię, a więc w ten sposób spełnia
    swoją funkcję. Tak ogólnie. M.in. z tego wynika jednorazowość kasku -
    nawet przy lekkiej glebie, styropor w środku może popekać (co nie
    zawsze da się wymacać/zobaczyć) i przy następnym zdażeniu już może nie
    spełnić swojej funkcji.
    A przechodząc do szczegółów, wszystko zależy w co uderzony, z jaką
    siłą, jak pekł - czy styropor, czy skorupa, czy zachował integralność
    itepe. Wiekszość dobrych kasków jest tak liczona, aby pękały w
    konkretny sposób - np. W Szuju szczęka jest tak skonstruowana, żeby
    przy aplikacji odpowiednio dużej siły pękała (welkam in chirurgia
    szczękowa), ale aby siła nie złamała karku (welkam in kostnica) -
    oczywiście nie ma tu pewników, a tylko jakieśtam prawdopodobieństwo.

    Po takim tekscie, jak ten, do którego się odniosłeś, nie da się nic z
    całą pewnością powiedzieć o jakości kasku. Choć skoro autor był w
    stanie to napisać po spotkaniu z krawężnikiem, to raczej nie świadczy
    źle.

    Sebastian
    Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

  • 14. Data: 2009-02-05 14:08:48
    Od: "Watson" <p...@g...com>

    de Fresz wrote:
> [...]
    > całą pewnością powiedzieć o jakości kasku. Choć skoro autor był w
    > stanie to napisać po spotkaniu z krawężnikiem, to raczej nie świadczy

    Swiadczy bardzo dobrze o kasku.
    One nie pękają od tak sobie.

    --
    FJR 1300
    Wyscigowa licencja A

  • 15. Data: 2009-02-05 15:22:24
    Od: ebiOne <e...@g...pl>

    Watson pisze:

    > Swiadczy bardzo dobrze o kasku.
    > One nie pękają od tak sobie.

    Tez tak sadze, bo widzialem inne kaski po podobnym zdarzeniu.

    I uwaga! Nie napisalem, ze kask sie rozpadl, ale ze pekl (zrobila sie
    szczelina), a wiec pochlonal energie ale siedzial na glowie dalej ladnie
    i w calosci.

    pozdro

  • 16. Data: 2009-02-05 18:58:43
    Od: "Ireneusz Dyła" <i...@o...gddkia.gov.pl>

    Użytkownik "doktorek65" napisał w wiadomości
    > Witam Koleżeństwo.Opony za Waszą radą już kupiłem.Teraz kask.Po analizach
    > mam do wyboru:Shark RSX,Marushin serii 888 lub 999 a może RS1,oraz AGV
    > Stealth.Doradżcie co Waszym zdaniem jest godne uwagi.Może ktoś ma już
    > doświadczenia?Z góry dziękuję.

    Jeżeli chcesz filharmonie to schuberth s1 pro
    Wysokie tony od wiatru obcięte, niskie przyjemnie
    wibrują, 4 wentylacje i każdą odczuwasz, do 140 możesz
    swobodnie kręcic głowa na boki, nic nie podrywa, blenda
    netralnie przyciemnia, rewelacyjny antifog, zapięcie dd.

    Pozdrawiam
    Irek i ktm-y

  • 17. Data: 2009-02-06 00:00:41
    Od: doktorek65 <doktorek65@_NOSPAM_o2.pl>

    Corionapisal

> [...]

    > (podrozna avg. 130km/h) i nie spotkalem sie z kaskiem zapewniajacym mi
    komfort
    > dzwiekowy (komfort aerodynamiczny i skorno-czuciwy zostal zaspokojony przez
    > Sharka RSX).

    > Wracajac do Twojego pytania ... nikt Ci nie odpowie ze 100% skutecznoscia.
    > Zbyt wiele mozliwosci. Sa ludzie, ktorym Shoei bedzie odpowiednio pasowal na
    > ich banke ... sa ludzie, ktorym nigdy wiecej wujek nie wstanie po sprobowaniu
    > Shoie'a. Sam sprawdz co Ci pasuje! :) Szukanie, probowanie ... ma to cos w

    Dzięki za potwierdzenie moich zamierzeń.Raczej zdecyduję się na
    Sharka+zatyczki.Jeśli komfort aero i in są OK to przymierzam i biorę.W
    ostateczności po budowie domu został mi kask pijanego budowlańca.Pozdro

  • 18. Data: 2009-02-06 00:02:11
    Od: doktorek65 <doktorek65@_NOSPAM_o2.pl>

    ebiOnenapisal

> [...]

    > I uwaga! Nie napisalem, ze kask sie rozpadl, ale ze pekl (zrobila sie
    > szczelina), a wiec pochlonal energie ale siedzial na glowie dalej ladnie

    Po tych tekstach chyba postawię Bandytę na stojak i wrócę do ukochanego
    Volvo S 80.Tam nie potrzeba niczego,a i wiatru nie słychać,osiągi
    podobne-ponad 200km/h,i łeb chyba nie pęknie.Myślę jenak że kupię Sharka
    RSX+zatyczki i dam radę.Idę spać,rano boruję.....

  • 19. Data: 2009-02-06 06:13:19
    Od: n...@s...com

    On Fri, 6 Feb 2009 00:02:11 +0000 (UTC), doktorek65
    <doktorek65@_NOSPAM_o2.pl> wrote:

    >Po tych tekstach chyba postawię Bandytę na stojak i wrócę do ukochanego
    >Volvo S 80.Tam nie potrzeba niczego,a i wiatru nie słychać,osiągi
    >podobne-ponad 200km/h,i łeb chyba nie pęknie.

    Tak zrob, na szczescie jazda na motocyklu nie jest obowiazkowa i nikt
    Cie nie bedzie za to gonic.

    pozdr
    newrom
    --
    DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
    Kosovo je Srbija!

  • 20. Data: 2009-02-06 08:34:46
    Od: Kuczu <p...@j...pl>

    n...@s...com pisze:

    > Tak zrob, na szczescie jazda na motocyklu nie jest obowiazkowa i nikt
    > Cie nie bedzie za to gonic.

    Dokladnie. W ogole wiecej osob powinno sie zastanowic nad ta opcja.

    --
    Kuczu
    LOUD PIPES SAVE LIVES !!