  • 21. Data: 2013-10-21 22:10:12
    Temat: Re: Wy tu gadu gadu, tymczasem Sony wypuszcza pierwszego EVIL-a FF... :)
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 16 Oct 2013 15:56:52 +0200, Mariusz [mr.] napisał(a):

    (...)

    To jest tylko nakrecanie konsumpcji. Zdjecia mozna robic drewniana skrzynka
    na blony 18x24 albo byle Praktica. Albo cyfra z 3 mpix ;)

    --
    Maciek

    Od kolijevke, pa do groba,
    za ispiranje mozga je doba

  • 22. Data: 2013-10-21 22:38:30
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Maciek" <d...@p...onet.pl> wrote:

    > (...)
    >
    > To jest tylko nakrecanie konsumpcji. Zdjecia mozna robic drewniana
    > skrzynka na blony 18x24 albo byle Praktica. Albo cyfra z 3 mpix ;)

    Nie no, jaaasne... :) Sam nawet lubię takie klimaty. Ale
    zaproponuj komuś "zrobienie" np. ślubu pudełkiem po butach. Bo inaczej
    mógłby "nakręcić konsumpcję". ;-)

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 23. Data: 2013-10-22 06:16:10
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Mariusz [mr.] wrote:
    > "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:
    >
    > [...]
    >

    > A czy ja gdzieś deklarowałem, że zamierzam robić "95% wspaniałych
    > ujeć na planet"? Cokolwiek by to miało znaczyć. :)
    >
    > Jak "robię" jakieś wydarzenie, to zawsze i tak się w to na tyle
    > angażuję, że choć indywidualnie nie obrabiam żadnego, to i tak
    > rozsyłając efekty mam wrażenie, że kosztowało mnie to 5 razu za dużo
    > czasu. A Ty mi jeszcze proponujesz dulczyć nad nawet setką zdjęć
    > z jednego dnia?

    Chciałem tylko zwrócić uwagę że niema niczego zdrożnego w końcowym
    wykadrowaniu zdjęcia któe sie zrobiło...

    w LR obróbkę 100 zdjeć robi sie raczej dość ekspresowo, zresztą jak zrobisz
    100 zdjęć to sens ma zostawić jakieś kilkanascie góra :)

  • 24. Data: 2013-10-22 11:39:11
    Od: bratart <f...@b...usun.pl>

    W dniu 2013-10-21 22:38, Mariusz [mr.] pisze:

    > "Maciek" <d...@p...onet.pl> wrote:
    >

    > Nie no, jaaasne... :) Sam nawet lubię takie klimaty. Ale
    > zaproponuj komuś "zrobienie" np. ślubu pudełkiem po butach. Bo inaczej
    > mógłby "nakręcić konsumpcję". ;-)

    Mnie się wydaje, że my również przesadzamy z doborem sprzętu do tematu
    czy zadania. Oddajemy ludziom zdjęcia o jakości której to odbiór czy
    interpretacja przerasta "oglądacza". :)

    Mi tam konsumpcja tego typu nie przeszkadza. Przecież mi to na rękę, że
    nie muszę zajmować łazienki na cały dzień bo album skomponował się w
    sofcie aparatu. Zastanawia tylko dlaczego obwinia się producenta o to,
    że zawala rynek zabawkami. To klient głupi, że to czego nie potrzebuje
    weźmie i kupi. ;) Nowinki jednak są świetne. Taki troche fetysz, gra
    wstępna przed zabawą tym samym, starym gratem. :D

    Nie fotografuje wesel ale dobrą atrakcją weselną, "prezentem od firmy"
    czy nawet typowym "chłitem marketindowym" było by grupowe zdjęcie na
    błonie z chmurą po magnezji. Retro w cenie. I pewnie już ktoś takiego
    robi. ;)

  • 25. Data: 2013-10-22 21:08:55
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 21 Oct 2013 22:38:30 +0200, Mariusz [mr.] napisał(a):

    > Nie no, jaaasne... :) Sam nawet lubię takie klimaty. Ale
    > zaproponuj komuś "zrobienie" np. ślubu pudełkiem po butach. Bo inaczej
    > mógłby "nakręcić konsumpcję". ;-)

    Ale co, chcesz mi powiedziec, ze 100 lat temu ludzie sie nie pobierali, czy
    ze nie robili sobie slubnych zdjec?

    Smiem twierdzic, ze efekty wtedy byly lepsze niz dzis. Nikt nie marnowal
    kliszy na wujka Mietka przy schaboszczaku i barszczyku.

    --
    Maciek

    Od kolijevke, pa do groba,
    za ispiranje mozga je doba

  • 26. Data: 2013-11-16 23:36:12
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Brakuje Pentaksów, Praktica B (Bajonett) oraz Canona FD.

    -----

  • 27. Data: 2013-11-16 23:43:14
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    No to producenci zoomów na Tobie nie zarobią ;-))

    -----

  • 28. Data: 2013-11-16 23:44:22
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Olympus mju ze światłem 2.8 - miodzik :-))

    -----

  • 29. Data: 2013-11-16 23:56:30
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Przyznam, że moja Praktica BC1 z Prakticarem 1.4/50 mm Carl Zeiss Jena fi52 wygląda o
    niebo ładniej niż to Sony z Planarem Carl
    Zeiss fi72
    BX20 (niby lepsza o pomiar światła błyskowego jako TTL w systemie Olympusa, choćw
    praktyce robiłą mi gorsze zdjęcia z lampą TTL niż
    BC1 z czujnikiem na lampie) lekko zbrzydła.

    Skojarzenia więc co najwyżej z Zenitem ;-)

    -----
    > Design został opisany jako "like... older film cameras from Eastern Europe" -
    jakieś konkretne skojarzenia?

  • 31. Data: 2013-11-18 06:47:10
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    " 666" <j...@g...pl> wrote:

    > Brakuje Pentaksów, Praktica B (Bajonett) oraz Canona FD.

    Tak krawiec kraje, jak mu materii staje. Chyba wszystkie dane z Wiki.
    Do policzenia trzeba było użyć:
    - rozmiaru czujnika;
    - odległości rejestrowej.
    - wewnętrznej średnicy bagnetu;

    Tu zapewne brakowało ostatniej wartości - jeśli znasz, można jeszcze nadrobić.

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]