  • 101. Data: 2020-11-03 14:40:55
    Temat: Re: Współczesny sprzęt audio
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Prawdę mówiąc, dziwi mnie to.

    Może po prostu z jakiegoś powodu tych kilku ktosiów uważało Technicsa za
    sprzęt kultowy. Ja też uważam. Ale, w moim przypadku, to może być
    kwestia sentymentalna - że człowiek był w stanie za jeden element wieży
    zapłacić tyle ile zarabiał przez rok (kasa pochodziła z tzw. wyjazdu na
    'saksy').
    P.G.

  • 102. Data: 2020-11-03 14:44:36
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Wykonane były rzeczywiście porządnie. "Lepiej wykorzystane"? Po prostu
    > układ z datasheeta Sanyo. Ciekawy był tylko sposób odprowadzania ciepła
    > (heat pipe).

    Przez wiele lat nie wiedziałem co to za rurę tam widać przez kratkę
    wentylacyjną w środku. Dopiero z 10 lat temu się dowiedziałem co to takiego.
    P.G.

  • 103. Data: 2020-11-03 14:56:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    t...
    >Jestem po drugiej nocce spędzonej w tym temacie. Z tym, że siadłem do
    >niego dopiero po północy. Tym razem przejrzałem pudełka yamahy pod
    >tytułem kino domowe.
    >Ja nie potrzebuję dużej mocy. Wydaje mi się, że nawet najsłabsze są
    >dla mnie i tak za mocne.

    Moda byla taka, ze kup sobie 200W, nawet jesli maja byc wykorzystane
    przez 0.1% czasu, bo normalnie wystarczy Ci 2W :-)

    Ale ... czy przypadkiem filmy i plyty nie sa kompresowane tak, aby
    poziom dzwieku byl w miare staly i te nadmiarowe waty na uderzenie
    orkiestry nie byly potrzebne ?

    >Co do wagi. To pod hasłem 'same wzmacniacze yamaha' wszystkie cięższe
    >(nie szukałem nawet cen) są głębsze niż szersze i nie wejdą mi do
    >szafki.
    >Np. M-5000 waży 26,9 kg i ma 464mm głębokości (moja szafka ma 380).

    Ciekawe co tak wazy ... trafo sieciowe ?
    Bo chyba nie radiatory ?

    A moze to waga z glosnikami ?

    >W ten sposób chyba mój wybór sprowadziłem do dwu pytań:
    >1. Czy potrzebuję DAB?

    A nawet DAB+ ... niby wchodzi, al jakos powoli.

    >2. Czy potrzebuję ethernet, wifi i związane z tym formaty plików
    >audio?
    >Zakładam, że brak w RX-V385 audio: ALAC, FLAC, AIFF, DSD wynika
    >bezpośrednio z braku podłączenia pod net, choć te nazwy nic mi nie
    >mówią.

    A tu czasy takie, ze filmy oglada sie netu ...

    >No i wydaje mi się, że:
    >DAB mi na razie zbędny - liczę, że parę lat jeszcze UKF będzie
    >działał.

    A sprzet kupujesz na lat ... 30, po czym przekazesz dzieciom :-)

    >Ogólnie kina mają więcej gniazdek niż stereo więc są chyba bardziej
    >uniwersalne.

    No to bo tych 5 glosnikow, i dodatkowe zrodla sygnalu, i rozne
    interfejsy ...

    >Zdziwiło mnie za to, że tu:
    >https://www.euro.com.pl/zestawy-kina-domowego1/yama
    ha-yht-1840-htr-2071-ns-py40.bhtml?from=ceneo&p=1799
    .00&cr=0&t=20201103-1241&utm_source=ceneo&utm_medium
    =referral#opis

    >w parametrach Subwoofera piszą, że jest pasywny i że 44Hz - 20kHz.
    >Sądziłem, że subwoofery powinny mieć raczej jeszcze niższe pasmo -
    >ale ok. to może być kiepski. Ale też, że nie mają pasma aż tak daleko
    >do góry - dziwne.

    Moze klient zle reaguje jak nie widzi 20kHz :-)

    Ale ... glosnikow na zdjeciu 6.
    Gniazd 6 - subwoofer i center. A kanalow 5 (5*100W).

    Sub i center na jednym kanale ?

    No i pisales o uniwersalnosci ... HDMI 5 czy 4 (bo jeden "out"), ale
    zwykle audio tylko 2 wejscia.

    No dobra, na gramon wystarczy, zakladajac, ze prawdziwy audiofil
    reszte ma cyfrową :-)

    J.

  • 104. Data: 2020-11-03 14:59:42
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2020-11-03 o 13:40, J.F. pisze:

    > Korea Pd i Japonia jakos nie maja duzej epidemii.
    > A oni tam lubia w maseczkach chodzic ... moze to skuteczne ?

    Dlatego napisałem że trochę lepiej.

    Zaobserwowałem coś dziwnego. Bez maseczki nie miałem problemu z
    tankowaniem. W maseczce natychmiast mnie opary paliwa zaczynają męczyć
    jakby miały znacznie większą tendencję do gromadzenia się w maseczce.
    A przecież statystycznie to powinno być mniej więcej jak dawniej.

    > Korea jeszcze intensywnie testowala na granicach i lotniskach ...

    Myślę, że to + bezbłędne wyłapywanie wszystkich potencjalnych kontaktów
    miało większe znaczenie niż maseczki.
    P.G.

  • 105. Data: 2020-11-03 15:17:13
    Od: KrzysiekSX <k...@u...gdzies>

    W dniu 2020.11.03 o 12:15, Irek.N. pisze:

> [...]
    > rozwiązuje częściowo temat, ale mam wrażenie, że realizacje dla KD są celowo tak
    > zrobione, aby na kiepskawych sprzętach KD jakoś to szło, a w efekcie na
    > porządnych przetwornikach jest masakra.
    > Podobnie z subwooferem. Zbudowałem porządny, duży, mocny i w ogóle zacny. Tylko
    > że słuchać się tego nie da, bo puszczając choćby Prometeusza... jest kosmos,
    > teoretycznie powinna być cisza (fizyka), ale realizacja jest taka, że cały czas
    > kilkanaście Hz chyba napierd...a i po 10 minutach jesteś wkurwiony nawet nie
    > wiedząc dlaczego. Odłączyłem i sprzedałem - bezużyteczny o ile nie jest się

    Ja mam 4 porządne kolumny (oczywiście bez przesady, ale na moją powierzchnię
    wystarczają) oraz subwoofer z dużym głośnikiem. Nie mam centralnego, wzmacniacz
    emuluje go na przednich kolumnach. Nie zauważyłem żadnego z problemów opisanych
    przez Ciebie, więc może kwestia w konkretnej konfiguracji lub obróbki sygnału we
    wzmacniaczu.
    A Prometeusza muszę w końcu obejrzeć 'na wypasie', bo mnie zachęciłeś tym basem
    (widziałem go co prawda w tv, ale to w nocy było i nie włączyłem wszystkiego co
    mam, poza tym był z lektorem, który całkowicie wyklucza się z KD, wiesz, ludzie
    sobie mówią pianissimo 'cicho bo ufok idzie' na 4 dolnych bitach sygnału, a
    lektor na cały ryj '!CICHO BO UFOK IDZIE!' )
    Pozdrawiam Krzysiek

  • 106. Data: 2020-11-03 15:20:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    t...

> [...]

    >maseczce.
    >A przecież statystycznie to powinno być mniej więcej jak dawniej.

    Tyle samo i w dodatku jakies niewielkie ilosci.
    Ciekawe.
    Ja nie zauwazylem, ale ja diesla mam, to tankuje raz na miesiac ...
    moze nawet nie tankowalem w maseczce, bo przeciez zaklada sie do kasy
    :)

    Moze kwestia jakiejs wilgotnosci komorek nosa i wiekszej czulosci.
    A moze cos w rodzaju destylacji z parą wodną.

    A moze ... z materialu maseczki cos sie uwalnia ?

    >Myślę, że to + bezbłędne wyłapywanie wszystkich potencjalnych
    >kontaktów miało większe znaczenie niż maseczki.

    Ale Japonia chyba tak nie robila i tez niewielkie szkody.

    A wylapywanie kontaktow ... przy sporej zarazliwosci tego wirusa, to
    nie wiem czy tak latwo.
    Przylecial taki turysta i sie okaze pozniej ze zakazony - personel
    lotniska, taksowka, hotel, restauracja ... zakladajac ze w ciagu paru
    godzin od przylotu nie pojdzie zwiedzac miasta.

    A jak bardziej miejscowy - komunikacja miejska, sklepy ...

    J.

  • 107. Data: 2020-11-03 15:22:38
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2020-11-03 o 14:56, J.F. pisze:

    > Ciekawe co tak wazy ... trafo sieciowe ?
    > Bo chyba nie radiatory ?

    Chyba trafa. Może w tym sprzęcie unikają DC/DC.

    > A moze to waga z glosnikami ?

    Nie ma powodu - to są dane ze strony:
    https://europe.yamaha.com/en/products/audio_visual/h
    ifi_components/index.html
    Żadnych głośników na zdjęciach.

    > A tu czasy takie, ze filmy oglada sie netu ...

    Tylko ja jeszcze nie wiem, czy to oznacza, że ta skrzynka musi mieć net
    czy, że TV musi mieć net a dane o dźwięku jakimś kablem trafią do
    wzmacniacza.

    Na prawdę nie wiem czy to kino ma w sobie cały tuner i używa telewizora
    tylko jak monitora, czy to telewizor używa tego jak wzmacniacza tylko
    dźwięku.

    > A sprzet kupujesz na lat ... 30, po czym przekazesz dzieciom :-)

    To była prawda 30 lat temu. Teraz sprzęt jest ROHS i nie ma prawa tyle
    wytrzymać. Już Unia o to zadbała.
    Poza tym za 5 lat już się pewnie moralnie zestarzeje bo wszystkie
    standardy kodowania będą nowe a o tych obecnych już nikt nie będzie
    pamiętał.
    I, co też ważne, kosztuje zaledwie część średniej pensji a nie 10 pensji
    jak wtedy, a za 30 lat (jak efekt cieplarniany, czy inny wirus nie
    zmiecie ludzkości) nowy sprzęt będzie chyba relatywnie jeszcze tańszy.

    > No i pisales o uniwersalnosci ... HDMI 5 czy 4 (bo jeden "out"), ale
    > zwykle audio tylko 2 wejscia.

    Przytoczyłem ten zastaw bo mnie zdziwił opis subwoofera.
    To jest najtańszy przykład 'nic nie mający'. Zasadniczo nie biorę pod uwagę.

    > No dobra, na gramon wystarczy, zakladajac, ze prawdziwy audiofil reszte
    > ma cyfrową :-)

    Do kompletu planuję tylko odtwarzacz CD. Więc potrzebne mi są chyba 2
    wejścia. Syn z Technicsa korzysta tylko podłączając kabelkiem wyjście
    słuchawkowe telefonu więc zakładam, że być może tu też tak będzie,
    chyba, że bluetooth.
    P.G.

  • 108. Data: 2020-11-03 15:29:45
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2020-11-03 o 15:20, J.F. pisze:

> [...]
    > lotniska, taksowka, hotel, restauracja ... zakladajac ze w ciagu paru
    > godzin od przylotu nie pojdzie zwiedzac miasta.

    Kiedyś (kwiecień, czerwiec) był opis o jakimś Polaku, który tam (chyba
    Korea) przyleciał. Pobrali wymaz i poszedł do siebie (mieszkający tam na
    stałe), potem na miasto, do knajpy, do sklepu itd.
    Wynik dodatni. Z opisu wynikało, że wszystkie kontakty mieli namierzone.
    P.G.

  • 109. Data: 2020-11-03 15:45:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    t...

> [...]
    >itd.
    >Wynik dodatni. Z opisu wynikało, że wszystkie kontakty mieli

    No powiedzmy ze w miare latwo sprawdzic gdzie sie jego telefon
    logowal/przebywal, i przypomniec co on robil.
    Byl w restauracji, zaplacil kartą - jest slad.

    Gorzej, jak na jakis bazar poszedl.

    Ale swoich tez tak inwigiluja, ze wiadomo kto siedzial przy stoliku
    obok ?

    J.

  • 110. Data: 2020-11-03 15:51:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    t...
    W dniu 2020-11-03 o 14:56, J.F. pisze:
    >>> Np. M-5000 waży 26,9 kg i ma 464mm głębokości (moja szafka ma

    >Chyba trafa. Może w tym sprzęcie unikają DC/DC.

    Wszystko cyfrowe, a im sie chce 500W trafo wstawiac ?
    no dobra, moze tylko 150W :)

    >To była prawda 30 lat temu. Teraz sprzęt jest ROHS i nie ma prawa
    >tyle wytrzymać. Już Unia o to zadbała.

    Hm, sprzet domowy, mrozy razczej nie groza ...

    >Poza tym za 5 lat już się pewnie moralnie zestarzeje bo wszystkie
    >standardy kodowania będą nowe a o tych obecnych już nikt nie będzie
    >pamiętał.

    A to wielce prawdodobne ... ale wyrzucenie HDMI potrwa chyba dluzej
    :-)

    >Do kompletu planuję tylko odtwarzacz CD.

    Dla siebie ?

    Bo do kina domowego to przydaloby sie chyba jakies DVD/BR, a one CD
    czytaja :-)

    >Więc potrzebne mi są chyba 2 wejścia. Syn z Technicsa korzysta tylko
    >podłączając kabelkiem wyjście słuchawkowe telefonu więc zakładam, że
    >być może tu też tak będzie, chyba, że bluetooth.

    BT to chyba gdzies na granicy HiFi.
    Bylo mu "glosnik BT" kupic :-)

    J.