  • 31. Data: 2014-04-16 17:52:12
    Temat: Re: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Wed, 16 Apr 2014 09:17:47 +0200, FEniks <x...@p...fm> wrote:

    >Na równorzędnym interesuje Cię tylko prawa. Co za różnica?

    Jakby mnie interesowała tylko prawa strona, to już kilka razy bym miał
    dodatkowego pasażera z lewej.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 32. Data: 2014-04-16 18:16:04
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    In pl.regionalne.wroclaw r...@k...pl <r...@k...pl> wrote:

    > Ciekawostka: "jeżdżąc" po tym rondzie Google przełącza się na zdjęcia z
    > września 2011 -- budowa tego "ronda" to jednak była poważna sprawa :)
    > http://goo.gl/maps/RU0ID

    Fajne :)

    a.

  • 33. Data: 2014-04-16 20:14:56
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 16 Apr 2014 09:05:57 +0200, Ajgul napisał(a):

    > W Nowym Jorku, mieście i stanie, pomimo dużo większego ruchu i zagęszczenia
    > dróg nie ma w ogóle żadnych rond. I wszystko hula.

    Bo Amerykanie dopiero odkrywają ronda. I są zdziwieni, jakie to jest dobre
    rozwiązanie.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 34. Data: 2014-04-16 20:18:35
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 16 Apr 2014 09:17:47 +0200, FEniks napisał(a):

    > Na normalnym rondzie tak, ale na tym nie za bardzo. Tu podobnie jak na
    > zwykłym skrzyżowaniu.

    Bez przesady, czasem i trzy jednocześnie przejeżdżają. Kwestia ogarnięcia
    kierowców.

    > Na równorzędnym interesuje Cię tylko prawa. Co za różnica?

    Jeśli interesuje Cię tylko prawa, to za jakiś czas będziesz mieć wizytę z
    lewej (odpukać).

    > Pominąwszy BMW, autobusy, ciężarówki... Sorry, ale do d... takie rondo,
    > które honoruje tylko ten, kto akurat chce/zmieści się/pamięta
    > (niepotrzebne skreślić).

    Ale to wyłącznie kwestia mentalności, że bez zasieków na środku rondo bywa
    ignorowane.

    Też mnie to zastanawia.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 35. Data: 2014-04-18 11:17:16
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 16 Apr 2014 20:14:56 +0200, w
    <11foj4iv1gym9$.9kjqzqikfpl3$.dlg@40tude.net>, Borys Pogoreło
    <b...@p...edu.leszno> napisał(-a):

    > Bo Amerykanie dopiero odkrywają ronda. I są zdziwieni, jakie to jest dobre
    > rozwiązanie.

    http://www.autokrata.pl/newsy/skrzyzowanie-kontra-ro
    ndo-pogromcy-mitow-dowodza-co-jest-lepsze_a17757

  • 36. Data: 2014-04-18 16:03:20
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Fri, 18 Apr 2014 11:17:16 +0200, r...@k...pl napisał(a):

    > http://www.autokrata.pl/newsy/skrzyzowanie-kontra-ro
    ndo-pogromcy-mitow-dowodza-co-jest-lepsze_a17757

    To też znam. Czasem trafiam na wątki "drogowe" na Reddicie i to jest aż
    zabawne, że kraj, który ma samochody wpisane w swoją historię, tak późno
    zaczął stosować ronda.

    Za to niektóre stany mają rozwiązania u nas niespotykane - np. bodajże w
    Ihio można skręcić w lewo na czerwonym w drogę jednokierunkową.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 37. Data: 2014-04-18 16:54:15
    Od: a...@g...com

    To może to? http://pl.wikipedia.org/wiki/Magiczne_rondo

    Byłoby lepiej? Podobno świetnie się sprawdza..

  • 38. Data: 2014-04-19 18:30:21
    Od: Mirosław Kwaśniak <m...@u...ikem.pwr.wroc.pl>

    In pl.regionalne.wroclaw Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno> wrote:
    > Za to niektóre stany mają rozwiązania u nas niespotykane - np. bodajże w
    > Ihio można skręcić w lewo na czerwonym w drogę jednokierunkową.

    Swego czasu była zielona strzałka w lewo z Dworcowej w Kościuszki.

  • 39. Data: 2014-04-20 12:16:22
    Od: tá´Ź

    Ergie wrote:

    > Czego nie zrozumiałeś?

    Wszystko zrozumiałem, a przede wszystkim, że jako homo-sovieticus dwoisz
    się i troisz, żeby "racjonalnie" wytłumaczyć każdą bzdurę i przekręt.

    Tymczasem jest tak jak napisałem.

    Pytanie pomocnicze: jak często powstawały takie ronda, zanim pojawiły się
    dotacje z UE?

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 40. Data: 2014-04-21 21:37:53
    Od: Dres Golf <d...@g...com>

    W dniu 2014-04-13 21:27, tolek pisze:
> [...]
    > jezdnię "rondel" do zasłaniania widoczności żebyś tylko nie widział, że
    > ktoś z przeciwka wjechał właśnie na rondo.
    > Jaki cel takich rond? Po co jest ta kostka?
    > http://goo.gl/maps/qKhGL
    > Nie można budować ronda jak dawniej gdzie na całej szerokości okręgu
    > jezdnego był położony asfalt.
    > Kostka nieraz jest tak wysoko położona w formie progu, że jak się
    > zagapisz to po feldze uderza.
    > Kompletnie nie pojmuję ideologii związanej z tymi chorymi rondami.
    > Głównie mnie ta kostka zastanawia.
    > Szwagier miał nadstan kostki i trzeba ją było gdzieś zacząć upychać?
    Nie można, bo rondo zgodnie z rozporządzeniem musi być nieprzejrzyste i
    wymuszać na kierowcy zwolnienie oraz manewry kierownicą.
    Ideologia takiego ronda jest taka sama jak wysepek, progów zwalniających
    itp. utrudnień które służą do dyscyplinowania nieposłusznych kierowców,
    którym się wydaje że wszędzie mają pierwszeństwo jadąc na maxa. Gdyby
    było płaskie wyasfaltowane rondo to 90% by waliła prosto na przełaj z
    prędkością grubo powyżej kodeksowej.