-
21. Data: 2014-04-15 10:03:33
Temat: Re: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową
Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>
Mon, 14 Apr 2014 09:27:04 +0200, w
<534b8dc8$0$2230$65785112@news.neostrada.pl>, FEniks <x...@p...fm>
napisał(-a):
> W dniu 2014-04-13 23:28, J.F. pisze:
> > Dnia Sun, 13 Apr 2014 22:53:02 +0200 (CEST), WildS napisał(a):
> >> Takie ciasne rondka przejezdza się przez to na prawdę powoli co
> >> potrafi generować niezłe korki (Stryków, Kołbiel chociażby). Tir hamuje
> >> prawie do zera nie tylko przy wjeżdzaniu, co jest akurat normalne, ale
> >> również przy zjeżdzaniu, spowalniając wszystkich za nim. W ojczyźnie
> >> rondek - UK - raczej na wyjeździe można śmiało deptać gaz i zwalniać
> >> skrzyżowanie znacznie szybciej.
> > Eee, we Wroclawiu mamy jedno rondo szerokie, o poranku szaleja tam
> > glownie osobowki, a i tak generuja niezly korek.
> >
> > Rondo takie jest, ze przepustowosc ma ograniczona, nie tylko z powodu
> > zwalniania ciezarowek.
>
> Najfajniejsze we Wrocławiu to jest rondo Spółdzielcza/Dembowskiego/Monte
> Cassino/Bacciarellego. Mistrzostwo świata.
To? http://goo.gl/maps/mxMHx
Bardzo ekonomiczna wersja. I praktyczna -- wyraźnie widać punkt centralny wokół
którego trzeba jeździć :). http://goo.gl/maps/sb9xi
Ciekawostka: "jeżdżąc" po tym rondzie Google przełącza się na zdjęcia z
września 2011 -- budowa tego "ronda" to jednak była poważna sprawa :)
http://goo.gl/maps/RU0ID
-
22. Data: 2014-04-15 15:47:45
Temat: Re: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową
Od: FEniks <x...@p...fm>
W dniu 2014-04-15 10:03, r...@k...pl pisze:
> Mon, 14 Apr 2014 09:27:04 +0200, w
> <534b8dc8$0$2230$65785112@news.neostrada.pl>, FEniks <x...@p...fm>
> napisał(-a):
>
>> W dniu 2014-04-13 23:28, J.F. pisze:
>>> Dnia Sun, 13 Apr 2014 22:53:02 +0200 (CEST), WildS napisał(a):
>>>> Takie ciasne rondka przejezdza się przez to na prawdę powoli co
>>>> potrafi generować niezłe korki (Stryków, Kołbiel chociażby). Tir hamuje
>>>> prawie do zera nie tylko przy wjeżdzaniu, co jest akurat normalne, ale
>>>> również przy zjeżdzaniu, spowalniając wszystkich za nim. W ojczyźnie
>>>> rondek - UK - raczej na wyjeździe można śmiało deptać gaz i zwalniać
>>>> skrzyżowanie znacznie szybciej.
>>> Eee, we Wroclawiu mamy jedno rondo szerokie, o poranku szaleja tam
>>> glownie osobowki, a i tak generuja niezly korek.
>>>
>>> Rondo takie jest, ze przepustowosc ma ograniczona, nie tylko z powodu
>>> zwalniania ciezarowek.
>> Najfajniejsze we Wrocławiu to jest rondo Spółdzielcza/Dembowskiego/Monte
>> Cassino/Bacciarellego. Mistrzostwo świata.
> To? http://goo.gl/maps/mxMHx
> Bardzo ekonomiczna wersja. I praktyczna -- wyraźnie widać punkt centralny wokół
> którego trzeba jeździć :). http://goo.gl/maps/sb9xi
Niestety teraz już tego punktu nie widać, bo rondo jest po remoncie. ;)
>
> Ciekawostka: "jeżdżąc" po tym rondzie Google przełącza się na zdjęcia z
> września 2011 -- budowa tego "ronda" to jednak była poważna sprawa :)
> http://goo.gl/maps/RU0ID
No i miałam nadzieję, że zrobią tam coś porządnego. Ale skończyło się na
tym, że po prostu kółko, wokół którego trzeba jeździć, jest pomalowane
na czerwono. Większe samochody (oraz BMW ;) ) i tak jeżdżą na skróty.
Ewa
-
23. Data: 2014-04-15 16:02:05
Temat: Re: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową
Od: WildS <f...@n...pl>
On 2014-04-15, FEniks <x...@p...fm> wrote:
>>>>> Takie ciasne rondka przejezdza się przez to na prawdę powoli co
>>>>> potrafi generować niezłe korki (Stryków, Kołbiel chociażby). Tir hamuje
>>>>> prawie do zera nie tylko przy wjeżdzaniu, co jest akurat normalne, ale
>>>>> również przy zjeżdzaniu, spowalniając wszystkich za nim. W ojczyźnie
>>>>> rondek - UK - raczej na wyjeździe można śmiało deptać gaz i zwalniać
>>>>> skrzyżowanie znacznie szybciej.
>>>> Eee, we Wroclawiu mamy jedno rondo szerokie, o poranku szaleja tam
>>>> glownie osobowki, a i tak generuja niezly korek.
>>>>
>>>> Rondo takie jest, ze przepustowosc ma ograniczona, nie tylko z powodu
>>>> zwalniania ciezarowek.
>>> Najfajniejsze we Wrocławiu to jest rondo Spółdzielcza/Dembowskiego/Monte
>>> Cassino/Bacciarellego. Mistrzostwo świata.
>> To? http://goo.gl/maps/mxMHx
>> Bardzo ekonomiczna wersja. I praktyczna -- wyraźnie widać punkt centralny wokół
>> którego trzeba jeździć :). http://goo.gl/maps/sb9xi
>
> Niestety teraz już tego punktu nie widać, bo rondo jest po remoncie. ;)
>
>>
>> Ciekawostka: "jeżdżąc" po tym rondzie Google przełącza się na zdjęcia z
>> września 2011 -- budowa tego "ronda" to jednak była poważna sprawa :)
>> http://goo.gl/maps/RU0ID
>
> No i miałam nadzieję, że zrobią tam coś porządnego. Ale skończyło się na
> tym, że po prostu kółko, wokół którego trzeba jeździć, jest pomalowane
> na czerwono. Większe samochody (oraz BMW ;) ) i tak jeżdżą na skróty.
No i prawidłowo. Mikro rondka tak przecież działają (może poza BMW ;).
Namalowana kropka na środku a większe pojazdy jadą tak, żeby się
zmieścić.
--
WildS
-
24. Data: 2014-04-15 22:28:41
Temat: Re: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową
Od: FEniks <x...@p...fm>
W dniu 2014-04-15 16:02, WildS pisze:
> On 2014-04-15, FEniks <x...@p...fm> wrote:
>>>>>> Takie ciasne rondka przejezdza się przez to na prawdę powoli co
>>>>>> potrafi generować niezłe korki (Stryków, Kołbiel chociażby). Tir hamuje
>>>>>> prawie do zera nie tylko przy wjeżdzaniu, co jest akurat normalne, ale
>>>>>> również przy zjeżdzaniu, spowalniając wszystkich za nim. W ojczyźnie
>>>>>> rondek - UK - raczej na wyjeździe można śmiało deptać gaz i zwalniać
>>>>>> skrzyżowanie znacznie szybciej.
>>>>> Eee, we Wroclawiu mamy jedno rondo szerokie, o poranku szaleja tam
>>>>> glownie osobowki, a i tak generuja niezly korek.
>>>>>
>>>>> Rondo takie jest, ze przepustowosc ma ograniczona, nie tylko z powodu
>>>>> zwalniania ciezarowek.
>>>> Najfajniejsze we Wrocławiu to jest rondo Spółdzielcza/Dembowskiego/Monte
>>>> Cassino/Bacciarellego. Mistrzostwo świata.
>>> To? http://goo.gl/maps/mxMHx
>>> Bardzo ekonomiczna wersja. I praktyczna -- wyraźnie widać punkt centralny wokół
>>> którego trzeba jeździć :). http://goo.gl/maps/sb9xi
>> Niestety teraz już tego punktu nie widać, bo rondo jest po remoncie. ;)
>>
>>> Ciekawostka: "jeżdżąc" po tym rondzie Google przełącza się na zdjęcia z
>>> września 2011 -- budowa tego "ronda" to jednak była poważna sprawa :)
>>> http://goo.gl/maps/RU0ID
>> No i miałam nadzieję, że zrobią tam coś porządnego. Ale skończyło się na
>> tym, że po prostu kółko, wokół którego trzeba jeździć, jest pomalowane
>> na czerwono. Większe samochody (oraz BMW ;) ) i tak jeżdżą na skróty.
> No i prawidłowo. Mikro rondka tak przecież działają (może poza BMW ;).
> Namalowana kropka na środku a większe pojazdy jadą tak, żeby się
> zmieścić.
To bez sensu. Po co w ogóle w takim razie takie rondo? Można przecież
zrobić skrzyżowanie równoległe i też będzie podobnie działało.
Ewa
-
25. Data: 2014-04-15 22:50:03
Temat: Re: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową
Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>
Dnia Tue, 15 Apr 2014 22:28:41 +0200, FEniks napisał(a):
>> No i prawidłowo. Mikro rondka tak przecież działają (może poza BMW ;).
>> Namalowana kropka na środku a większe pojazdy jadą tak, żeby się
>> zmieścić.
>
> To bez sensu. Po co w ogóle w takim razie takie rondo? Można przecież
> zrobić skrzyżowanie równoległe i też będzie podobnie działało.
Na rondzie może się znajdować kilka pojazdów jednocześnie. I ma mniej
punktów kolizyjnych, interesuje Cię tylko lewa strona (przypadków bez
nakazu ustąpienia pierwszeństwa nie ma zbyt wiele).
A to konkretne rondo całkiem nieźle się sprawdza w tym miejscu, pominąwszy
ślepych (nie dalej jak wczoraj jakiś emeryt stwierdził, że jego ustąpienie
pierwszeństwa nie dotyczy).
--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl
-
26. Data: 2014-04-15 23:28:20
Temat: Re: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową
Od: Adam <a...@p...onet.pl>
W dniu 2014-04-15 10:03, r...@k...pl pisze:
> (...)
> Ciekawostka: "jeżdżąc" po tym rondzie Google przełącza się na zdjęcia z
> września 2011 -- budowa tego "ronda" to jednak była poważna sprawa :)
> http://goo.gl/maps/RU0ID
>
Super :)
Normalnie Time Machine ;)
--
Pozdrawiam.
Adam
-
27. Data: 2014-04-16 09:05:57
Temat: Re: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową
Od: "Ajgul" <p...@k...uz>
Użytkownik "Borys Pogoreło" <b...@p...edu.leszno> napisał w wiadomości
news:1vigl8jvn16xe$.9tm6dm7qghav$.dlg@40tude.net...
> Dnia Tue, 15 Apr 2014 22:28:41 +0200, FEniks napisał(a):
>
>>> No i prawidłowo. Mikro rondka tak przecież działają (może poza BMW ;).
>>> Namalowana kropka na środku a większe pojazdy jadą tak, żeby się
>>> zmieścić.
>>
>> To bez sensu. Po co w ogóle w takim razie takie rondo? Można przecież
>> zrobić skrzyżowanie równoległe i też będzie podobnie działało.
>
> Na rondzie może się znajdować kilka pojazdów jednocześnie. I ma mniej
> punktów kolizyjnych, interesuje Cię tylko lewa strona (przypadków bez
> nakazu ustąpienia pierwszeństwa nie ma zbyt wiele).
W Nowym Jorku, mieście i stanie, pomimo dużo większego ruchu i zagęszczenia
dróg nie ma w ogóle żadnych rond. I wszystko hula.
My, zawsze mamy swoje dziwne pomysły i uważamy, że tak jest najlepiej, tylko
potem przez 15 lat setki osób będzie się zastanawiać, jak zmienić pas na
mikro-rondzie i kto w kogo wjechał.
Aygul
-
28. Data: 2014-04-16 09:17:47
Temat: Re: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową
Od: FEniks <x...@p...fm>
W dniu 2014-04-15 22:50, Borys Pogoreło pisze:
> Dnia Tue, 15 Apr 2014 22:28:41 +0200, FEniks napisał(a):
>
>>> No i prawidłowo. Mikro rondka tak przecież działają (może poza BMW ;).
>>> Namalowana kropka na środku a większe pojazdy jadą tak, żeby się
>>> zmieścić.
>> To bez sensu. Po co w ogóle w takim razie takie rondo? Można przecież
>> zrobić skrzyżowanie równoległe
równo_rzędne_ - oczywiście.
>> i też będzie podobnie działało.
> Na rondzie może się znajdować kilka pojazdów jednocześnie.
Na normalnym rondzie tak, ale na tym nie za bardzo. Tu podobnie jak na
zwykłym skrzyżowaniu.
> I ma mniej
> punktów kolizyjnych, interesuje Cię tylko lewa strona (przypadków bez
> nakazu ustąpienia pierwszeństwa nie ma zbyt wiele).
Na równorzędnym interesuje Cię tylko prawa. Co za różnica?
>
> A to konkretne rondo całkiem nieźle się sprawdza w tym miejscu, pominąwszy
> ślepych (nie dalej jak wczoraj jakiś emeryt stwierdził, że jego ustąpienie
> pierwszeństwa nie dotyczy).
Pominąwszy BMW, autobusy, ciężarówki... Sorry, ale do d... takie rondo,
które honoruje tylko ten, kto akurat chce/zmieści się/pamięta
(niepotrzebne skreślić).
A tak na marginesie - dlaczego koło Stadionu Olimpijskiego, na
skrzyżowaniu Różyckiego i Paderewskiego, nie ma ronda z
podporządkowaniem, chociaż konstrukcja tego skrzyżowania sama się o to
prosi? I tam się ludzie z kolei mylą w drugą stronę.
Ewa
-
29. Data: 2014-04-16 11:19:26
Temat: Re: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową
Od: Adam <a...@p...onet.pl>
W dniu 2014-04-16 09:17, FEniks pisze:
> W dniu 2014-04-15 22:50, Borys Pogoreło pisze:
>>(...)
>> I ma mniej
>> punktów kolizyjnych, interesuje Cię tylko lewa strona (przypadków bez
>> nakazu ustąpienia pierwszeństwa nie ma zbyt wiele).
>
> Na równorzędnym interesuje Cię tylko prawa. Co za różnica?
>
(...)
Tam, gdzie najczęściej przebywam, jest na "blokowiskach" sporo
skrzyżowań równorzędnych. Jaja się zaczynają, jak równocześnie z kilku
stron podjadą "blondynki" płci dowolnej - można czekać kilka minut :(
--
Pozdrawiam.
Adam
-
30. Data: 2014-04-16 17:50:58
Temat: Re: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową
Od: jerzu <t...@i...pl>
On Tue, 15 Apr 2014 22:28:41 +0200, FEniks <x...@p...fm> wrote:
>Można przecież
>zrobić skrzyżowanie równoległe
Może lepiej prostopadłe? ;)
--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński x...@i...pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145