    From: Dres Golf <d...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową
    Date: Mon, 21 Apr 2014 21:37:53 +0200

    W dniu 2014-04-13 21:27, tolek pisze:
    > Od kilku lat nastała moda na głupkowate ronda wykładane od wewnętrznej
    > krawędzi kostką. Kostka tworzy jakby "chodnik dla pieszych"
    > Kierujący odnosi wrażenie, że to po to by tam nie jeździć.
    > Osobówka ledwo się składa na takim rondzie a dopiero co jakiś TIR. Pas
    > asfaltowy praktycznie na szerokość przyjmuje na styk tylko osobówkę.
    > A na środku ronda przeważnie wsadzony jakiś głupkowaty, wystający 1m nad
    > jezdnię "rondel" do zasłaniania widoczności żebyś tylko nie widział, że
    > ktoś z przeciwka wjechał właśnie na rondo.
    > Jaki cel takich rond? Po co jest ta kostka?
> [...]
    Nie można, bo rondo zgodnie z rozporządzeniem musi być nieprzejrzyste i
    wymuszać na kierowcy zwolnienie oraz manewry kierownicą.
    Ideologia takiego ronda jest taka sama jak wysepek, progów zwalniających
    itp. utrudnień które służą do dyscyplinowania nieposłusznych kierowców,
    którym się wydaje że wszędzie mają pierwszeństwo jadąc na maxa. Gdyby
    było płaskie wyasfaltowane rondo to 90% by waliła prosto na przełaj z
    prędkością grubo powyżej kodeksowej.