eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyWspółczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 56

  • 41. Data: 2014-04-21 22:22:58
    Temat: Re: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 21 Apr 2014 21:37:53 +0200, Dres Golf napisał(a):
    > Nie można, bo rondo zgodnie z rozporządzeniem musi być nieprzejrzyste i
    > wymuszać na kierowcy zwolnienie oraz manewry kierownicą.
    > Ideologia takiego ronda jest taka sama jak wysepek, progów zwalniających
    > itp. utrudnień które służą do dyscyplinowania nieposłusznych kierowców,
    > którym się wydaje że wszędzie mają pierwszeństwo jadąc na maxa. Gdyby
    > było płaskie wyasfaltowane rondo to 90% by waliła prosto na przełaj z
    > prędkością grubo powyżej kodeksowej.

    Raczej nie, moze 10%.
    Ale sie zastanawiam na ile w tych rondach wlasnie o to chodzi - trzeba
    zwolnic. (co mnie zreszta do wscieklosci doprowadza).

    Tym niemniej przy braku wysepki to latwo przejechac na wprost
    nieswiadomie - jak po nocy niewiele widac.

    J.



  • 42. Data: 2014-04-22 15:47:00
    Temat: Re: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową
    Od: Adam Klobukowski <a...@g...com>

    On Monday, 21 April 2014 21:37:53 UTC+2, Dres Golf wrote:
    > W dniu 2014-04-13 21:27, tolek pisze:
    > Nie można, bo rondo zgodnie z rozporządzeniem musi być nieprzejrzyste i
    > wymuszać na kierowcy zwolnienie oraz manewry kierownicą.

    Zdarzają się też "półprzejrzyste":
    https://www.google.pl/maps/@53.971639,18.544258,3a,7
    5y,104.55h,91.06t/data=!3m4!1e1!3m2!1sl9mq3VZyIJ_TlE
    GNqqAGmw!2e0 ;)

    AdamK


  • 43. Data: 2014-04-23 09:46:20
    Temat: Re: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    19 Apr 2014 16:30:21 GMT, w <5352a49d$0$2236$65785112@news.neostrada.pl>,
    Mirosław Kwaśniak <m...@u...ikem.pwr.wroc.pl> napisał(-a):

    > In pl.regionalne.wroclaw Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno> wrote:
    > > Za to niektóre stany mają rozwiązania u nas niespotykane - np. bodajże w
    > > Ihio można skręcić w lewo na czerwonym w drogę jednokierunkową.
    >
    > Swego czasu była zielona strzałka w lewo z Dworcowej w Kościuszki.

    Najsłynniejsza była chyba na pl. Bema.
    Nawiasem fajne rozwiązanie, szkoda że nie praktykowane.

    strzałka w lewo = z naprzeciwka mogą jechać
    zielone światło w lewo = z naprzeciwka nic nie będzie jechać


  • 44. Data: 2014-04-23 11:08:49
    Temat: Re: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową
    Od: "tolek" <t...@n...spamu>

    Dla mnie te teorie o kostkowych rondach jako podniesienie bezpieczeństwa są
    takie jak cała ue...
    Po co mozolnie układać tą kostkę (przez kostkę szybciej woda wsiąka w
    podłoże i zimą szybciej rozsadzi rondo i znowu będzie do remontu - ktoś
    nieźle to wykombinował) skoro można na środku ronda zrobić większe zielone
    koło o promieniu takim jak obecne małe kółko+kostka. Na to samo wyjdzie. Tak
    jak tu już było napisane kostka jest ułożona wyżej niż nawierzchnia
    asfaltowa i skręcający TIR jest dodatkowo odchylony na zewnątrz okręgu jaki
    pokonuje, co stwarza większe ryzyko przewrócenia się od siły odśrodkowej,
    która dodatkowo dochodzi do niekorzystnego odchylenia przy jeździe po
    okręgu.
    Przypomina to odwrotnielogicznie polskie pendolino bez wychylnego pudła.
    Wnet będą łuki torów kolejowych budować nachylone w kierunku odwrotnym do
    kierunku łuku, żeby pociągi szybciej wypadały i ze względów bezpieczeństwa
    obniży się im dodatkowo prędkość...
    Pierw się coś sp.... a potem do g.... dobiera się chore ideologie.
    Zamiast wymyślić coś lepszego, sprawniejszego.
    Ale gdzie tam dziś głupota święci tryumfy.
    Bo 5 głupków w ciągu roku rozp... się na danym rondzie to ze względu na tych
    5 przebudujemy całe rondo.
    A tak to dobre rondo samoczynnie eliminowała głupków z użycia.

    Czy nie można nadal budować takich rond
    http://goo.gl/maps/rrCfl?
    Stoi do dziś i wyśmienicie spełnia swoje zadanie. Jakoś nie widzę na
    zielonym kole kolein po autach pokonujących rondo na "przestrzał" (typ trasy
    "przełajowa") mimo, że na środku żaden unijny nie postawił kamiennego
    rondla.
    A obecnie przyjęto durnowatość, że to co działa dobrze w tym kraju trzeba
    zawsze zepsuć i ktoś za zepsucie weźmie kasę.
    Na podstawie tej chorej ideologii kamiennych mikro rond można wysnuć teorie,
    że 98% kierowców to idioci i tylko 2% to mistrzowie kierownicy i dla tych
    98% kierowców są robione te kamienne ronda aby im "pomóc"...
    Bo gdyby nie te kamienne ronda to 98% kierujących poniesie śmierć na miejscu
    przy próbie wjechania na niekamienne rond. Pozostanie na polskich drogach
    tylko 2% mistrzów kierownicy.
    W ogóle do mnie to nie trafia. Dla mnie taka sama głupota jak ślimak zwany
    rybą.
    Ponoć ma się budować coraz lepsze drogi dopuszczające wyższe prędkości, a
    oni budują ronda których pokonanie zajmuje 3x więcej czasu niż rondo
    wybudowane w latach 80-90.
    Wybudowane, do dziś stoi, nie stwarza problemów i jakoś nie słyszę aby
    codziennie dochodziło tam do dziesiątek stłuczek, bo nie ma kostki brukowej
    i okrąg asfaltowy jest za szeroki.


  • 45. Data: 2014-04-23 11:56:40
    Temat: Re: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową
    Od: Adam Klobukowski <a...@g...com>

    On Wednesday, 23 April 2014 11:08:49 UTC+2, tolek wrote:
    > Dla mnie te teorie o kostkowych rondach jako podniesienie bezpieczeństwa są
    > takie jak cała ue...
    > Po co mozolnie układać tą kostkę (przez kostkę szybciej woda wsiąka w
    > podłoże i zimą szybciej rozsadzi rondo i znowu będzie do remontu - ktoś
    > nieźle to wykombinował) skoro można na środku ronda zrobić większe zielone
    > koło o promieniu takim jak obecne małe kółko+kostka. Na to samo wyjdzie. Tak
    > jak tu już było napisane kostka jest ułożona wyżej niż nawierzchnia
    > asfaltowa i skręcający TIR jest dodatkowo odchylony na zewnątrz okręgu jaki
    > pokonuje, co stwarza większe ryzyko przewrócenia się od siły odśrodkowej,
    > która dodatkowo dochodzi do niekorzystnego odchylenia przy jeździe po

    Przejechałem sporo takich kostkowych rond, i jakoś nie widziałem żadnego rozsadzonego
    przez lód, więc twoja teoria jest tu błędna. O TIRach masowo przewracających się na
    tych rondach też jakoś reżimowe media nie donoszą, tak więc są chyba ok. W takim
    Kwidzynie takie ronda są już od wielu lat, specjalnie po to aby umożliwić TIRom
    dojazd do fabryki. Jakoś protestów społecznych akcji 'ratujmy TIRy' nie słychać, więc
    ta Unia chyba ma czasem dobre pomysły.

    AdamK


  • 46. Data: 2014-04-23 12:53:49
    Temat: Re: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 23 Apr 2014 09:46:20 +0200 osobnik zwany
    r...@k...pl napisał:

    > strzałka w lewo = z naprzeciwka mogą jechać zielone światło w lewo = z
    > naprzeciwka nic nie będzie jechać

    niestety większość kierowców nie odróznia zielonej strzałki od
    sygnalizatora kierunkowego i od zielonego światła. I jak zwykle przez
    paru debili po głowie dostają pozostali :(



    --
    Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett


  • 47. Data: 2014-04-23 22:36:19
    Temat: Re: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową
    Od: WildS <f...@n...pl>

    On 2014-04-22, Adam Klobukowski <a...@g...com> wrote:
    > On Monday, 21 April 2014 21:37:53 UTC+2, Dres Golf wrote:
    >> W dniu 2014-04-13 21:27, tolek pisze:
    >> Nie można, bo rondo zgodnie z rozporządzeniem musi być nieprzejrzyste i
    >> wymuszać na kierowcy zwolnienie oraz manewry kierownicą.
    >
    > Zdarzają się też "półprzejrzyste":
    https://www.google.pl/maps/@53.971639,18.544258,3a,7
    5y,104.55h,91.06t/data=!3m4!1e1!3m2!1sl9mq3VZyIJ_TlE
    GNqqAGmw!2e0 ;)

    Pewnie po to, żeby przejazd gabarytu wymagał jedynie demontażu znaków a
    nie zaorania trawnika.
    Ehh, Stargard i te rondka z najgorszą możliwą dla opon tira "kostką".
    Ostre kamienie na sztorc - zróbmy z tego nawierzchnię dla ciężarówek, to
    musi być dobry pomysł!

    --
    WildS


  • 48. Data: 2014-04-25 13:15:47
    Temat: Re: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową
    Od: "tolek" <t...@n...spamu>

    "Adam Klobukowski"

    > Przejechałem sporo takich kostkowych rond, i jakoś nie widziałem żadnego
    > rozsadzonego przez lód

    Bronisz tego tak jakbyś był wykonawcą tych kamiennych rond.
    Skoro ta kostka jest taka wspaniała na jezdni to może autostrady z kostki
    brukowej zaczniemy budować?
    Dla mnie nadal pozostaje to głupotą. Jedyne słuszne to rondo z jednolitą
    nawierzchnią, a nie wpierniczanie jakiejś bezsensownej kostki.
    Przypomina mi to manię malowania wielu bloków (ich tynku) na lekki różowy
    kolor po dodatkowym ociepleniu. Widocznie w hurtowniach zostało masę farb w
    tym kolorze i są tańsze zamiast białego koloru.
    I tu w tych kostkach dopatruję się podobnego zjawiska, komuś zostały setki
    ton kostki i na siłę próbuje to gdzieś upchać, upycha więc na ronda i wkurza
    tym samym przejeżdżających przez nie.
    Póki co nie znajduję żadnego sensu w tej kostce na rondzie.


  • 49. Data: 2014-04-25 13:23:46
    Temat: Re: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 25 Apr 2014 13:15:47 +0200 osobnik zwany tolek napisał:

    > "Adam Klobukowski"
    >
    >> Przejechałem sporo takich kostkowych rond, i jakoś nie widziałem
    >> żadnego rozsadzonego przez lód
    >
    > Bronisz tego tak jakbyś był wykonawcą tych kamiennych rond. Skoro ta
    > kostka jest taka wspaniała na jezdni to może autostrady z kostki
    > brukowej zaczniemy budować?
    > Dla mnie nadal pozostaje to głupotą. Jedyne słuszne to rondo z jednolitą
    > nawierzchnią, a nie wpierniczanie jakiejś bezsensownej kostki.
    > Przypomina mi to manię malowania wielu bloków (ich tynku) na lekki
    > różowy kolor po dodatkowym ociepleniu. Widocznie w hurtowniach zostało
    > masę farb w tym kolorze i są tańsze zamiast białego koloru. I tu w tych
    > kostkach dopatruję się podobnego zjawiska, komuś zostały setki ton
    > kostki i na siłę próbuje to gdzieś upchać, upycha więc na ronda i wkurza
    > tym samym przejeżdżających przez nie. Póki co nie znajduję żadnego sensu
    > w tej kostce na rondzie.

    a po co po niej jeździsz? Ona właśnie jest tam gdzie nie powinieneś.



    --
    Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett


  • 50. Data: 2014-04-25 13:45:22
    Temat: Re: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "tolek" napisał w wiadomości
    "Adam Klobukowski"
    >> Przejechałem sporo takich kostkowych rond, i jakoś nie widziałem
    >> żadnego rozsadzonego przez lód

    >Bronisz tego tak jakbyś był wykonawcą tych kamiennych rond.
    >Skoro ta kostka jest taka wspaniała na jezdni to może autostrady z
    >kostki brukowej zaczniemy budować?

    Kostka jest do d*, bo
    a) wibruje,
    b) halasuje
    c) na mokro jest sliska bardzo.

    Ale co sie nie nadaje na autostrade to sie moze nadawac na wylaczona z
    ruchu wysepke.

    Co do trwalosci - mamy kostkowych ulic we Wroclawiu pelno, bywaja
    rozsadzone, bywaja zapadniete, bywaja z koleinami, ale bywaja i takie
    od Niemca nie ruszone i w dobrym stanie.

    J.

strony : 1 ... 4 . [ 5 ] . 6


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: