  • 11. Data: 2014-04-14 14:09:27
    Temat: Re: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 13.04.2014 o 22:09 J.F. <j...@p...onet.pl> pisze:

    > Tak sie na to patrze ... moze to i sens wewnetrzny pasek nierowno
    > wybrukowac, aby osobowki zniechecic do jazdy "dwoma pasami", a zeby
    > jednak tir z naczepa mogl we wszystkie strony przejechac.

    Zawsze mi się wydawało że to właśnie po to. Żeby sie osobówki nie
    wyprzedzały ale żeby jednak tir się zmieścił.

    --
    SW3
    ----

  • 12. Data: 2014-04-14 15:10:59
    Od: tá´Ź

    tolek wrote:

    > Jaki cel takich rond?

    Już tłumaczę. UE dopłaca do rond. A rondo z kostką, "rondlem" i innymi
    idiotyzmami jest droższe.

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 13. Data: 2014-04-14 15:11:28
    Od: tá´Ź

    Ergie wrote:

    > Widocznie nie spotkałeś idiotów co przejeżdżają rondo prosto. Ta kostka
    > jest właśnie po to by taką jazdę uprzykrzyć a więc zachęcić kierowców do
    > zwolnienia. Jednocześnie ciężarówka czy autobus mają do dyspozycji
    > trochę szerszą jezdnię.

    ROTFL.

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 14. Data: 2014-04-14 16:11:41
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "t?" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > ROTFL.

    Czego nie zrozumiałeś?

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 15. Data: 2014-04-14 16:18:01
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 14/04/2014 15:11, t? pisze:

    > ROTFL.

    Zaden ROTFL.

    http://www.tvp.pl/krakow/jedz-bezpiecznie/wideo/jazd
    a-po-rondzie/11233201 (2:14,
    2:21 itd.)

    Na zjezdzie z A4 w rzeszowie zrobili jeszcze lepiej, pasy ronda (niby
    turbinowego) sa odgrodzone takimi malymi "murkami" z kostki zeby matoly
    nie zjezdzaly z ronda ze srodkowego pasa.

    https://www.gddkia.gov.pl/userfiles/articles/p/podsu
    mowanie-2013-roku_13918/DSC_0167.JPG

  • 16. Data: 2014-04-14 17:00:32
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    tolek wrote:
    > Od kilku lat nastała moda na głupkowate ronda wykładane od wewnętrznej
    > krawędzi kostką. Kostka tworzy jakby "chodnik dla pieszych"
    > Kierujący odnosi wrażenie, że to po to by tam nie jeździć.
    > Osobówka ledwo się składa na takim rondzie a dopiero co jakiś TIR. Pas

    jak sie jedzie powoli i spokojnie to sie spokojnie przejeżdża.

    a jak ktoś popierdala to naprawia co trzeba...

  • 17. Data: 2014-04-14 17:01:41
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    WildS wrote:
    > Dodatkowo gabaryty mają niezły zgryz, już widziałem rondka po
    > przejezdzie długich gabarytów zaorane z brzegów bo nawet ze skrętnymi
    > osiami nie szło się wyrobić.
    >
    > A wysepka na środku wybija tira w górę, leci i tak prosto jak strzała
    > tylko kabina się potrafi urwać.
    > https://www.youtube.com/watch?v=vl-2xbbQH9s
    >
    > Reasumując - w PL mamy ronda drogie, nieefektywne i nieprzyjemne.

    a tam przypadkiem gdzieś nie ma znaku wczesniej do 3.5T?

  • 18. Data: 2014-04-14 17:07:48
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek Dyjor" napisał w wiadomości
    WildS wrote:

    >a tam przypadkiem gdzieś nie ma znaku wczesniej do 3.5T?

    Moze i jest, choc niekoniecznie, bo przez Klodzko trzy krajowki
    przechodza, ale to bez znaczenia - kierowca tego tira jechal za
    szybko, zasnal czy zaslabl, no i jaka powinna byc wtedy wysepka ?
    Ta chyba ochronila dom stojacy za rondem.

    J.

  • 19. Data: 2014-04-14 21:19:41
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 2014-04-14 09:49, Franc pisze:

    > Przebijam - rondo w Toruniu ul. Legionów koło zajezdni autobusowej.
    > Mistrzowie świata i okolic zbudowali rondo które daje możliwość
    > przejechania na wprost tak jakby to była jedna długa prosta. Powoduje to,
    > że ludzie "zapominają" że to jest jednak rondo i walą z zamkniętymi oczami
    > wymuszając na jadących po rondzie.

    To, o którym ja pisałam, też właśnie takie jest!

    Ewa

  • 20. Data: 2014-04-15 09:56:37

    Mon, 14 Apr 2014 16:18:01 +0200, w <ligqmo$8bb$1@node1.news.atman.pl>, neoniusz
    <n...@j...org> napisał(-a):

> [...]
    > turbinowego) sa odgrodzone takimi malymi "murkami" z kostki zeby matoly
    > nie zjezdzaly z ronda ze srodkowego pasa.

    Jak dla mnie to bez sensu jest oznakowanie -- jest znak "ruch okrężny", ale
    strzałki na jezdni sugerują, że jest to skrzyżowanie z wyspą centralną, a nie
    okrężne...