  • Data: 2011-12-20 23:17:18
    Temat: Wskażnik LED: 6 i 12V
    Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pomóżcie, bo pomroczność mnie wielka ogarnęła.

    W autku świece żarowe (silnik Diesla) są najpierw zasilane napięciem 12V
    (grzanie "główne"), odpala się silnik, po czym jeszcze przez
    kilkadziesiąt sekund jest dogrzewanie świec napięciem zmniejszonym do 6V.

    Jak zrobić możliwie najprostszy układ ze wskaźnikiem 2xLED (lub jedna
    dwukolorowa), żeby jedna świeciła przy 12V, a druga (lub obie) dla 6V?

    Jakiś ogranicznik napięcia?

    Oczywiście wiem, że "samochodowe 12V" to zakres od 11 do blisko 15V ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.