  • 51. Data: 2016-03-24 17:52:46
    Temat: Re: Wreszcie nowy iPhone z małym ekranem...
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    atm <...@v...pl> wrote:

    > Uffff, jakie to szczescie, ze nie uzylam nigdzie w dyskusji porownania
    > do ilosci ziaren piasku czy gwiazd na niebie, ale bym sie wpakowal!!!

    No nie uzyles, ale insynuowales ze 16G pamieci masowej to za malo w
    przypadku urzadzenia oferujacego nagrywanie filmow 4K i zrobiles to
    powtarzajac jak maupka za applehejterem, bo sam nie wiesz ile minuta
    takiego filmu zajmuje...

    Ale powiem Ci, minuta filmu na iPhone zajmie:

    60MB dla filmu 720p@30fps (silna kompresja)

    130MB dla filmu 1080p@30fps (domyślna kompresja)

    200MB dla filmu 1080p@30fps (smoother)

    375MB dla filmu 4K @ 30fps.

    Nie ma co demonizowac 4K i ulegać histerii podżeganej przez applehejterów.

  • 52. Data: 2016-03-24 17:52:47
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    atm <...@v...pl> wrote:

    > Masz zdolnosc polaryzowania pogladow :) Wczesniej iPhony byly mi w
    > zasadzie obojetne, kupilem kiedys iPoda Touch, zeby zobaczyc czy ten
    > ekosystem jest dla mnie i dosc szybko go sprzedalem. Zas Twoja misja
    > niesienia kaganka jablkowej oswiaty dodatkowo mnie w tym utwierdza.
    >
    > Co do ceny i pozbywania sie starych komponentow, ciezko sie do tego
    > odniesc nie uzywajac eufemizmow, zeby nikogo nie urazic.
    > Telefon za 2650zl (32GB) z zakurzonymi komponentami zalegajacymi w
    > magazynach... Masz racje, Apple potrafi robic pieniadze.

    Jesli na iPhone SE mialby skorzystac i producent i klient to co właściwie
    tu krytykowac?

    Jak sie nie podoba to przeciez przymusu nie ma.

  • 53. Data: 2016-03-24 17:54:22
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    masti <g...@t...hell> wrote:
> [...]
    a.pl...

    > możesz zrobić własnego Skype'a albo Facebooka :)

    Mysle ze nie zrozumiales co napisamem.

  • 54. Data: 2016-03-24 18:20:19
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2016-03-24 17:52, Pszemol wrote:

> [...]
    >
    > 375MB dla filmu 4K @ 30fps.
    >
    > Nie ma co demonizowac 4K i ulegać histerii podżeganej przez applehejterów.

    Ladnie to brzmi prawda? Tylko ta prawda jest nieco inna:
    do dyspozycji dostaniesz zapewne cos ok 12GB (bo tylko dla mnie jest to
    dziwne, ze 16=12 ale trudno). Skoro dostajesz opcje krecenia 4K to nie
    widze powodu, zeby z niej nie korzystac.
    CALA PAMIEC, ktora Ci pozostanie to 32 MINUTY FILMU 4K.
    Ale fajnie byloby tez robic zdjecia, nieprawdaz? Kazde po 8MB?
    Panoramy takze sa zachwalane przez Apple, moga miec nawet po 63MP.
    Dodaj do tego nawigacje wybranych, najpotrzebniejszych panstw.
    Lubisz filmy na komorce?
    "iTunes movies can be 1 to 3 GB in size for standard definition. If you
    prefer watching HD, they can easily eat up 3 to 6 GB of storage."
    Tu wiecej jak fajnie miec w telefonie 16/12GB:
    http://www.imore.com/what-iphone-storage-size-should
    -you-get
    Pszemol, jestes minimalista, ba - zadowolonym minimalista. Cen i szanuj
    to nastawienie, jest rzadkoscia w naszych czasach.

  • 55. Data: 2016-03-24 19:34:51
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-03-24 o 17:23, Pszemol pisze:
    > Mowie o swoim iPhone4. To jest odpowiednik generacji Samsung Galaxy S2.

    O widzisz. Mam taki telefon. Rozmiarowo jest idealny. Gdyby nie lagował
    jak to android i robił lepsze fotki...
    I nie wyświetlał tych wku... reklam :-)

  • 56. Data: 2016-03-24 19:50:11
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-03-24 o 17:52, Pszemol pisze:

    > Jak sie nie podoba to przeciez przymusu nie ma.

    Oczywiście masz rację.

    Można jednak wyrazić swoje zdanie na temat praktyk różnych "cfaniaków"
    zwanych biznesmenami :-)

    Dzisiaj kiedy dowiedziałem się jakie są ceny budżetowego SE dla biedaków
    i kiedy dostałem kolejnego smsa o treści.

    "wyslij smms TAK na numer xxx bo jak nie to pożałujesz do końca życia ..."

    to jakoś pasuje mi jedno do drugiego. Taki sam moralny wysoki poziom.

    To wszystko pamiętając o tym jak tania jest już elektronika i jak łatwo
    dostępna i masowo produkowana.

    Sekta płaci i nie pyta? Tak są jeszcze na tym świecie sekty.
    Wiara jest dobra jak na niej zarabiamy.
    Chory świat.

  • 57. Data: 2016-03-24 19:51:29
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2016-03-24 19:34, z wrote:

    > O widzisz. Mam taki telefon. Rozmiarowo jest idealny. Gdyby nie lagował
    > jak to android i robił lepsze fotki...
    > I nie wyświetlał tych wku... reklam :-)

    Dwie z tych dolegliwosci mozna rozwiazac:
    -na reklamy dobry jest AdAway (wymaga roota)
    -moj S2 poszedl do rodziny, na stoskowym ROMie rowniez zaczal ciac ale
    nie tyle z powodu Androida jako takiego a stadardowego bloatware plus
    wiekszych wymagan pamieci dla zainstalowanych aplikacji. Jeden z task
    killerow dostepnych w sklepie zdecydowanie podniosl komfort korzystania
    z tego telefonu.

  • 58. Data: 2016-03-24 20:07:47
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    atm <...@v...pl> wrote:

> [...]
    > Pszemol, jestes minimalista, ba - zadowolonym minimalista. Cen i szanuj
    > to nastawienie, jest rzadkoscia w naszych czasach.

    Pisalem juz o tym wczesniej - chodzi o nakrecenie czegos do Vine albo na
    fejsa - telefon taki nie ma zastapic pelnometrazowej kamery filmowej.

  • 59. Data: 2016-03-24 20:12:13
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    z <...@...pl> wrote:

> [...]
    >
    > "wyslij smms TAK na numer xxx bo jak nie to pożałujesz do końca życia ..."
    >
    > to jakoś pasuje mi jedno do drugiego. Taki sam moralny wysoki poziom.

    Nie widze zwiazku.

> [...]
    > dostępna i masowo produkowana.
    >
    > Sekta płaci i nie pyta? Tak są jeszcze na tym świecie sekty.

    Nie widze racjonalnego powodu dla tego typu myslenia jakie prezentujesz.

  • 60. Data: 2016-03-24 20:20:55
    Od: atm <...@v...pl>

    -you-get

    > Pisalem juz o tym wczesniej - chodzi o nakrecenie czegos do Vine albo na
    > fejsa - telefon taki nie ma zastapic pelnometrazowej kamery filmowej.

    Zwroc prosze uwage, ze w powyzszych przykladach nie wymienilem zadnych
    geekowych zastosowan. Tylko to co przedstawia Apple w swoich
    lajfstajlowych zajawkach. Po zainstalowaniu niezbednego minimum, troche
    muzyki, troche zdjec, nieco nawigacji raptem okaze sie, ze na te
    "pelnometrazowe" filmy zostanie Ci 15 minut, ktore w konsekwencji dadza
    Ci totalnie zapchane urzadzenie. Oczywiscie powiesz "chmura", tyle ze
    gdy krecisz filmy czesto znajdujesz sie w fajnych okolicznosciach
    przyrody, gdzie z zasiegiem jest krucho. Poza tym pchanie gigabajtow
    przez czesto slabe połączenie jest masochzmem niczym nie uzasadnionym.
    Mozna tez zastosować inna sztuczke Applefanow: przelotki i kabelki.
    Znajdzie sie pewnie jakis wystajacy/dyndajacy kawalek elektroniki, na
    ktory bedzie mozna zrzucic nagranie.
    A mniejsza, to zupelnie nie moj problem, te kwestie i jęki biednych
    ograniczonych pozostawie Internetowi (nie mam tu na mysli Ciebie, Ty
    jestes happy).