  • 51. Data: 2013-10-13 11:44:08
    Temat: Re: Wraca propozycje powiązania mandatów z zarobkami.
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sat, 12 Oct 2013 16:17:26 +0200 osobnik zwany JK napisał:

    > Żaden problem. Określamy minimalną kwotę mandatu. I tę kwotę płacą
    > ludzie o najniższych dochodach. Nawiasem mówiąc - jakim cudem stać ich
    > na samochód.

    dostali od babci. Nie podoba się?
    PS: nie wyjeżdżaj z podatkiem od darowizn bo w tej grupie się nie łapie,

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 52. Data: 2013-10-13 11:48:22
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2013-10-12 20:51, masti pisze:

    > PS: bo nie jest

    I nikt ze tego jakoś włosów sobie nie rwie. :-)
    W dzisiejszych socjalistycznych czasach podatki liniowe są nie modne.
    Skoro już takie coś przełknęliśmy to nie widzę powodu żeby nie iść za
    ciosem. Kary pieniężne uzależnione od dochodów są jak najbardziej
    poprawne politycznie. :-)

  • 53. Data: 2013-10-13 11:58:29
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sun, 13 Oct 2013 11:48:22 +0200 osobnik zwany z napisał:

> [...]
    > coś przełknęliśmy to nie widzę powodu żeby nie iść za ciosem. Kary
    > pieniężne uzależnione od dochodów są jak najbardziej poprawne

    to może od razu rozstrzeliwać na miejscu? albo samopały sprzężone z
    radarem? Widzę, ze łykniesz wszystko co "waadza" wymyśli

  • 54. Data: 2013-10-13 12:03:17
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2013-10-13 01:34, Tomasz Pyra pisze:
    > Jedne co mogłoby w miarę rzetelnie oceniać czyjąś zasobność to sąd i po
    > dłuższych kombinacjach obejmujących wywiady środowiskowe, sprawdzenie
    > zasobności portfeli samego zainteresowanego i rodziny - a i też nie zawsze
    > się uda.

    Przekombinowujesz. Jest masa bardziej lub niej niesprawiedliwych
    przepisów od podatków zaczynając... które są bardzo niesprawiedliwe a
    jednak działają w najlepsze.
    Prosty zapis. Minimalny mandat =(samochód do 10 tys.) 20 tys x Y, 30
    tys. x Z ...
    A wszystko pod egidą walki z piratami drogowymi i przy wycieraniu sobie
    gęby dbaniem o bezpieczeństwo. Kto jest przeciw ten jest niepoprawny
    politycznie.

    Tylko, że...
    jest problem bo ci co dają poparcie obecnej władzy musieliby bulić
    więcej. Dlatego nie przejdzie tylko i wyłącznie z egoistycznych
    partykularnych powodów.

    Leprze jest doje plebsu złotówka po złotówce. Nie będą się rzucać i
    awanturować przecież o grosze :-)

    > Nie do realizacji w praktyce w sprawach o wykroczenia. W żaden sposób nie
    > do ustalenia przez policjanta drogówki na miejscu popełnienia wykroczenia.

    Książeczka z wartością rynkową jako załącznik do taryfikatora i
    pozamiatane. :-)

  • 55. Data: 2013-10-13 12:07:10
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2013-10-13 09:59, t? pisze:

    > Nie jest możliwe, bo nie ma wiarygodnej bazy dochodów. Skup się.

    Dlatego ciągle nasuwa mi się wartość pojazdu.
    Tylko trzeba chcieć i ładnie umotywować bezpieczeństwem na drogach :-)

  • 56. Data: 2013-10-13 12:16:04
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2013-10-13 11:58, masti pisze:

    > to może od razu rozstrzeliwać na miejscu? albo samopały sprzężone z
    > radarem? Widzę, ze łykniesz wszystko co "waadza" wymyśli

    Nie zauważyłeś że piszemy o karach pieniężnych i to w tak ostatnio
    _ważnym_ temacie jak bezpieczeństwo na drogach? :-)

    Tak wiem... Mój samochód jest wart jakieś 8 tyś. Mogę sobie szafować
    sumami bo mnie to wali :-)

    PS. Taki Kalisz jak zamienił swojego luksusowego Jaguara (20-30 tys.) na
    budżetowe Audi (100-200 tys.) To może też protestować że to gwałt na
    konstytucji (jak zawsze zresztą).

  • 57. Data: 2013-10-13 12:16:30
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sun, 13 Oct 2013 12:07:10 +0200 osobnik zwany z napisał:

    > Dlatego ciągle nasuwa mi się wartość pojazdu.

    a jak ustalisz wartość pojazdu?

  • 58. Data: 2013-10-13 12:17:44
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sun, 13 Oct 2013 12:16:04 +0200 osobnik zwany z napisał:

> [...]
    > _ważnym_ temacie jak bezpieczeństwo na drogach? :-)
    >
    > Tak wiem... Mój samochód jest wart jakieś 8 tyś. Mogę sobie szafować

    kupię go za 50tyś. Od tej chwili jest wart 50.000zł. Dalej Cię wali?

  • 59. Data: 2013-10-13 12:31:16
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2013-10-13 12:17, masti pisze:
    > kupię go za 50tyś. Od tej chwili jest wart 50.000zł. Dalej Cię wali?

    Skoro masz tyle _zbędnej_ kasy to nie będzie Ci robiło różnicy przy
    płaceniu za "przestępstwa" drogowe :-)
    Zresztą zapłacisz wg książeczki z wartościami rynkowymi (przybliżonymi
    oczywiście - znowu niesprawiedliwość ;-) ) a nie co tam miałeś zapisane
    w umowie kupna sprzedaży.

    W czym jest problem? W trudności obliczenia? W niesprawiedliwości? Czy
    jeszcze na czymś innym jest oparty taki strach przed progresywną stawką
    mandatu? :-)

  • 60. Data: 2013-10-13 12:38:42
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sun, 13 Oct 2013 12:31:16 +0200 osobnik zwany z napisał:

> [...]
    >
    > W czym jest problem? W trudności obliczenia? W niesprawiedliwości? Czy
    > jeszcze na czymś innym jest oparty taki strach przed progresywną stawką

    Po pierwsze podaj definicję wartości. Wtedy można podyskutować. Potem
    możesz podać definicję sprawiedliwości. Bo na razie to sa populistyczne
    hasełka, którymi posługują się politycy.

    Jak już ustalisz woje definicje to możesz zacząc przekładać je na język
    przepisów prawa.