  • 11. Data: 2011-02-25 13:11:07
    Temat: Re: Wpadka Dustera
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Pan Piskorz" <p...@b...pl> napisał w wiadomości
    news:ik85ri$omr$1@inews.gazeta.pl...

    > Jaki to konkurent?
    > Kosztuje znacznie, znacznie więcej.

    Na papierze.
    W realu już różnice nie są tak duże.
    Zapewniam Cię, że nie chciałbyś jeździć Dusterem za 40 000, widziałem jak on
    wygląda w praktyce i dawno nie było mi dane zobaczyć bardziej paskudnego
    samochodu.
    To co widzisz na obrazkach w katalogach, to wersja za ponad 70 000 - i tyle
    trzeba liczyć za Dustera w sensownej wersji, z dieslem.
    Podobny ASX kosztuje raptem 20% więcej, no i nadal jest to Mitusbushi a nie
    Dacia.

  • 12. Data: 2011-02-25 18:26:07
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Cavallino

    > Jak każdy SUV praktycznie.
    > Co nie znaczy, że Duster figuruje w innej klasie samochodów niż
    > kompaktowe SUV-y.

    Są jeszcze inne kryteria oprócz rozmiarów. Duster to typowe auto low
    costowe. Możesz go sobie z Tatą porównać.

  • 13. Data: 2011-02-25 18:35:25
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > begin Cavallino

    > Są jeszcze inne kryteria oprócz rozmiarów.

    JESZCZE inne to nie znaczy że rozmiary nagle się przestają liczyć.
    Wręcz przeciwnie - to właśnie rozmiary decydują o klasyfikacji samochodów.
    A czy to jest segment low-cost, czy premium, czyli podział KLASY na
    SEGMENTY, to jednak już dużo mniej istotny wyróżnik.

    Zresztą - czy Golf to jest inny segment niż dajmy na to Fiat Bravo?
    Nie, nie jest, nawet jeśliby RÓWNIEŻ kosztował o 20% więcej, (a pewnie
    różnice są jeszcze większe) tak jak porównywalny ASX przy porównywalnym
    Dusterze.
    Oba będą typowymi kompkatami, a to że jeden tańszy, a drugi droższy, nie
    przenosi ich do innych klas.

    >Duster to typowe auto low
    > costowe.

    > Możesz go sobie z Tatą porównać.

    A jaki samochód ma Tata wśród kompaktowych suv?
    Bo chętnie bym zanabył.

  • 14. Data: 2011-02-25 18:39:10
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Cavallino

    > JESZCZE inne to nie znaczy że rozmiary nagle się przestają liczyć. Wręcz
    > przeciwnie - to właśnie rozmiary decydują o klasyfikacji samochodów.

    To sobie porównuj Audi A1 i Tata Indica Vista, ale sensu nie ma to
    żadnego...

  • 15. Data: 2011-02-25 18:44:39
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > begin Cavallino

    > To sobie porównuj Audi A1 i Tata Indica Vista, ale sensu nie ma to
    > żadnego...

    A je też dzieli różnica 20% ceny?
    Bo jakoś samar twierdzi, że od 100 do prawie 300%.

    Nie uważasz, że to jednak drastycznie inne liczby?

  • 16. Data: 2011-02-25 18:47:31
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Cavallino

    > A je też dzieli różnica 20% ceny?
    > Bo jakoś samar twierdzi, że od 100 do prawie 300%.
    >
    > Nie uważasz, że to jednak drastycznie inne liczby?

    Ale tu nie tylko chodzi o cenę, tylko ogólnie o przeznaczenie. Duster to
    auto generalnie tanie, więc dodatki "komfortowe" są drogie, bo mało kto
    je zamawia. W efekcie jeśli go jakoś ekstremalnie doposażysz to już wcale
    tani nie będzie, ale to nie znaczy, że to klasa ASX-a.

  • 17. Data: 2011-02-25 18:53:02
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Cavallino

    > Zrównując wyposażenie (czyli
    > praktycznie Duster musiałby być w najbogatszej wersji, żeby był sens
    > jego zakupu) różnica w cenie to 87 tys vs 72 tys, więc już różnica jest
    > daleko mniejsza niż sobie założyłeś z wersji podstawowej.

    Duster dCi 4x4 w wersji laureate kosztuje 65 700
    ASX DID 4x4 w wersji invite kosztuje 87 340

    Nawet w tak niekorzystnym porównaniu (najbogatsza wersja jest zwykle
    nieproporcjonalnie droga) widać, ze to zupełnie inna klasa.

  • 18. Data: 2011-02-25 19:50:13
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "to" <t...@a...xyz> napisał w wiadomości news:

    > Ale tu nie tylko chodzi o cenę, tylko ogólnie o przeznaczenie.

    Przeznaczenie wszystkich kompkatowych suv-ów jest takie same.

> [...]
    > je zamawia. W efekcie jeśli go jakoś ekstremalnie doposażysz to już wcale
    > tani nie będzie, ale to nie znaczy, że to klasa ASX-a.

    Sugerujesz że Duster za 72 tys i ASX za 87 (a takie mnie interesują) to są
    auta innej klasy?
    To znaczy który należy do innej i jakiej, bo jakoś nie czaję?

  • 19. Data: 2011-02-25 19:51:13
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > begin Cavallino

    > Duster dCi 4x4 w wersji laureate kosztuje 65 700

    Cały czas mało, musi mieć wszystko co wymyślono (no może oprócz skóry), żeby
    jego zakup był do zaakceptowania.
    ASX ma to wszystko w std.

  • 20. Data: 2011-02-26 12:06:36
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Cavallino

    > Przeznaczenie wszystkich kompkatowych suv-ów jest takie same.

    Nie, nie jest.

    > Sugerujesz że Duster za 72 tys i ASX za 87 (a takie mnie interesują) to
    > są auta innej klasy?
    > To znaczy który należy do innej i jakiej, bo jakoś nie czaję?

    Oczywiście, że są to auta innej klasy. Już samo to, że do Dustera musisz
    dokupić wszystko co się da, żeby uzyskać poziom wyposażenia podobny jak w
    seryjnym ASX nie daje Ci do myślenia?