  • 11. Data: 2010-09-23 15:02:10
    Temat: Re: Wojna z żoną o lodówkę...
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 23 Wrz, 14:43, "Anonim" <a...@n...mam.emaila> wrote:
    > Witam
    > Wpadłem w tarapaty przez swoją nieuwagę. Niedomknołem po raz wtóry lodówki
    > (przyznaje sie: podżerałem) a potem pojeachalismy na wycieczkę. Lodówka
    > rozmroziła się i zalała kuchnię.
    > W imię męskiej solidarności (zakładam że więcej jest na grupie mężczyzn niż
    > kobiet) błagam o pomoc:
    >
    > W jaki sposób dołaczyc jakiś sygnalizator dźwiękowy okreslający niedomknięte
    > drzwi (bo dalej bedę podżerał)
    > - czy są żarówki na 230V z brzeczykiem? Na 12V wiem że są
    > - moze cosik małego do zrobienia? jakiś schemacik? i podpięcie do żarówki?
> [...]

    Nie ta grupa.
    Rozwiazaniem twojego problemu jest postawienie lodowki tak aby drzwi
    sie same domykaly.
    Czyli lekko ja odchylic do tylu.
    I ewentualnie posmarowac zawiasy jak juz troche mialy czasu sie
    zakurzyc. Bo jak rozumiem taka krowa nie jestes aby dzwiczki zostawic
    otwarte na wiecej niz 10cm.

    Chyba ze twoim problemem jest to ze podzarles i naruszyles stan
    uporzadkowania w lodowce i sie nie domknela bo kielbasa wystawala?
    Wtedy tylko magnes i kontaktron. Niech lodowka piszczy jak jest
    otwarta. Piszczyk na 5V i kontaktron to koszt 5zl. Do tego troche
    kabla i sylikon.
    Dasz rade.

  • 12. Data: 2010-09-23 15:24:15
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    W dniu 23.09.2010 16:45, ToMasz pisze:

    > rozumiem ze sam potrafisz sklecić jakiś układ. tak wiec proponuje zrobić
    > coś co zobaczy niezgaszone światełko w lodówce, poczeka 30 sekund i
    > zacznie piszczeć. 3 paluszki jako zasilanie starczą na parę lat. całość
    > umiescisz w lodówce i nie ruszysz jej instalacji elektrycznej.
    >
    > ToMasz

    Może popularny PipiekDręczyciel :-) tylko ustawiony odwrotnie jeśli
    chodzi o reakcję na światło.

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 13. Data: 2010-09-23 22:14:30
    Od: Tom <t...@n...spam.invalid>

    On 23/09/2010 10:43 PM, Anonim wrote:
> [...]
    > - czy są żarówki na 230V z brzeczykiem? Na 12V wiem że są
    > - moze cosik małego do zrobienia? jakiś schemacik? i podpięcie do żarówki?

    http://www.extremecircuits.net/2010/03/fridge-door-o
    pen-alarm-circuit-project.html

    Tomek

  • 14. Data: 2010-09-24 05:23:25
    Od: "Anonim" <a...@n...mam.emaila>

    > Może Ci to pomoże:
    > http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1730750.html#8
    349054

    > --

    Dzięki ale jak dlamnie zabardzo skomplikowane. Może z elektroniką dałbym
    sobie radę ale programowanie? niemam sprzetu

    Pozdrawiam
    Robert

  • 15. Data: 2010-09-24 05:35:05
    Od: "Anonim" <a...@n...mam.emaila>

    Użytkownik "Grzegorz Kurczyk" <g...@c...slupsk.pl> napisał w
    wiadomości news:4c9b711f$0$22804$65785112@news.neostrada.pl...

    > Może popularny PipiekDręczyciel :-) tylko ustawiony odwrotnie jeśli chodzi
    > o reakcję na światło.
    >
    > Pozdrawiam
    > Grzegorz

    Znalazłem tego pipka: http://www.elportal.pl/pdf/K06/02_11pipek.pdf Fajna
    rzecz ale nieporadzę sobie z odwróceniem jego działania :( Wykonac go: tak,
    zmodyfikować: nie Czy ktos wspomógł by mnie w jaki sposób odwrócić działanie
    tego pipka? Co zmienić by dręczył wtedy jak jest światło?

    Pozdrawiam
    Robert

  • 16. Data: 2010-09-24 05:44:06
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    W dniu 24.09.2010 07:35, Anonim pisze:

> [...]
    > zmodyfikować: nie Czy ktos wspomógł by mnie w jaki sposób odwrócić działanie
    > tego pipka? Co zmienić by dręczył wtedy jak jest światło?

    Zamienić miejscami fototranzystor T2 z rezystorem R3. Może pojawić się
    konieczność dobrania wartości rezystora R3.

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 17. Data: 2010-09-24 05:46:16
    Od: "Anonim" <a...@n...mam.emaila>

    Użytkownik "Anonim" <a...@n...mam.emaila> napisał w wiadomości
> [...]
    > odpada, zmiana żony na"z fukcją bez głosową" - odpada.
    > ps. Tak na marginesie, choć wiem że nikogo to nieinteresuje. Wojny juz

    Dziękuję za wszystkie pomysły i prosze o jeszcze :)

    1.Niewiedziałem a dokładnie niezwróciłem uwagi że wypoziomowanie (a
    dokładnie brak wypoziomowania) lodówki może mi pomóc. - Rzeczy najprostrze
    sa zarazem najtrudniejsze do zauwazenia. Napewno to zrobię.
    2. Podoba mi się pomysł z pipkiem dręczycielem (Tylko prosze pomóżcie mi
    "odwrócić jego działanie" by działał jak jest światło)
    http://www.elportal.pl/pdf/K06/02_11pipek.pdf

    Napewno zrobię to co najłatwiejsze, czyli podłacze do żarówki jakąś
    ładowarkę do telefonu i do tego jakiś mały buzer. Nigdy nietraktowałem
    ładowarek jako tanich źródeł niskiego napięcia :)
    Jeszcze jakby sie dało na końcu tej ładowarki podłączyc jakiś opóźniacz 2-3
    minutowy?

    Pozdrawiam
    Robert

  • 18. Data: 2010-09-24 07:29:53
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Od spodu lodówki przyczepiłbym tuż przy drzwiach w dowolny sposób
    kontaktron. Jeżeli magnes z drzwi nie wystarczy do jego działania to
    przyczep jakiegos neodymowca do drzwi od spodu. Może być taki płaski 2mm z
    dysku twardego. Do kontaktronu podłącz układ czasowy na 74121 który po
    odliczeniu 30sekund wysteruje pipkacza z płyty głównej kompuutera.

    Marek

  • 19. Data: 2010-09-24 07:34:15
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    In news:4c9c5375$0$27026$65785112@news.neostrada.pl,
    marko1a <m...@l...de> nabazgrał:
    > Od spodu lodówki przyczepiłbym tuż przy drzwiach w dowolny sposób
    > kontaktron. Jeżeli magnes z drzwi nie wystarczy do jego działania to
    > przyczep jakiegos neodymowca do drzwi od spodu. (ciap)

    ... i lodówka bedzie zmknieta na wieki.

    --
    Włodek

  • 20. Data: 2010-09-24 07:51:29
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Włodzimierz,

    Friday, September 24, 2010, 9:34:15 AM, you wrote:

    > ... i lodówka bedzie zmknieta na wieki.

    To też jest jakiś pomysł ;)

    --
    Best regards,