  • 1. Data: 2010-09-23 12:43:08
    Temat: Wojna z żoną o lodówkę...
    Od: "Anonim" <a...@n...mam.emaila>

    Witam
    Wpadłem w tarapaty przez swoją nieuwagę. Niedomknołem po raz wtóry lodówki
    (przyznaje sie: podżerałem) a potem pojeachalismy na wycieczkę. Lodówka
    rozmroziła się i zalała kuchnię.
    W imię męskiej solidarności (zakładam że więcej jest na grupie mężczyzn niż
    kobiet) błagam o pomoc:

    W jaki sposób dołaczyc jakiś sygnalizator dźwiękowy okreslający niedomknięte
    drzwi (bo dalej bedę podżerał)
    - czy są żarówki na 230V z brzeczykiem? Na 12V wiem że są
    - moze cosik małego do zrobienia? jakiś schemacik? i podpięcie do żarówki?
    - ..?
    Pozdrawiam
    Robert

    ps. Proszę o poważne porady: zmiana lodowki na "z funkcją głosową" - odpada,
    zmiana żony na"z fukcją bez głosową" - odpada.
    ps. Tak na marginesie, choć wiem że nikogo to nieinteresuje. Wojny juz niema
    :) Jest zlodowacenie :(

  • 2. Data: 2010-09-23 12:56:05
    Temat: Re: Wojna z żoną o lodówkę...
    Od: c...@p...onet.pl

> [...]
    > zmiana żony na"z  fukcją bez głosową" - odpada.
    > ps. Tak na marginesie, choć wiem że nikogo to nieinteresuje. Wojny juz niema

    Może Ci to pomoże:
    http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1730750.html#8
    349054

  • 3. Data: 2010-09-23 12:59:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Anonim" <a...@n...mam.emaila> napisał w wiadomości
    > Wpadłem w tarapaty przez swoją nieuwagę. Niedomknołem po raz
    > wtóry lodówki (przyznaje sie: podżerałem) a potem pojeachalismy
    > na wycieczkę. Lodówka rozmroziła się i zalała kuchnię.

    A czy mozna zmienic lodowke na taka ktora sie rozmrozi ale nie
    zaleje kuchni ?

    > - czy są żarówki na 230V z brzeczykiem? Na 12V wiem że są
    > - moze cosik małego do zrobienia? jakiś schemacik? i podpięcie do
    > żarówki?

    Patrz sasiedni post "sygnalizacja napiecia".

    Pomyslow jest mnostwo:
    -dodac transformator/ladowarke od komorki i miec 12 czy 5V do
    dyspozycji,
    -wsadzic cos szeregowo z zarowka,
    -brzeczyk na 220V .. w sprzedazy wprosc nie ma, ale od dzwonka bez
    czaszy, przez zepsucie przekaznika, po elektrozawor od pralki lub
    sam jego elektromagnes.
    - silniczek na 230V - byly takie wolnoobrotowe od zegarow i
    programatorow w pralkach, moglyby dzwonic o cos.

    A moze wystarczy wlasciwie wypoziomowac lodowke, zeby sie sama
    zamykala ?
    Albo dostawic jej pare neodymanych magnesow :-)

    J.

  • 4. Data: 2010-09-23 13:07:39
    Od: jesień <j...@w...pl>

    -najprościej wypoziomowac lodówkę tak aby drzwi miały tendencję do zamykania
    się

    -najtańszy sygnalizator
    http://allegro.pl/bezprzewodowy-alarm-na-drzwi-i-okn
    a-czujka-fvat-i1233869650.html

    tylko trzeba go wyciszyć bo domyślny poziom dzwięku jest powalający :), to
    prosty czujnik magnetyczny, dwa elementy jak są blisko siebie to alarm nie
    działa

  • 5. Data: 2010-09-23 13:13:52
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-09-23 14:43, Anonim pisze:
> [...]
    > zmiana żony na"z fukcją bez głosową" - odpada.
    > ps. Tak na marginesie, choć wiem że nikogo to nieinteresuje. Wojny juz niema

    Czujka optyczna z opóźnieniem. Np do stosowania w wentylatorkach. Czyli
    nie zareaguje od razu jak zaczynasz podżerać (bo tego pewnie też żona
    nie lubi) ale po jakimś czasie np 30 sekund. Możesz też zastosować
    automat zmierzchowy.
    http://www.elektron.zgora.com.pl/show_item.php?item_
    id=20
    Ma 15 sekund opóźnienia
    Lepiej byłoby oczywiście znaleźć coś na napięcie bezpieczne.
    Czujkę albo jej element aktywny trzeba by umieścić w środku żeby
    reagowała na światło lampki w lodówce
    Oczywiście możesz też napięciem pojawiającym się na żarówce załączać
    przekaźnik czasowy a z niego sterujesz syreną ostrzegawczą :)
    A najlepiej nie podjadaj.

    MD

  • 6. Data: 2010-09-23 13:37:03
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-09-23 14:59, J.F. pisze:
> [...]
    > -brzeczyk na 220V .. w sprzedazy wprosc nie ma, ale od dzwonka bez
    > czaszy, przez zepsucie przekaznika, po elektrozawor od pralki lub sam

    Ale będzie informować żonę że podjada a tego wolałby uniknąć. Najlepiej
    zeby zaczynał dzwonić jak lodówka nie zostanie zamknięta po typowym
    czasie eksploracji.

    MD

  • 7. Data: 2010-09-23 14:13:54
    Od: "Marek S" <s...@o...pl>

    eeeeeee nie pojadaj .....
    układ automatyki domykania drzwi , sygnalizator blokowany czujka kodowana -
    może zona tez podjada , układ powiadamiana na komórkę i inne ...... dowolne
    wybrać
    Marek S

  • 8. Data: 2010-09-23 14:18:38
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-09-23 16:13, Marek S pisze:
> [...]
    > może zona tez podjada , układ powiadamiana na komórkę i inne ...... dowolne

    Pastuch elektryczny.

    MD

  • 9. Data: 2010-09-23 14:32:03
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Anonim wpadł w tarapaty przez swoją nieuwagę:

> [...]
    > niż kobiet) błagam o pomoc:
    >
    > W jaki sposób dołaczyc jakiś sygnalizator dźwiękowy okreslający

    A co, żona robi za mały hałas? Co to za model?

    --
    Jarek

  • 10. Data: 2010-09-23 14:45:00
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    Anonim pisze:

    > W jaki sposób dołaczyc jakiś sygnalizator dźwiękowy okreslający niedomknięte
    rozumiem ze sam potrafisz sklecić jakiś układ. tak wiec proponuje zrobić
    coś co zobaczy niezgaszone światełko w lodówce, poczeka 30 sekund i
    zacznie piszczeć. 3 paluszki jako zasilanie starczą na parę lat. całość
    umiescisz w lodówce i nie ruszysz jej instalacji elektrycznej.

    ToMasz