-
51. Data: 2022-02-23 13:37:48
Temat: Re: Wodorowe Renault
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Wed, 23 Feb 2022 12:58:26 +0100, r...@k...pl
> Coraz większe brednie :D
> Ci co tak mieszkają to znakomita mniejszość.
Oczywiście, bo dane statystyczne to są z palca wyssane. W 2019 w polsce 55%
populacji Polski mieszkało w domach wolnostojących, bliźniakach i innych
szeregowcach (czyt. nie spółdzielnianych blokach >10 lokali gdzie każdy ma
swoje przyłącze z OSD bez pośrednika wspólnotowego). Faktycznie mniejszość.
--
Pozdor
Myjk
-
52. Data: 2022-02-23 13:49:36
Temat: Re: Wodorowe Renault
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Wed, 23 Feb 2022 13:01:59 +0100, r...@k...pl
> Ale brednie.
> W Niemczech w mieszkaniach mieszka 51%. A w Ruminii nawet 90%.
> Średnia dla UE to 70% w mieszkaniach.
Przecież mowa jest o polsce, to po jakiego
grzyba wyjeżdżasz ze średnią w UE?
I pokaż źródło tych swoich danych, bo Eurostat mówi o średniej
w UE na poziomie 57%. W RU wykazuje więcej ludzi mieszkających
w domach, niż w PL, na poziomie 66%. W IRL 91% ludzi mieszka w domach.
--
Pozdor
Myjk
-
53. Data: 2022-02-23 14:24:05
Temat: Re: Wodorowe Renault
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello K,
Wednesday, February 23, 2022, 10:43:18 AM, you wrote:
>>>>> W jednych domach tak w innych nie.
>>>> Zwiększenie mocy nie stanowi żadnego problemu.
>>>> W końcu niemałe piniondze biorą za to.
>>> No szczegolnie we wspolnocie albo w spoldzielni.
>> Decyzja o zwiększeniu mocy nie należy do wspólnoty/spółdzielni. Zresztą
>> ponownie, założenie że ludzie w blokach przesiądą się na EV i że zrobią to
>> wszyscy na raz jest z tyłka. Większość ludzi mieszka w domach na
>> przedmieściach a tam problemu kompletnie nie ma.
> Co to za teoria z tym, ze wiekszosc ludzi mieszka na przedmiesciach, ta
> sama, ze wiekszosc ludzi robi dziennie po 40km? Gdzie jest wiarygodne
> zrodlo? Celowo ignorujesz mozliwosc zakupu auta elektrycznego przez
> kogos kto mieszka w bloku aby pasowalo do twojej teorii.
Ale po co biedakowi ze slumsów auto elektryczne? przecież go nie
naładuje.
[...]
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
54. Data: 2022-02-23 14:31:35
Temat: Re: Wodorowe Renault
Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>
W dniu 23.02.2022 o 14:24, RoMan Mandziejewicz pisze:
>> Co to za teoria z tym, ze wiekszosc ludzi mieszka na przedmiesciach, ta
>> sama, ze wiekszosc ludzi robi dziennie po 40km? Gdzie jest wiarygodne
>> zrodlo? Celowo ignorujesz mozliwosc zakupu auta elektrycznego przez
>> kogos kto mieszka w bloku aby pasowalo do twojej teorii.
> Ale po co biedakowi ze slumsów auto elektryczne? przecież go nie
> naładuje.
Troszkę się zagalopowałeś w ogólności, a w szczególności to znam co
najmniej kilka osób mieszkających w blokach, którzy mają majątki jakie
bym chętnie przytulił.
Niektórzy z nich mają domy na wsi, ale są tam zwykle na weekendy lub urlopy.
Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )outlook(kropek) c om
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++
-
55. Data: 2022-02-23 14:42:05
Temat: Re: Wodorowe Renault
Od: K <n...@e...com>
On 23/02/2022 11:53, Myjk wrote:
> Wed, 23 Feb 2022 11:08:04 +0000, K
>
>> ok, srednia dla UE wychodzi 30km dziennie ale znowu srednio ja i moj
>> pies... Ja tez teraz w tygodniu w ogole nie jezdze, a w weekendy bywa,
>> ze robie 150mil w jedna strone, a dwa trzy razy w roku to w ogole.
>> Wystarczy, ze chcialbym pojechac na weekend na polnoc FR to do samego
>> Dover mam 140mil w jedna strone po autostradzie, gdzie jade 70-90mph. Na
>> sama trase do Dover i z Dover do domu potrzebue jakiego elektryka, z
>> zasiegiem 400-500mil na jedym ladowaniu przy tej predkosci?
>>
>> Wychodzi mi, ze musialbym miec dwa auta z czego jedno (obojetnie ktore
>> stalo by 10 miesiecy bez ruchu. Plus jest taki, ze mam teraz trzy
>> miejsca parkingowe.
>
> Wychodzi na to, że nie potrzebujesz BEV i na siłę go sobie próbujesz
> upchnąć z jednoczesnym obrzydzaniem go innym. ICE nie znikną zupełnie,
> nadal będzie możliwość ich zakupu. Może dla takich maruderów co muszą mieć
> zasięg zawsze i wszędzie, nawet jak jeżdżą od święta, pojawi się w końcu
> opcja FCEV -- znaczy opcja to jest, tylko opcji ładowania jest wielokrotnie
> mniej niż ładowania baterii dlatego praktycznie nikt tych samochodów nie
> kupuje.
>
ICE nie znikna, beda klasyki do patrzenia na nie, zadnego innego w
Europie nie zarejestrujesz. Uzywane zakladajac, ze zostana wyprodukowane
najpozniej za 7 lat za kolejnych 10 nie beda sie do niczego nadawaly.
-
56. Data: 2022-02-23 15:03:33
Temat: Re: Wodorowe Renault
Od: K <n...@e...com>
On 23/02/2022 12:28, Myjk wrote:
> Wed, 23 Feb 2022 11:28:14 +0000, K
>
>> Dyskredytuje wywiernie presji i obecna technologie.
>
> Presja to ochrona ludzi przed spalinami, czyli dbani o ich zdrowie.
> Technologia jest wystarczająca, niesie pewne wyzwania, ale to normalne przy
> transformacjach, które przypominam ponownie, nie dzieją się z dnia na
> dzień, tylko będą trwać przez najbliższe 15-20 lat. I ty, uparcie, na te
> 15-20 najbliższe lat patrzysz z obecnej perspektywy co jest podejściem od
> tyłka strony. Ja rozumiem że młody jesteś i nie pamiętasz transformacji
> koń-spaliniak, ja też nie pamiętam, ale potrafię sobie wyobrazić że
> wyglądało to dokładnie tak samo.
>
Dlatego dbamy, nie mozna starymi wjezdzac do centrow miast, mamy siki,
dpf, katalizatory, Daniel sprzedaje specjalna benzyne ktorej spalanie
obniza produkcje smogu o 50%. Przy produkcji naszych ICE nie pracuja
Ujgurzy w obozach koncetracyjnych ani dzieci w kopalniach, a i sie o
wiele lepiej recyklinguja niz baterie z ktorych metale po odzyskaniu sie
do niczego nie nadaja.
>> Alez wielokrotnie sie smialem z ludzi kupujaych diesla do jazdy po
>> miescie i placzacych z powodu DPF. Tyle tylko, ze ten DPF sie nie
>> zapycha co kilka dni/tygodni czy nawet miesiecy i mozna go czyscic nawet
>> bez demontazu.
>
> No, a teraz robisz dokładnie to samo co tamci, próbujesz sobie wetknąć
> takiego diesla pomimo że nijak nie pasuje do warunków i nijak go kupować
> nie musisz. Ja jakoś uwielbiam EV i chę mieć, a jednak z paru powodów
> (głównie ceny i małych przebiegów co determinuje ich "zwrot") nie mam. I
> jakoś mnie to szczególnie nie gniecie. Ty masz notoryczną sraczkę na temat
> EV. Może idź się leczyć z tego, bo poważnie to wygląda chorobliwie.
>
Ja tez uwielbiam EV i tez mnie nie stac na takiego ktorego bym chcial, a
jeszcze bardziej mnie nie stac na posiadanie dwoch aut tak aby jedno
stalo. Ale to ty za kazdym razem gdy ktos napisze cos co nie pasuje do
twojej teorii dostajesz sraczki.
>> No nie do konca, bo spalinowego da sie ugasic jesli podejdziesz do tego
>> szybko i sprawnie (zalezy czy sie pali olej czy cos innego) z
>> elektrycznym to jest niewykonalne bo zawsze sie pala baterie do ktorych
>> nie ma dostepu.
>
> Powtarzam ponownie, i tak większość spłonie doszczętnie, bo straż nie stoi
> na każdym skrzyżowaniu gotowa do akcji. Zresztą to kwestia narzędzi, i tu
> znowu, póki co zapotrzebowanie jest niskie (tak samo jak na recykling) więc
> służby nie są uzbrojone.
>
Splonie, sie posprzata, wywiezie na zlom. Nie trzeba czekac kilka dni w
specjnym pojemniku az sie wypali ani pozniej podchodzic do wraku z
aparatem tlenowym.
>> Nie, za 5 albo 8 bo wiekszosc o ile nie wszyscy producenci zapowiedzieli
>> koniec produkcji spalinowych na dlugo przed deadlinem.
>
> Nie wszyscy. Mazda i Toyota uparcie się trzymają spaliniaków i
> zapowiedziały że będą się ich trzymać tak długo jak tylko się da. Więc
> ponownie, nie jęcz. Będziesz mógł sobie nadal kupić trutkę spalinową, tak
> nową jak i używaną, przez kolejne (strzelam) 50 lat. Czyli pewnie do
> śmierci.
>
I takiej Mazdy i Toyoty nie zarejestrujesz w Europie, beda to robili na
rynki w ktorych malo kogo w ogole stac na cos wiecej niz motorower.
>> Wybacz ale nie licze na to, ze cos sie w kwestii baterii zmieni na plus.
>> Na dzis wychodzi na to, ze przyszlosc jest w wodorze.
>
> To dlatego, że liczysz się z psem, zamiast uwzględniać realne potrzeby
> ludzi. Takich co mają wymagania aby tankować się w 5 minut i takich co
> przejeżdżają notorycznie więcej niż 60km dziennie, jest zdecydowana
> mniejszość.
>
Gdyby tak bylo to sprzedaz elektrycznych wynosilaby 90-100% wszystkich
sprzedawanych samochodow. Tesle3 w podstawie w UK mozesz miec za cos ok.
?42k czyli w cenie wypasionej Insigni czy Passata w dieslu.
>>>> Po co mi recenzja pana Zbyszka z elektrowoz.pl, ktory
>>>> jezdzi dziennie 5km do biedronki i na jednym ladowaniu
>>>> jezdzi miesiac?
>>> Pokaż taką recenzję, albo raczej recenzje.
>
> I gdzie te recenzje? Znowu jest z nimi jak z ostatnim testem PHEVów,
> że są tylko w twojej wyobraźni? Na źródło testu PHEV, aby zweryfikować co
> tam pismaki zeń wyssały, też czekam. Bo wystarczyło że pominęli jedno,a
> kluczowe, zdanie z tego raportu które całkowicie może odwracać przekaz.
>
Pozniej poszukam, ciezko sie przebic przez te blogi z wazelina.
>> Nie trudno. Tylko nie w tym rzecz. Pisalem juz, ze technologia jest dla
>> mnie, a nie ja dla technologii. I albo oferuje mi ten sam albo lepszy
>> komfort albo nie jest godna mojej uwagi.
>
> Na szczęscie nie ty decydujesz, tylko większość. Większość dochodzi do
> świadomości i chce mieć ciche i nie trujące ich pojazdy, szczególnie że nie
> są dla tej większości znacznie bardziej upierdliwe w użytkowaniu w stosunku
> do dawanych przez nie korzyści.
>
Ja tez chce ale ich wady przeslaniaja te korzysci.
>> No to kupie Leafa i Zoe zeby sie dowiedziec :)
>
> Nie musiałbyś oczywiście kupować, gdybyś się opierał na rzetelnych
> statystykach a nie wyjątkach od reguły no i gdybyś faktycznie jadał te
> lody.
>
Dlaczego dwoch moich sasiadow, ktorzy sa zwyklymi uzytkownikami
elektrykow uwazasz za wyjatki? Oni obaj maja po dwa auta, elektryka i
spalinowego.
-
57. Data: 2022-02-23 15:20:03
Temat: Re: Wodorowe Renault
Od: K <n...@e...com>
On 23/02/2022 13:24, RoMan Mandziejewicz wrote:
> Hello K,
>
> Wednesday, February 23, 2022, 10:43:18 AM, you wrote:
>
>>>>>> W jednych domach tak w innych nie.
>>>>> Zwiększenie mocy nie stanowi żadnego problemu.
>>>>> W końcu niemałe piniondze biorą za to.
>>>> No szczegolnie we wspolnocie albo w spoldzielni.
>>> Decyzja o zwiększeniu mocy nie należy do wspólnoty/spółdzielni. Zresztą
>>> ponownie, założenie że ludzie w blokach przesiądą się na EV i że zrobią to
>>> wszyscy na raz jest z tyłka. Większość ludzi mieszka w domach na
>>> przedmieściach a tam problemu kompletnie nie ma.
>> Co to za teoria z tym, ze wiekszosc ludzi mieszka na przedmiesciach, ta
>> sama, ze wiekszosc ludzi robi dziennie po 40km? Gdzie jest wiarygodne
>> zrodlo? Celowo ignorujesz mozliwosc zakupu auta elektrycznego przez
>> kogos kto mieszka w bloku aby pasowalo do twojej teorii.
>
> Ale po co biedakowi ze slumsów auto elektryczne? przecież go nie
> naładuje.
>
> [...]
>
Nie znam biedakow ze slumsow, ale znam w Gdyni konstruktora/architekta,
ktory mieszka w starym komunistycznym bloku z lat 70, a za sama gotowke,
ktora ma moglby kupic caly swoj blok i jeszcze by mu zostalo na waciki.
Poza tym jak patrze na mieszkania M3 za 1.1mln w Gdansku i klitki w
falowcu na Przymorzu po 500k to zastanawiam sie nad definicja biedaka.
-
58. Data: 2022-02-23 16:10:41
Temat: Re: Wodorowe Renault
Od: ii <i...@o...invalid>
W dniu 23.02.2022 o 12:08, K pisze:
> On 23/02/2022 10:38, Myjk wrote:
>> Wed, 23 Feb 2022 11:26:43 +0100, Myjk
>>
>>>> Gdzie jest wiarygodne zrodlo?
>>
>> Coś mi się nie wkleiło
>>
>> https://www.google.com/search?q=average+car+trip+len
gth+eu&oq=average+car+trip+length+eu
>>
>> Masz tu graficznie nawet
>> https://www.odyssee-mure.eu/publications/efficiency-
by-sector/transport/distance-travelled-by-car.html
>>
>>
>
> ok, srednia dla UE wychodzi 30km dziennie ale znowu srednio ja i moj
> pies... Ja tez teraz w tygodniu w ogole nie jezdze, a w weekendy bywa,
> ze robie 150mil w jedna strone, a dwa trzy razy w roku to w ogole.
> Wystarczy, ze chcialbym pojechac na weekend na polnoc FR to do samego
> Dover mam 140mil w jedna strone po autostradzie, gdzie jade 70-90mph. Na
> sama trase do Dover i z Dover do domu potrzebue jakiego elektryka, z
> zasiegiem 400-500mil na jedym ladowaniu przy tej predkosci?
No nie, wystarczy go naładować pięć razy :-)
>
> Wychodzi mi, ze musialbym miec dwa auta z czego jedno (obojetnie ktore
> stalo by 10 miesiecy bez ruchu. Plus jest taki, ze mam teraz trzy
> miejsca parkingowe.
Mógłbyś pociągiem jeździć :-)
-
59. Data: 2022-02-23 16:20:01
Temat: Re: Wodorowe Renault
Od: ii <i...@o...invalid>
W dniu 23.02.2022 o 13:37, Myjk pisze:
> Wed, 23 Feb 2022 12:58:26 +0100, r...@k...pl
>
>> Coraz większe brednie :D
>> Ci co tak mieszkają to znakomita mniejszość.
>
> Oczywiście, bo dane statystyczne to są z palca wyssane. W 2019 w polsce 55%
> populacji Polski mieszkało w domach wolnostojących, bliźniakach i innych
> szeregowcach (czyt. nie spółdzielnianych blokach >10 lokali gdzie każdy ma
> swoje przyłącze z OSD bez pośrednika wspólnotowego). Faktycznie mniejszość.
>
Ale nie na przedmieściach a na przedmieściach i wsiach. Na samych
przedmieściach np połowa tego, czyli 25%.
-
60. Data: 2022-02-23 18:32:43
Temat: Re: Wodorowe Renault
Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>
Wed, 23 Feb 2022 13:37:48 +0100, w <l...@m...org>, Myjk
<m...@n...op.pl> napisał(-a):
> Wed, 23 Feb 2022 12:58:26 +0100, r...@k...pl
>
> > Coraz większe brednie :D
> > Ci co tak mieszkają to znakomita mniejszość.
>
> Oczywiście, bo dane statystyczne to są z palca wyssane. W 2019 w polsce 55%
> populacji Polski mieszkało w domach wolnostojących, bliźniakach i innych
> szeregowcach (czyt. nie spółdzielnianych blokach >10 lokali gdzie każdy ma
> swoje przyłącze z OSD bez pośrednika wspólnotowego). Faktycznie mniejszość.
Tak, wszyscy mieszkali na przedmieściach miasta, a coś takiego jak wieś to nie
istnieje :D