  • 81. Data: 2014-09-07 16:40:43
    Temat: Re: Wlasciwie slow brakuje
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sun, 7 Sep 2014 07:55:15 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Musi jakis 1988, moze 89 ...

    To juz bylo po komunie. Komuna jak dla mnie to najpozniej lata 70

    >Jowisz mial, byc moze opcjonalnie, albo w drugiej wersji.
    >A to byl rok chyba 1980 - bo Piaseczno zaczelo robic kineskopy.

    Jak wyzej

    >I tak mi sie cos kojarzy ze ten Jowisz, czy nawet Rubin to tak ze trzy
    >pensje kosztowal, wiec hipotetyczny telewizor z pewexu 3x drozszy to i
    >tak bylby za drogi ... a chyba masz racje ze to bylo predzej
    >kilkaset $

    Rubinow nie bylo w Pewexie. Rubin kosztowal tyle ze spokojnie stal
    sobie w sklepie i mozan go bylo kupic bez kolejki. Przez pewnien czas
    w Pewexie byly telewizory japonskie, dostepne tylko dla tych co
    parcowali za granica

    A.L.

  • 82. Data: 2014-09-07 16:43:55
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sun, 7 Sep 2014 07:59:42 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Toz mowie - komitet. Choc faktycznie - magnetofonowych nie pamietam.

    Do magnetowofonow zadnych komitetow nie bylo. Tzreba bylo znac
    spzredawce i kupowalo sie spod lady. Komitet to byl do pralek i mebli

    >No wlasnie ... tez ich bylo malo, a jednak kolejka stala.

    Kolejka stala, bo w koncu te pralke sie dostawalo. Nei kazdy mogl
    kupic - to byly pralki dla "mlodych malzenstw" tylko. Tzreba bylo miec
    papier z gminy ze sie jest mlodym malzenstwem. Pralki byly towarem
    scislego zarachowania. Nie dal osie kupic pralki "spod lady", a
    dostawy byly tylko do wytypowanych skle[pow

    A.L.

  • 83. Data: 2014-09-07 18:17:55
    Od: rs <n...@n...spam.info>

    On 9/7/2014 10:40 AM, A.L. wrote:
> [...]
    > sobie w sklepie i mozan go bylo kupic bez kolejki. Przez pewnien czas
    > w Pewexie byly telewizory japonskie, dostepne tylko dla tych co

    bujda. byly dostepne dla wszysktich tych, ktorzy mieli tzw. dewizy. nikt
    nie pytal skad je mieli. jednym z zadan sieci pewexow byl wlasnie skup
    dewiz z rynku. <rs>

  • 84. Data: 2014-09-07 20:44:16
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "A.L." <a...@a...com>

    > W latach 60-70 to byla prawdziwa komuna. Potem to tylko namiastka. Ci
    > ktorzy maja dzisiaj 30 lat z hakiem i mowia o komunie, nie wiedza o
    > czym mowia.

    Ale były te peweksy z telewizorami ? Bo lampowy Zefir jest z 1965. Zastąpił
    go zdaje się właśnie TC50x mniej więcej z 1982/3 kiedy już te peweksy były.

  • 85. Data: 2014-09-07 20:50:04
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "A.L." <a...@a...com>

    :-) http://pl.wikipedia.org/wiki/Telewizja_w_Polsce

  • 86. Data: 2014-09-07 21:21:56
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sun, 7 Sep 2014 20:44:16 +0200, John Kołalsky <j...@k...invalid>
    wrote:

    >Ale były te peweksy z telewizorami ? Bo lampowy Zefir jest z 1965. Zastąpił
    >go zdaje się właśnie TC50x mniej więcej z 1982/3 kiedy już te peweksy były.

    Pwewksy byly zawsze jak siegna pamiecia. Odkad zmieniono pzrepisy i za
    posiadanie dolarow nie szlo sie siedzic. To prawo Gomulka zmienil

    A.L.

  • 87. Data: 2014-09-07 21:37:50
    Od: rs <n...@n...spam.info>

    On 9/7/2014 3:21 PM, A.L. wrote:

    > Pwewksy byly zawsze jak siegna pamiecia.

    no to albo szczyl jesteś, albo pamięć już za krotka, niemniej za
    pradziadka tutaj robisz i historie Polski w/g ALa, maluchom chcesz wciskac.
    pewex powstal na poczatku lat 70tych. <rs>

  • 88. Data: 2014-09-07 22:29:52
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "A.L." <a...@a...com>

    Chyba od 72 http://pl.wikipedia.org/wiki/Pewex

  • 89. Data: 2014-09-07 22:57:38
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sun, 7 Sep 2014 22:29:52 +0200, John Kołalsky <j...@k...invalid>
    wrote:

    >Użytkownik "A.L." <a...@a...com>

    >Chyba od 72 http://pl.wikipedia.org/wiki/Pewex

    Owszem. Przemianowany z PeKaO kyore istnialo dozo wczesniej

    A.L.

  • 90. Data: 2014-09-08 09:06:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 07 Sep 2014 09:40:43 -0500, A.L. napisał(a):
    > On Sun, 7 Sep 2014 07:55:15 +0200, "J.F."

    > To juz bylo po komunie. Komuna jak dla mnie to najpozniej lata 70

    A Era Jaruzela to co ?

    Komuna to do 1989, aczkolwiek z tendencja zanikowa po 1987.

    > Rubinow nie bylo w Pewexie. Rubin kosztowal tyle ze spokojnie stal
    > sobie w sklepie i mozan go bylo kupic bez kolejki.

    Moze w latach 70-tych, a raczej przed 76, bo potem zaczely sie "braki
    na rynku".

    > Przez pewnien czas
    > w Pewexie byly telewizory japonskie, dostepne tylko dla tych co
    > parcowali za granica

    Cene masz na mysli ? Bo w pewexie o pochodzenie nie pytali.

    J.