    From: "KonradN" <7...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Włącznik światła - dioda niebieska - kilka pytań
    Date: Thu, 28 Oct 2010 19:39:58 +0200

    Witam! Od razu zaznaczam, że na elektryce/elektronice nie znam się
    całkowicie, więc z góry za to przepraszam i proszę o możliwie najbardziej
    łopatologiczne odpowiedzi :)

    Kupiłem podświetlane włączniki światła tzn. z diodą, która świeci pod
    klawiszami. Wszystko pięknie, tylko że chciałbym aby ta dioda świeciła na
    niebiesko, a nie na sraczkowato czerwonawo jak w oryginale :) Dioda jest
    podłączona w ten sposób, że jeden kabelek idzie do plusa, drugi do minusa i
    na tym drugim jest jakieś coś (rezystor, tranzystor - nie znam się).

    Znalazłem na Allegro diody niebieskie, które zawierają rezystor redukujący
    napięcie z 12V na 1,5V (o ile dobrze zrozumiałem opis). Czyli do mnie to nie
    będzie pasować prawda? Więc gdzie kupić taką diodę niebieską, którą da się
    podłączyć pod 230V? Albo inne pytanie - czy mogę ewentualnie podłączyć
    zwykłą diodę niebieską zamiast tej co mam obecnie? Czy będzie świeciła czy
    niekoniecznie?

    Jeszcze raz przepraszam za swój lamerski język, ale nie miałem kogo innego
    zapytać jak tylko tutaj. Staram się jak mogę :)