eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykle › Wieści o torze w Bydgoszczy - niewesołe
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 60

  • 51. Data: 2012-06-18 13:05:59
    Temat: Re: Wieści o torze w Bydgoszczy - niewesołe
    Od: Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-06-18 11:23, Marcin N pisze:

    > Zbudowano stadiony za 4 mld zł. Stadiony NIGDY na siebie nie zarobią i
    > nie pozwalają na ich użycie osobom z ulicy.

    I to oznacza ze warto wywalic kolejne setki milionow na tory?

    > Zwróciłem tylko uwagę, że za drobny ułamek tej kwoty dałoby się zbudować
    > dziesiątki torów, które mogłyby służyć wszystkim.

    Ale wiecej wszystkich chce stadionow.

    > Pokaż mi biznesplan stadionu narodowego
    > albo gdańskiego. Myślisz, że władze Gdańska przemyślały wydanie lekką
    > rączką 700 mln zł? Gdyby przemyślały - wydałyby najwyżej połowę tego,
    > albo i 1/3.

    Chlopie, w krakowku mamy 2 stadiony oddalone od siebie o kilkaset metrow
    (jeden 540 drugi 170mln). Kiedys mi sie obilo o uszy ze obydwa nie
    spelniaja jakichstam wymagan fifa czy innego uefa. Zadnego erła u nas
    nie bylo!
    I co ? To jest powod zeby w miescie wybudowac tor F1, 5 kartingowych i
    kilka offroadowych za publiczne (pozyczone) pieniadze ?
    Wolalbym zeby wsadzili do kolonii karnej tych z rady miasta co chcieli 2
    stadiony budowac.

    > Do najbliższego toru mam 200 km (Gdynia). Rynek błaga o tory. Wcale nie
    > tak wielkie jak poznański.

    Moze by tym zainteresowac Kulczyka albo tego typu ludzi ?

    > PZM sprzedał tor w Lublinie za około 10 mln - to pokazuje skalę kosztów.

    Co to pokazuje?!?
    PZM DOSTAL ta ziemie za frajer, teraz ja sprzedal za 10mln. Ile / czy
    ktos wzial w lape pewnie nigdy sie nie dowiemy.
    Oczywiscie moglo byc tak ze koszty utrzymania byly za duze dla pzm i
    musial sie pozbyc tej budowli. Moze koledzy z PZMot wyjasnia.

    > Ile można zarobić na torze kartingowym?
    > 20 zł za godzinę? 30? Niech średnia będzie 30. Niech średnio będzie to 4
    > godziny dziennie po 10 pojazdów. 300 dni w roku. Wychodzi około 360 tys
    > zł rocznie.

    Przychodu. Policz koszty, jakies tam oswietlenie, zusy, platne urlopy,
    etaty, kible, podatki itd

    > Dlatego tory nie powstają. Ale stadiony powstały. I to jakie! Najdroższe na
    świecie!

    No dobrze, powstaly, sa. Pieniedzy nie ma, torow nie ma.
    Jakos nie przypominam sobie by ktos protestowal (tylko Korwin-Mikke, ale
    on zawsze protestuje i nie ma poparcia) ZANIM wywalono gore kasy.
    Tym niemniej co REALNIE proponujesz zrobic, jak to sfinansowac itd
    Sorki za brutalnosc ale w archiwum znajdziesz fciul roznych szczytnych
    pomyslow i idei, ktore umarly smiercia naturalna.

    > Jeśli jednak powalczyć o dotacje z UE - pod pretekstem poprawy
    > bezpieczeństwa ruchu

    Dlaczego wiec jeszcze nie zlozono wniosku o dotacje ? Gdzie sa
    czlonkowie i dzialacze pzmot albo i nawet MC oraz stowarzyszenia na
    rzecz poszkodowanych w wypadkach komunikacyjnych ?

    > Zresztą tego
    > typu obiekty mogłyby być NON PROFIT - bo poprawiają bezpieczeństwo
    > ruchu! Nie muszą być prywatne. Jakoś wszyscy o tym zapominamy.

    Masz racje, ale powinny byc tak robione zeby przynajmniej zarabialy na
    swoje utrzymanie.

    pozdr
    newrom
    --
    Cos Jesus he knows me And he knows I'm right



  • 52. Data: 2012-06-18 14:20:04
    Temat: Re: Wieści o torze w Bydgoszczy - niewesołe
    Od: Norbi <n...@o...pl>

    W dniu 2012-06-18 11:23, Marcin N pisze:

    >
    > PZM sprzedał tor w Lublinie za około 10 mln - to pokazuje skalę kosztów.
    > Nie zapominajmy, że sprzedał ziemię bardzo drogo - bo miała wartość dla
    > developera.
    >

    Dokladnie to bardzo tanio - bo wartosc rynkowa tej ziemi to ok 3-4 x tyle...

    Po prostu poszli po najmniejszej linni oporu i pozbyli sie problemu

    Norbi
    BLACK XX'03


  • 53. Data: 2012-06-18 16:28:48
    Temat: Re: Wieści o torze w Bydgoszczy - niewesołe
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 18 Jun 2012 12:47:29 +0200 osobnik zwany Roman
    Niewiarowski wystukał:

    >> MotoGP, SBK, Endurance, serie wyścigowe samochodowe których jest sporo
    >> np. Porsche Cup (Giermaziak !).
    >
    > Ktora z tych imprez ma status 'budujcie tor bo za 5 lat macie
    > gwarantowane zawody MotoGP'?
    >

    Ba! są kraje, które tory zbudowały i wywalają gigantyczną kasę by te
    imprezy dostać i nie zawsze się udaje

    --
    BMW R1100GS '95
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett


  • 54. Data: 2012-06-18 16:45:15
    Temat: Re: Wieści o torze w Bydgoszczy - niewesołe
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 18 Jun 2012 12:08:57 +0200 osobnik zwany Marcin N
    wystukał:

    > W dniu 2012-06-18 11:50, AZ pisze:
    >> On 06/18/2012 11:44 AM, Marcin N wrote:
    >>>>
    >>>> Żyjesz w alternatywnej rzeczywistości? PZM to jedno wielkie
    >>>> dziadostwo i beton nastawiony na branie pieniędzy a nie krzewienie
    >>>> sportu.
    >>>
    >>> To wymieńmy ich na nas. Wiem, wiem, naiwne. Beton jednak też kruszeje
    >>> z czasem.
    >>>
    >> No jakby ich tak wymienić na precli to wtedy temat ruszyłby z kopyta,
    >> decyzja o budowie toru zapadła by natychmiast, tylko ustalanie
    >> konfiguracji nitki trwało by z 15 lat.
    >
    > Spoko, zrobimy jedną prostą, żeby Kucz nie musiał skręcać i specjalną
    > pętlę dla Ciebie, żebyś... sam wiesz, co.

    to od razu zbudujmy nasze Nardo. zakręt w jedną stronę i prosta w
    jednym :)



    --
    BMW R1100GS '95
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett


  • 55. Data: 2012-06-18 17:39:41
    Temat: Re: Wieści o torze w Bydgoszczy - niewesołe
    Od: Norbi <n...@o...pl>

    W dniu 2012-06-18 16:28, masti pisze:

    > Ba! są kraje, które tory zbudowały i wywalają gigantyczną kasę by te
    > imprezy dostać i nie zawsze się udaje
    >

    Ot - po prostu pusta dyskusja...
    PZM - nie wybuduje nic bo ma wszystko w D... - oni tylko sie podpinaja
    wszedzie i chca tylko kase za wszystko ze swojej strony nie dajac nic.

    Osoby prywatne nic nie wybuduja bo wszelkie procedury maja na celu
    zniechecenie kazdego a nie pomoc w kolejnej inwestycji...
    Chyba zeby jakis Abdul przyjechal i powiedzial - buduje tor to nagle w
    pol roku by sie dalo wszystko zalatwic - rodzimy biznes nie ma szans...

    Co do dochodowosci - popatrzcie co sie dzieje za granica - daleko nie ma
    Bzdura jest ze sie nie kalkuluje - Slovakaring zaczeli zalatwiac rowno z
    Pionkami - tor zyje, jazdy sa 7 dni w tyg, - obsadzone wszystkie dni.
    Ostatnio startowala tam WTTC np...
    Pionki porownywane sa do Tworek...

    Koszty duze i jesli ktos liczylby na zwrot w 2 lata to sie nie da -
    dlugoterminowo na pewno przyniesie to zysk...

    Poza tym kilka takich torow w PL na pewno przynioslo by inne korzysci -
    wieksza dostepnosc, wiecej szkolen nie tylko na motocyklach ale i
    samochodow - wieksze bezpieczenstwo na drogach - wystarczy policzyc ile
    kosztuje jedna ofiara wypadku, czy leczenie skutkow tegoz i latwo
    wychodzi ze naprawde tor to tanio wyjdzie...

    Ale coz - stadiony ponoc piekne - szkoda tylko ze mnie to nie bawi...

    Norbi
    BLACK XX'03


  • 56. Data: 2012-06-18 23:36:13
    Temat: Re: Wieści o torze w Bydgoszczy - niewesołe
    Od: zefir <z...@s...pl>

    W dniu 2012-06-18 09:34, AZ pisze:
    > On 06/18/2012 08:25 AM, Kuczu wrote:
    >> Wybudowanie 1 km autostrady kosztuje srednio 22 mln pln. Nie widze
    >> powodu aby wybudowanie km toru kosztowalo wiele mniej.
    > >
    > Ta? A u nas we Warszawie buduje się ekspresówkę za 200mln/km. Wiesz tor
    > nie musi mieć podbudowy jak autostrada po której jeżdżą pociągi ciężarówek.
    >

    Sądzę, że należałoby budować takie tory, żeby ciężarówki też się mogły
    ścigać. Przecież Ci kierowcy TIR-ów ciągle jeżdżą 90km/h. To rodzi
    frustrację na drodze. Zamiast ścigać się na jedynych dwóch pasach
    autostrady mogli by to robić na torze, jednocześnie zwiększając swoje
    umiejętności. Pomyślałeś o tym?

    --
    pzdr.
    zefir


  • 57. Data: 2012-06-19 08:51:17
    Temat: Re: Wieści o torze w Bydgoszczy - niewesołe
    Od: Anjay <g...@i...pl>

    W dniu 2012-06-18 23:36, zefir pisze:
    > W dniu 2012-06-18 09:34, AZ pisze:
    >> On 06/18/2012 08:25 AM, Kuczu wrote:
    >>> Wybudowanie 1 km autostrady kosztuje srednio 22 mln pln. Nie widze
    >>> powodu aby wybudowanie km toru kosztowalo wiele mniej.
    >> >
    >> Ta? A u nas we Warszawie buduje się ekspresówkę za 200mln/km. Wiesz tor
    >> nie musi mieć podbudowy jak autostrada po której jeżdżą pociągi
    >> ciężarówek.
    >>
    >
    > Sądzę, że należałoby budować takie tory, żeby ciężarówki też się mogły
    > ścigać. Przecież Ci kierowcy TIR-ów ciągle jeżdżą 90km/h. To rodzi
    > frustrację na drodze. Zamiast ścigać się na jedynych dwóch pasach
    > autostrady mogli by to robić na torze, jednocześnie zwiększając swoje
    > umiejętności. Pomyślałeś o tym?
    >
    Wydaje mi się, że ciężarówki, jak się ścigają, to bez załadowanych
    naczep. A sam ciągnik siodłowy nie ma dużych wymagań co do obciążenia drogi.

    pozdrawiam
    Andrzej


  • 58. Data: 2012-06-19 21:46:17
    Temat: Re: Wieści o torze w Bydgoszczy - niewesołe
    Od: zefir <z...@s...pl>

    W dniu 2012-06-19 08:51, Anjay pisze:
    > W dniu 2012-06-18 23:36, zefir pisze:
    >> W dniu 2012-06-18 09:34, AZ pisze:
    >>> On 06/18/2012 08:25 AM, Kuczu wrote:
    >>>> Wybudowanie 1 km autostrady kosztuje srednio 22 mln pln. Nie widze
    >>>> powodu aby wybudowanie km toru kosztowalo wiele mniej.
    >>> >
    >>> Ta? A u nas we Warszawie buduje się ekspresówkę za 200mln/km. Wiesz tor
    >>> nie musi mieć podbudowy jak autostrada po której jeżdżą pociągi
    >>> ciężarówek.
    >>>
    >>
    >> Sądzę, że należałoby budować takie tory, żeby ciężarówki też się mogły
    >> ścigać. Przecież Ci kierowcy TIR-ów ciągle jeżdżą 90km/h. To rodzi
    >> frustrację na drodze. Zamiast ścigać się na jedynych dwóch pasach
    >> autostrady mogli by to robić na torze, jednocześnie zwiększając swoje
    >> umiejętności. Pomyślałeś o tym?
    >>
    > Wydaje mi się, że ciężarówki, jak się ścigają, to bez załadowanych
    > naczep. A sam ciągnik siodłowy nie ma dużych wymagań co do obciążenia
    > drogi.

    Człowieku, są podobno tacy, co na tor wyjeżdżają Kawasaki ZZR 1200. Przy
    tym, ciężarówka z pełną naczepą to pikuś, poza tym ciężarówki się
    rzadziej psują, więc nie trzeba im takiego zaplecza serwisowego, a to
    obniża koszt kilometra toru.


    --
    pzdr.
    zefir


  • 59. Data: 2012-06-22 22:11:47
    Temat: Re: Wieści o torze w Bydgoszczy - niewesołe
    Od: Monster <a...@o...pl>

    W dniu 2012-06-18 12:47, Roman Niewiarowski pisze:

    > To jest zwiazek, ma swoj statut, swoich czlonkow. Dziadkami z pzmot daj
    > sie zajac czlonkom.
    > Jesli ich nie pogonili to znaczy ze takie dzialanie zwiazku im odpowiada.
    >
    Czytałem kiedyś list otwarty kogoś z PZMot do Dziadków-oni są nie do
    wywalenia,najprędzej poleciał ów autor...

    --
    Tomek
    BMW R1100S
    Dniepr z wozem


  • 60. Data: 2012-06-24 19:27:30
    Temat: Re: Wieści o torze w Bydgoszczy - niewesołe
    Od: Qlfon <r...@l...pl>

    W dniu 2012-06-18 12:47, AZ pisze:
    że odechciało mi się
    > jeździć na jakiś zakichany Lublin ;-)
    No ja wypraszam to sobie:)



    --
    Qlfon, Lublin
    Triumph Sprint ST 1050


strony : 1 ... 5 . [ 6 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: