  • 1. Data: 2012-06-17 08:51:36
    Temat: Wieści o torze w Bydgoszczy - niewesołe
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    Cytat z bydgoskiego forum:

    http://www.motobydzia.com/phpBB/viewtopic.php?t=6972
    &postdays=0&postorder=asc&start=50

    "Rozmawiałem wczoraj z kolegą z którym jeździliśmy często razem na
    kartodromie i jestem po tej rozmowie załamany: był ostatnio zobaczyć jak
    tor wygląda i mówi, że jest kompletnie zjebany - bo innego słowa nie
    można użyć. Powtarzam, co mówił, podobno:
    - nawierzchnia jest zrobiona z jakiś resztek asfaltu, co kawałek inna,
    trochę takiej masy, trochę innej, co chwilę zmiana
    - jest gładka, w ogóle bez kamieni, więc śliska
    - zakręty są zupełnie płaskie, nieprofilowane
    - konfiguracja trasy jest taka, że jak wypadniesz na zakręcie to wpadasz
    na nitkę obok prosto pod koła nadjeżdżających z przeciwka
    - na końcu prostej startowej jest ów sławetny płot, więc jak
    przepałujesz zakręt to wpadasz w siatkę"

    Podobno ma ruszyć pod koniec czerwca, jednak co z tego...

  • 2. Data: 2012-06-17 16:43:13
    Od: AZ <a...@g...com>

    No to jak zamkna Lublin to pozostanie jezdzic
    na tory smierci na lotniskach.

  • 3. Data: 2012-06-17 18:45:37
    Temat: Re: Wieści o torze w Bydgoszczy - niewesołe
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Sun, 17 Jun 2012 16:43:13 +0200, AZ <a...@g...com> wrote:

    > No to jak zamkna Lublin to pozostanie jezdzic
    > na tory smierci na lotniskach.

    Znaczy co, Radom też chcą zamknąć? :-)

    --
    Leszek 'Leslie' Karlik
    ST995i i NTV650

  • 4. Data: 2012-06-17 22:22:13
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 06/17/2012 06:45 PM, Leszek Karlik wrote:

    > Znaczy co, Radom też chcą zamknąć? :-)

    W kraju gdzie mistrzostwa są rozgrywane praktycznie na jednym torze to i
    trenowanie na jednym nie powinno być niczym dziwnym ;-)

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 5. Data: 2012-06-17 22:35:55
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-06-17 22:22, AZ pisze:

    > W kraju gdzie mistrzostwa są rozgrywane praktycznie na jednym torze to i
    > trenowanie na jednym nie powinno być niczym dziwnym ;-)

    Ile kosztuje dobry tor wyścigowy średniej klasy? Powiedzmy trochę
    mniejszy od poznańskiego? 50 ha ziemi plus infrastruktura.

    100 mln zł? Pewnie mniej. Za jeden stadion narodowy byłoby 20 takich
    torów. Oczywiście nie chodzi o to, żeby zbudować 20, ale widać skalę.

    A ile torów za 10 mln zł można by zbudować? Ech... Polska piłką stoi...
    znaczy leży.

  • 6. Data: 2012-06-17 23:49:55
    Od: Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-06-17 22:35, Marcin N pisze:

    > Ile kosztuje dobry tor wyścigowy średniej klasy? Powiedzmy trochę
    > mniejszy od poznańskiego? 50 ha ziemi plus infrastruktura.

    Strefy ochronne, srututut, wykup od krewnych i znajomych co przypadkiem
    kupili sobie pola w miejscu gdzie ktos chcial wybudowac tor.
    Razem lekkor 200ha, po 50tys / ha.

    > 100 mln zł? Pewnie mniej.

    Miś: Słuchaj! Ty będziesz robił dziadowskie oszczędności na sto -
    dwieście tysięcy, żeby nas byle łajza z kontroli wzięła za tyłek! Więc
    wbij sobie w ten twój oszczędny, kierowniczy, filmowy łeb: pieniądze
    należy zdobywać legalnie, a nie lewymi kombinacjami! Ten twój sznurek z
    helikoptera może sobie fruwać za ćwierć ceny z twoją żoną, a my,
    zapamiętaj sobie to, wynajmiemy helikopter na dziesięć godzin za pełną
    stawkę godzinową od instytucji. "Dziesięć godzin" - słownie.
    Hochwander: Ale to jest kilkaset tysięcy!
    Miś: Zapłacimy, zapłacimy! Film zrobi na zlecenie instytucja i
    zapłacimy. Rachunki mam z Cepelii na dwieście osiemdziesiąt tysięcy -
    zapłacimy. I nie sprzedamy misia żadnemu muzeum nawet Narodowemu za milion!
    [...]
    Miś: Dostajemy za tego misia, jako konsultanci 20% ogólnej sumy kosztów
    i już. Więc im on jest droższy, ten miś tym... no? Koniaczek?

    > Za jeden stadion narodowy byłoby 20 takich torów.

    Naiwne :)

    pozdr
    newrom
    --
    RD07 - http://otomoto.pl/honda-xrv-africatwin-M3128032.html
    DRZ 400e - http://otomoto.pl/show?id=M3176601

  • 7. Data: 2012-06-18 07:05:56
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    > Strefy ochronne, srututut, wykup od krewnych i znajomych co przypadkiem
    > kupili sobie pola w miejscu gdzie ktos chcial wybudowac tor.
    > Razem lekkor 200ha, po 50tys / ha.

    To i tak jest ciągle tylko 10 mln zł. Kiedyś szacowałem, że tor w
    Poznaniu ma około 100 ha, a tor w Koszalinie około 10.

  • 8. Data: 2012-06-18 08:25:12
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2012-06-18 07:05, Marcin N pisze:

    > To i tak jest ciągle tylko 10 mln zł. Kiedyś szacowałem, że tor w
    > Poznaniu ma około 100 ha, a tor w Koszalinie około 10.

    Wybudowanie 1 km autostrady kosztuje srednio 22 mln pln. Nie widze
    powodu aby wybudowanie km toru kosztowalo wiele mniej. Ile ma srednio
    tor wyscigowy ? 3-4 km ? Niech bedzie 5 km z dojazdowkami i zapleczem.
    Czyli tak ze stowe trzeba na tor miec.

    ---
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

  • 9. Data: 2012-06-18 08:35:17
    Od: Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-06-18 07:05, Marcin N pisze:

    > To i tak jest ciągle tylko 10 mln zł.

    ale to jest sama gola ziemia, sciernisko.

    pozdr
    newrom

  • 10. Data: 2012-06-18 08:42:15
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-06-18 08:25, Kuczu pisze:

> [...]
    > powodu aby wybudowanie km toru kosztowalo wiele mniej. Ile ma srednio
    > tor wyscigowy ? 3-4 km ? Niech bedzie 5 km z dojazdowkami i zapleczem.

    Z kolei 1 m2 drogi asfaltowej nie dla ciężarówek - kosztował ok 100 zł.

    Autostrada ma nośność 11.5 t na oś. Tor wyścigowy absolutnie tyle nie
    wymaga. Nie znam kosztu budowy 1 km toru, ale nie mówimy tu o klasie F1.
    Myślę, że 5 mln za 1 km to wystarczy z ogromnym zapasem.

    Popatrzmy na Bydgoszcz: 1.2 mln zł dofinansowania pozwoliło im
    powiększyć tor o ponad 500m.