  • 141. Data: 2011-09-28 23:06:54
    Temat: Re: Wielkopolska zamyka drogi dla TIR-ów
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 28 Sep 2011 17:28:33 +0200, Cavallino napisał(a):

    > Oczywiście, skoro jeździli przed lipcem, to czemu nie mieliby jeździć gdyby
    > były droższe?

    Ale kto jezdzil bez winiet ?

    > Obstawiam, że nigdy ich nie wpuściły na takie drogi.

    nie widzialem znakow zakazu. Moze jest jakis przepis podobnie jak u nas, ze
    wolno tylko do 8t/os .. ale tir ma 5 osi ..

    J.

  • 142. Data: 2011-09-28 23:45:33
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Ale kto jezdzil bez winiet ?

    Tirowcy.
    Nagminnie.

    > nie widzialem znakow zakazu.

    A znaki zakazu dla za niskich Euro widziałeś?

    > Moze jest jakis przepis podobnie jak u nas, ze
    > wolno tylko do 8t/os

    Na przykład.

  • 143. Data: 2011-09-29 00:01:55
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-09-28 21:43, Cavallino pisze:
    > Użytkownik "venioo" <p...@o...eu> napisał w wiadomości

    > Lecą od miesiąca czy dwóch.

    Znacznie dluzej. Juz w wakacje zeszlego roku lecialy.

    > Od kiedy wiesz o dvb-t?
    > Bo ja od 4 lat gdzieś i od tego czasu używam.

    Ja pewnie od 3, z czego uzywam od poltora roku.

    > Do tego jakies dyskusje w programach typu "kawa czy
    >
    > Do odbioru czego?

    Czego to nie wiem, bo nie interesuje mnie oferta programowa. Ale moja
    babcia juz jest powaznie przestraszona!

    > Bo Trwam w dvb-t nie ma i nie zanosi się żeby miał być.
    >
    > Po prostu kasuje jełopów na zwykłą satelitę.

    :) Przeciez on z tego zyje - zastraszania starszych i jełopów ;)

    --
    venioo
    GG:198909

  • 144. Data: 2011-09-29 00:04:37
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Znacznie dluzej. Juz w wakacje zeszlego roku lecialy.

    Wydawało Ci się.
    Dopiero w tym roku była w ogóle kasa na to, rok temu nie było nawet ustawy
    wprowadzającej cyfryzację.
    Chyba że widziałeś jakieś spoty nadawców, którzy chcieli wepchnąć swoją
    ofertę satelitarną.

    > Ja pewnie od 3, z czego uzywam od poltora roku.

    I bez poleconego?
    No zadziwiasz mnie po prostu. ;-)

    > Czego to nie wiem, bo nie interesuje mnie oferta programowa. Ale moja
    > babcia juz jest powaznie przestraszona!

    LOL !!!
    Przecież trwam naziemnego nie ma (przynajmniej w Poznaniu), więc nie ma
    czego wyłączyć.

    > :) Przeciez on z tego zyje - zastraszania starszych i jełopów ;)

    Przecież wiem.

  • 145. Data: 2011-09-29 00:08:06
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-09-28 23:02, Marcin N pisze:

    > Co konkretnie budujemy na Euro? Wyłącznie na Euro.

    Stadion Narodowy kosztujacy fortune?

    > Przy okazji Euro sprężyliśmy się z budową obiektów, które zbudowane
    > byłyby odrobinę później, ale to jest przyspieszenie rzędu tygodni (np.
    > niektóre drogi).

    Nie bylyby nigdy zbudowane. Bo kryzys sprzed 2 lat skutecznie by ponad
    polowe tych budow unieruchomil.

    > Zgoda. Korzyści turystyczne jednak będą rozłożone na lata, bo ludzie,
    > dla których Polska jest dzikim krajem - przekonają się, że to nieprawda
    > i powiedzą o tym swoim znajomym. Efekt może być wymierny.

    HAHAHA :) Wierzysz w to? Bo ja mysle, ze raczej potwierdza, ze PL to
    dziki kraj :)

    > Zabawne. Niedawno nocowałem w Niemczech w takim hotelu agroturystycznym.
    > Właściciel (Niemiec) ani w ząb nie mówił innym językiem niż niemiecki.
    > Po angielsku rozmawialiśmy przez jego 12 letnią córkę, która coś tam
    > liznęła w szkole.

    Zabawne. A oni organizuja jakies Euro na ktore musza pomiescic turystow
    z calej europy? I licza w zwiazku z tym na jakis wielki profit z turystyki?
    Nie wiem skad sie w PL wzial ten optymizm naglych zyskow z turystyki...

    --
    venioo
    GG:198909

  • 146. Data: 2011-09-29 00:10:15
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-09-28 23:45, Cavallino pisze:

    > Tirowcy.
    > Nagminnie.

    Ale tu pojawia sie problem nieudolnych kontroli, a nie niedostatecznych
    cen winiet. Nie jest to dobrym usprawiedliwieniem postawienia
    kosztownego systemu elektronicznego poboru oplat.

    --
    venioo
    GG:198909

  • 147. Data: 2011-09-29 00:15:15
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Ale tu pojawia sie problem nieudolnych kontroli,

    Oczywiście.
    Dlatego viatoll to głównie ta kontrola, a sposób rozliczania ma dużo
    mniejsze znaczenie.
    Winiety czyli abonament na dłuższe niż km okresy można wprowadzić w każdej
    chwili - to sprawa wtórna.

    >a nie niedostatecznych cen winiet. Nie jest to dobrym usprawiedliwieniem
    >postawienia kosztownego systemu elektronicznego poboru oplat.

    Jakieś lepsze propozycje?

    Zaufanie do transportowców może, że będą chętniej płacić, gdy winiety będą
    droższe?
    ROTFL !!!!

  • 148. Data: 2011-09-29 02:40:08
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-09-29 00:04, Cavallino pisze:

    > Wydawało Ci się.

    Na pewno nie.
    Dokladnej daty nie podam, ale to juz od bardzo dawna bylo wiadome.

    > Dopiero w tym roku była w ogóle kasa na to, rok temu nie było nawet
    > ustawy wprowadzającej cyfryzację.

    Ustawy moze nie bylo, ale byla jakastam regulacja UE dotyczaca tego
    zagadnienia.

    > Chyba że widziałeś jakieś spoty nadawców, którzy chcieli wepchnąć swoją
    > ofertę satelitarną.

    Nie. Byla normalna kampania informacyjna i dyskusje na ten temat.
    Tym razem chyba Ty cos przespales ;)

    > I bez poleconego?
    > No zadziwiasz mnie po prostu. ;-)

    Heh :)

    > LOL !!!
    > Przecież trwam naziemnego nie ma (przynajmniej w Poznaniu), więc nie ma
    > czego wyłączyć.

    Ale straszy wylaczeniem TV ogolnie :)

    > Przecież wiem.

    Przeciez to kazdy zdrowo myslacy czlowiek wie :)

    --
    venioo
    GG:198909

  • 149. Data: 2011-09-29 08:16:20
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-09-27 18:19, venioo pisze:

    > No robie. Caly czas bedac obywatelem RP i placac tu podatki. Tak jak w
    > niektorych sferach zycia ktos doplaca do moich.

    Ty chyba nic nie kumasz. Raz, że Państwo dopłaca do prywatnych
    przedsiębiorców i wcale nie jest to uzasadnione społecznie. A dwa Twoje
    podatki idą na przedsiębiorców z innych krajów. Nie bardzo wiem po co.

    > A czy my Niemcom doplacamy do czegos? Oni nie kaza nam placic za jazde
    > po swoich drogach, a my im. Taki jakby obustronny interes.

    Ty na pewno nic nie kumasz. Drogi w Niemczech są darmowe *tylko dla*
    samochodów osobowych, podobnie jak krajowe u nas. Reszta płaci i to
    wcale nie mało. A i tak się buntują, i planują wprowadzić większe opłaty.

    A.

  • 150. Data: 2011-09-29 08:19:33
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-09-27 18:27, venioo pisze:

    > No to juz napisalem do cavallino - zgadzam sie w pelni i chamstwo trzeba
    > tepic.

    To ja już nie rozumiem o co Tobie chodzi.

    > Nie - to znaczy, ze na tym 50km sie zarabia marza 100%, a do tego co
    > przejechal 500km sie doplaca i koncowa cena na polce w jednym i drugim
    > sklepie jest taka sama.

    Ale to nie mój problem jak sprzedawca jest głupkiem. Zamiast płacić za
    drogi transport i dopłacać do jakiś towarów niech handluje na tym na
    czym może zarobić.

    Pewnie jeszcze wpadniesz na podobnie głupi pomysł, czyli dopłacanie z
    naszych podatków do strat handlowców/sprzedawców, którzy nie mają
    pojęcia o liczbach?

    A.