-
81. Data: 2011-06-09 16:13:54
Temat: Re: Wielkie Przejście - Nikon FM2N -> cyfra
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"Kosu" <6...@e...pl> wrote in message
news:4df0a9ae$0$2445$65785112@news.neostrada.pl...
> Dzisiejsza technologia jest już tak rozwinięta, że spokojnie mógłbyś
> "celować" małym obiektywem z matrycą z ręki (w takiej pozycji w jakiej
> możesz trzymać rekę, a nie do jakiej możesz się cały wygiąć), przetważać i
> zapisywać dane w elektronice w kieszeni, a obraz śledzić w
> półprzeźroczystym wyświetlaczu w okularach.
>
> A jednak wciąż chodzisz po mieście ze śmiesznym, nieporęcznym
> pudełkiem. I kto jest dinozaurem?
Pokaż mi gdzie to kupię a odpowiem Ci kto jest dinozaurem :-)
-
82. Data: 2011-06-09 16:16:20
Temat: Re: Wielkie Przejście - Nikon FM2N -> cyfra
Od: John Smith <u...@e...net>
Marek Wyszomirski napisał(a):
>>> Bawić to się można - miałem jednak na myśli używanie w realnych,
>>> praktycznych warunkach.
>>
>> W realnych, praktycznych warunkach to się używa szkieł AF. :-)
>> Manuale to na dzień dzisiejszy z założenia zabawa.
>
> Dyskusyjna teza. Myślisz że takie manualne obiektywy jak:
>
> Carl Zeiss Distagon T* 2/35mm (na Ceneo od 3199zł)
> Carl Zeiss Distagon T* 2.8/25mm (na Ceneo od 3199zł)
> Carl Zeiss Distagon T* 21mm f/2.8 (na Ceneo od 5399zł)
> Carl Zeiss Distagon T* 3,5/18mm (na Ceneo od 4839zł)
> Carl Zeiss Macro-Planar T* 2/100mm (na Ceneo od 5769zł)
> Carl Zeiss Makro Planar T* 2/50mm (na Ceneo od 3999zł)
> Carl Zeiss Planar T* 1.4/50mm (na Ceneo od 2199zł)
> Carl Zeiss Planar T* 1.4/85mm (na Ceneo od 3879zł)
> Samyang 14mm f/2.8 IF ED UMC Asph. (na Ceneo od 924zł)
> Voigtlander Apo-Lanthar 90mm F/3.5 (na Ceneo od 1658zł)
> Voigtlander Color-Skopar 20mm F/3.5 Asph. (na Ceneo od 1658zł)
> Voigtlander Nokton 58mm F/1.4 Pentax (na Ceneo od 1572zł)
> Voigtlander Ultron 40mm F/2 Asph. Pentax (na Ceneo od 1572zł)
> - to ludzie tylko dla zabawy kupują?
Nie tyle kupują dla zabawy, co raczej - są zmuszeni do zabawy.
Praktyczność takiego rozwiązania jest porównywalna z rozwiązaniem proponowanym przeze
mnie (pomijając wygodę
pomiaru światła).
Trzeba lubić albo musieć (bo się nie da inaczej) się z tym bawić.
W większości realnych, praktycznych zastosowań oznacza to pieprzenie się, albo innymi
słowy - zabawę.
--
Mirek
-
83. Data: 2011-06-09 16:34:09
Temat: Re: Wielkie Przejście - Nikon FM2N -> cyfra
Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>
W dniu 2011-06-09 18:16, John Smith pisze:
>>>
>>> W realnych, praktycznych warunkach to się używa szkieł AF. :-)
>>> Manuale to na dzień dzisiejszy z założenia zabawa.
>>
>> Dyskusyjna teza. Myślisz że takie manualne obiektywy jak:
>>
>> Carl Zeiss Distagon T* 2/35mm (na Ceneo od 3199zł)
>> Carl Zeiss Distagon T* 2.8/25mm (na Ceneo od 3199zł)
>> Carl Zeiss Distagon T* 21mm f/2.8 (na Ceneo od 5399zł)
>> Carl Zeiss Distagon T* 3,5/18mm (na Ceneo od 4839zł)
>> Carl Zeiss Macro-Planar T* 2/100mm (na Ceneo od 5769zł)
>> Carl Zeiss Makro Planar T* 2/50mm (na Ceneo od 3999zł)
>> Carl Zeiss Planar T* 1.4/50mm (na Ceneo od 2199zł)
>> Carl Zeiss Planar T* 1.4/85mm (na Ceneo od 3879zł)
>> Samyang 14mm f/2.8 IF ED UMC Asph. (na Ceneo od 924zł)
>> Voigtlander Apo-Lanthar 90mm F/3.5 (na Ceneo od 1658zł)
>> Voigtlander Color-Skopar 20mm F/3.5 Asph. (na Ceneo od 1658zł)
>> Voigtlander Nokton 58mm F/1.4 Pentax (na Ceneo od 1572zł)
>> Voigtlander Ultron 40mm F/2 Asph. Pentax (na Ceneo od 1572zł)
>> - to ludzie tylko dla zabawy kupują?
>
> Nie tyle kupują dla zabawy, co raczej - są zmuszeni do zabawy.
> Praktyczność takiego rozwiązania jest porównywalna z rozwiązaniem proponowanym
przeze mnie (pomijając wygodę
> pomiaru światła).
> Trzeba lubić albo musieć (bo się nie da inaczej) się z tym bawić.
> W większości realnych, praktycznych zastosowań oznacza to pieprzenie się, albo
innymi słowy - zabawę.
>
W niektórych całkiem realnych zastosowaniach (np. makrofotografia) nawet
w przypadku używania obiektywów z AF najczęściej ostrzy się ręcznie.
Podejrzewam, że w przypadku statycznego portretu studyjnego czy
fotografii krajobrazowej też z AF często się nie korzysta.
--
Pozdrawiam!
Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)
-
84. Data: 2011-06-09 16:36:08
Temat: Re: Wielkie Przejście - Nikon FM2N -> cyfra
Od: John Smith <u...@e...net>
Marek Wyszomirski napisał(a):
> W niektórych całkiem realnych zastosowaniach (np. makrofotografia) nawet
> w przypadku używania obiektywów z AF najczęściej ostrzy się ręcznie.
> Podejrzewam, że w przypadku statycznego portretu studyjnego czy
> fotografii krajobrazowej też z AF często się nie korzysta.
No i w których wyżej opisanych sytuacjach nie ma sensu podpięcie manualnego Nikkora
do korpusu Pentaxa?
Pozdrawiam,
--
Mirek
-
85. Data: 2011-06-09 17:09:20
Temat: Re: Wielkie Przejście - Nikon FM2N -> cyfra
Od: Kosu <6...@e...pl>
On 2011-06-09 18:13, Pszemol wrote:
> Pokaż mi gdzie to kupię a odpowiem Ci kto jest dinozaurem :-)
Gotowy zestaw - pewnie nigdzie. Ale części są dostępne i używa się ich w
różnych zastosowaniach. Wystarczy "skleić".
Zresztą już zrobili to wojskowi i policja, ale na pewno opatentowali
swoje luty i musiałbyś po swojemu :)
pozdrawiam,
PK
-
86. Data: 2011-06-09 17:39:59
Temat: Re: Wielkie Przejście - Nikon FM2N -> cyfra
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"Kosu" <6...@e...pl> wrote in message
news:4df0fe3c$0$2454$65785112@news.neostrada.pl...
> On 2011-06-09 18:13, Pszemol wrote:
>> Pokaż mi gdzie to kupię a odpowiem Ci kto jest dinozaurem :-)
>
> Gotowy zestaw - pewnie nigdzie. Ale części są dostępne i używa
> się ich w różnych zastosowaniach. Wystarczy "skleić".
> Zresztą już zrobili to wojskowi i policja, ale na pewno opatentowali swoje
> luty i musiałbyś po swojemu :)
Ciągle widzę brak konkretów - podaj mi linka do skleu online
gdzie kupię okulary z bezprzewodowym LCD, albo linka do
aparatu który bezpośrednio z matrycy, bez "pudełka z elektroniką"
wyśle obraz do pudełka z elektroniką w kieszeni... No i jak
sobie wyobrażasz kadrowanie zdjęcia, ustawianie ekspozycji,
ostrości i wreszcie zrobienie tego pstryka?
Widzisz - nie jestem dinozaurem, nie jestem przyzwyczajony
do posiadania lustra - jedyną lustrzankę jaką miałem w życiu
to jakiś Canon analogowy ze szkłem kitowym i ustawianie
ostrości na matówce jak się nosi okulary jest naprawdę dużo
gorsze niż najgorsze nawet wynalazki elektroniczne...
Mój aparat, niby lustrzanka, ale nie miał tych fazowych kółek,
oceniałeś ostrość na matówce, bez elektronicznej lupy. Tragedia.
98% kliszy przy moich próbach makro była do wyrzucenia.
Ostre wychodziły mi tylko zdjęcia gdy obiekt był parę metrów od
obiektywu, ale te wychodzą ostre nawet na aparacie w komórce.
-
87. Data: 2011-06-09 19:11:07
Temat: Re: Wielkie Przejście - Nikon FM2N -> cyfra
Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>
W dniu 2011-06-09 18:36, John Smith pisze:
>> W niektórych całkiem realnych zastosowaniach (np. makrofotografia) nawet
>> w przypadku używania obiektywów z AF najczęściej ostrzy się ręcznie.
>> Podejrzewam, że w przypadku statycznego portretu studyjnego czy
>> fotografii krajobrazowej też z AF często się nie korzysta.
>
> No i w których wyżej opisanych sytuacjach nie ma sensu podpięcie manualnego Nikkora
do korpusu Pentaxa?
>
Daleko nie szukając - przy makrofotografii - o ile nie jest to
makrofotografia martwej natury ze statywu. Jeśli nie masz sterowania
przysłoną z korpusu - masz do wyboru albo ostrzyć przy otwartej
przysłonie - ze znacznym prawdopodobieństwem ze podczas jej przymykania
motyw ucieknie z głębi ostrości (a przy dużych skalach ta głębia to
ułamek mm - wystarczy nieznaczny ruch modela lub drgnięcie aparatu) albo
ostrzyć po przymknięciu przysłony - gdy obraz w wizjerze jest bardzo
ciemny i trudno ostrość ocenić (przy makro ze względu na głębię ostrości
przysłona zwykle jest silnie przymykana - liczba przysłony 16 czy 19 to
standard, a i silniejsze przymkniecie też się czasem zdarza...).
--
Pozdrawiam!
Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)
-
88. Data: 2011-06-09 19:44:04
Temat: Re: Wielkie Przejście - Nikon FM2N -> cyfra
Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>
"Grzegorz Maj" <g...@g...com> wrote:
[...]
>> Piksele rządzą nawet w segmencie profi! :))
>>
>> Czyli dobrze rozumiem, że niedługo cena D3s powinna spaść tak gdzieś
>> do połowy ceny Alfy 850?
>>
>> W sumie sam nie wiem, czy bym się skusił - 2x mniej pikseli, łee... :(
>
> Widziałem już posty przesiadkowiczów z D700 na 5DII z powodu ilości
> pikseli. Nie mam pojęcia jaka będzie cena D3s - nigdy nie interesował
> mnie ten segment.
Bo ilość potrzebnych pikseli zależy od zastosowania: duże Sony - do
studia, duże Nikony - do reporterki. Nb. z moich pomiarów sieciowych
sampli Gretagów wyszło, że ogólnie Sony lideruje w wierności kolorów
(jeszcze od czasu czterokolorowego bayera "szumofonu" F828(?)) bez
konieczności profilowania puszki - kolejny plus przy zastosowaniu w studio.
Nie ma natomiast związku między ilością pikseli, a ceną (a szkoda,
byłbym do przodu... :))
[mr.]
-
89. Data: 2011-06-09 23:32:08
Temat: Re: Wielkie Przejście - Nikon FM2N -> cyfra
Od: dominik <u...@d...net.pl>
On 2011-06-08 23:28, Mateusz Ludwin wrote:
>> Dobry to pojęcie względne i wysoce relatywne wobec innych produktów
>> dostępnych na rynku. Jeśli komuś nie zależy na rozdzielczości ani czułości
>> to ok, ale nowe matryce nieźle radzą sobie z DR przy tym w obydwu
>> wspomnianych parametrach są wiele lepsze. Sama cyfrowość jest wygodna, wiem.
> Tak, ale S5 ma kolory zbliżone do kliszy. Canon dla porównania ma trupie
> barwy, a Nikon takie pomarańczowe. Jeśli ktoś przechodzi z kliszy, to i tak
> nie jest przyzwyczajony do ISO800, więc ograniczenia matrycy mu nie
> przeszkadzają, a pod względem efektów S5 jest najbliżej analoga (np. można
> naświetlać w punkt).
Kolory nie są problemem w czasach cyfrowych, można sobie z RAW się bawić
do woli. Co więcej wywołanie bardzo zależy od wywoływaczki :)
Co do ISO 800 to już Ci pisałem - co z tego, że analogi miały jeszcze
gorzej, skoro dzisiaj to po prostu słabo? To jak byś komuś polecał atari
zamiast liczydła argumentując, że pentium mu niepotrzebny.
--
,~
|\ dominik, gg:919564
/| \ http://dominik.net.pl
~^~ ^~ /_|__\~^~ ~^~
~^~^ ~ '======' ~^ ~^~
-
90. Data: 2011-06-09 23:42:26
Temat: Re: Wielkie Przejście - Nikon FM2N -> cyfra
Od: dominik <u...@d...net.pl>
On 2011-06-08 22:13, Grzegorz Maj wrote:
>> Chyba 5D MkII.
>> Co z tego, że ma mało megapikseli? Stara piątka jest bardzo stara i
>> jedynie pełnoklatkowość zapewnia jej cenę wyższą niż jakieś podobne
>> szybkością 20D.
> Nie, cena D700 spadnie do poziomu obecnej 5D bardzo szybko. Na razie i
> D700 i 5DII mają podobne ceny - ustalone przez producenta. Po wyjściu
> kolejnej wersji D700 będzie w gorszej pozycji niż 5DII bo ma mniej
> pixeli, i jego cena rynkowa powinna być gdzieś po środku między 5D I a
> 5D II.
Tyle, że ten segment rynku nie reaguje na bajery megapiksleowe i nowe
modele tak nie spadają strasznie. Cena D300 po premierze D300s spadła
nieznacznie. Raczej będzie tak, że D700 się skończą nowe, a używki w
zależności od stanu będą kosztować 5000-7000zł. Nowy aparat też wejdzie z
odpowiednio wysoką cenę.
>> ceny używany poprzednik jest do nabycia spokojnie za mniej niż połowa ceny
>> premierowej. Jak nadejdzie nowa fala pełnoklatkowców to z dzisiejszych ok.
>> 8 tysięcy spadną na 5-6.
> Dlatego najbardziej opłaca się kupowanie topowych modeli - są
> wymieniane co 3 lata.
Ale ich ceny są różne. Topowy niegdyś E-3 jest zupełnie w pewnym ciemnym
miejscu teraz. No i D700 tak bardzo topowy nie jest :D
>> Warto jeszcze zaznaczyć, że budżetową i w miarę fajną opcją pełnoklatkową
>> jest sony A850 za 4000-4500zł na rynku wtórnym. W porównaniu do starej
>> piątki aparat jest bardzo szybki, wygodny i nowoczesny, a przy tym jeszcze
>> wiele lepszy ma wizjer i obudowę magnezową, a jako bonus stabilizację
>> matrycy i 25Mpix. Niestety jednak ostatnio rozchodzą się te korpusy
>> błyskawicznie :/ na allegro nie ma ani jednego (a900 również!).
> To nie jest zły pomysł, sam przez moment rozważałem taki zakup, ale
> obiektywy do tego systemu są drogie(zresztą jak i do innych FF)
> W takim przypadku korzystniejszy cenowo może być średni format:
> Mamiya 645 AFD - 2700
> 80/1.9 - 600 (ekw. 50/1.2)
> 200/2.8 - 2500 (ekw 135/1.7)
> P25, P35 - 4500-5500 (w następnym roku po wyjściu następnej generacji
> FF od S, C, N)
Ale co Ty wygadujesz?!
Porównanie w kosztach cyfrowego małego i analogowego średniaka to zupełny
bezsens! Za pierwszą z brzegu ściankę cyfrową zapłaciłbyś różnicę z nawiązką.
>> To zależy, czy kryterium idealnego masz w rzeczywistości czy sposobie
>> odwzorowania jak na kliszy. Owszem, przy cyfrowym można osiągnąć efekt
>> kliszy odrobiną pracy, nawet efekt popsutej kliszy, ale cyfra daje jednak
>> bardziej zbliżone do rzeczywistości zdjęcia.
> No ale generalnie kliszę lepiej się odbiera, to jest w końcu state of
> art jeśli chodzi o charakterystyki kolorów. Liczę na to, że wynalazki
> podobne do Instagrama spowodują zwiększony rozwój filtrów kreatywnych
> i może kiedyś te zastąpią filmy.
Wmówiłeś sobie, że to co klisza w swoich ograniczeniach/błędach oferowała
to jakiś art :) W fotografii dąży się do tego by dostać obraz rzeczywisty,
ewetualnie ten potem sobie zmieniać na artystycznie.
--
,~
|\ dominik, gg:919564
/| \ http://dominik.net.pl
~^~ ^~ /_|__\~^~ ~^~
~^~^ ~ '======' ~^ ~^~