-
61. Data: 2015-06-05 14:17:46
Temat: Re: Większy akumulator do samochodu
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Fri, 5 Jun 2015 04:24:52 -0700 (PDT), Zachariasz Dorożyński
>> Chodzi o stan wyjściowy - czyli, czy domyślnie wolne koło było
>> zablokowane, czy nie.
>
> Wajcha była którą użytkownik ustawiał w jednym z dwóch położeń.
>Domyślnie każde położenie mogło być właściwym.
O ile pamietam ... w Syrenie latwo bylo zrzucic wajche z jednego
polozenia.
> Trabant miał angielkę tylko na czwartym biegu, to tak na okoliczność
> twierdzenia ze dwusuw musi mieć wolne kolo żeby silnika nie
> zatrzeć.
No wlasnie - to jak to bylo ?
Z gory wolno bylo zjezdzac tylko na 4-ce, czy przy zjezdzaniu z
wiekszej gory silnik sie zacieral ?
No bo po cos to wolne kolo wsadzali, ale gory sie zdarzaja.
Syrena z Morskiego Oka zjezdzalem, ale na tylnej kanapie :-)
J.
-
62. Data: 2015-06-05 14:24:11
Temat: Re: Wi?kszy akumulator do samochodu
Od: dddddddd <f...@e...com>
W dniu 2015-06-03 o 09:45, J.F. pisze:
> Użytkownik "dddddddd" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:mkkukm$5jf$...@d...me...
>> a co myślicie o równoległym podłączeniu dwóch akumulatorów o tej samej
>> lub różnej pojemności?
>
> Mozna.
>
>> Przyjmijmy że mam prądożerny samochód i zminimalizować poboru prądu
>> się nie da...
>
> W jakim sensie ?
> Samochod jest zasilany alternatorem, akumulator sluzy do rozruchu.
>
> Owszem, moze wzmacniacz na parkingu zasilac, moze wspomoc alternator w
> korku jak pracuja swiatla, grzanie, dmuchawa ...
>
> J.
>
w takim sensie że ten model tak ma - trzeba go zamykać bo jak jest
otwarty to nie odpalisz. Wszystkie moduły wygaszają się do pół godziny
po zamknięciu auta - wtedy bierze rozsądne kilkanaście mA. Ale jeśli
zostawisz otwarty, co chwilę otwierasz drzwi to co chwilę budzisz
moduły... W zasadzie jest to jedna z dwóch rzeczy która mi przeszkadza w
tym aucie :)
A tuż po otwarciu ciągnie kilkanaście A, po wyłączeniu oświetlenia wewn.
dość szybko spada... poniżej 10A :)
Niestety, auta idealnego jeszcze nie znalazłem :/
--
Pozdrawiam
Łukasz
-
63. Data: 2015-06-05 14:29:42
Temat: Re: Wi?kszy akumulator do samochodu
Od: Mirek <i...@z...adres>
W dniu 05.06.2015 o 14:17, J.F. pisze:
> O ile pamietam ... w Syrenie latwo bylo zrzucic wajche z jednego
> polozenia.
>
Tak. Tam była taka jakby rączka ciągnąca za linkę - ciągnęło się i jakoś
się tam blokowała. Naciągnięcie powodowało włączenie wolnego koła czyli
luzowanie gdy samochód jechał szybciej niż pchał silnik.
To się zresztą często psuło - linka się urywała albo wysmykiwała i już
wolnego koła nie było.
> Z gory wolno bylo zjezdzac tylko na 4-ce, czy przy zjezdzaniu z
> wiekszej gory silnik sie zacieral ?
Nie zacierał się - trzeba było tylko co jakiś czas przegazować i było
ok. Zresztą to naturalne było, bo jak zaczynał się zacierać to zwalniał ;)
I nie potwierdzam, że skarpetę pchało się lekko na biegu ;)
--
Mirek.
-
64. Data: 2015-06-05 15:12:23
Temat: Re: Wi?kszy akumulator do samochodu
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Fri, 05 Jun 2015 14:29:42 +0200, Mirek napisał(a):
> W dniu 05.06.2015 o 14:17, J.F. pisze:
>> O ile pamietam ... w Syrenie latwo bylo zrzucic wajche z jednego
>> polozenia.
>>
> Tak. Tam była taka jakby rączka ciągnąca za linkę - ciągnęło się i jakoś
> się tam blokowała.
Kojarze, ze zaczepialo sie srubka na raczce o jakas blaszke, i spuscic
bylo latwo.
> Naciągnięcie powodowało włączenie wolnego koła czyli
> luzowanie gdy samochód jechał szybciej niż pchał silnik.
> To się zresztą często psuło - linka się urywała albo wysmykiwała i już
> wolnego koła nie było.
Tego juz nie pamietam, ale wynikaloby, ze jest jest wieksza szansa, ze
tego wolnego kola nie bylo.
>> Z gory wolno bylo zjezdzac tylko na 4-ce, czy przy zjezdzaniu z
>> wiekszej gory silnik sie zacieral ?
> Nie zacierał się - trzeba było tylko co jakiś czas przegazować i było
> ok. Zresztą to naturalne było, bo jak zaczynał się zacierać to zwalniał ;)
Nie bylo juz za pozno ?
Bo pare gorek u nas w kraju jest, gdzie 4-ka to za duzo, zjezdzac
nalezy na nizszym (trabantem nie probowalem), i co - gazowac czasami ?
J.
-
65. Data: 2015-06-05 16:29:36
Temat: Re: Wi?kszy akumulator do samochodu
Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>
W dniu piątek, 5 czerwca 2015 14:29:43 UTC+2 użytkownik Mirek napisał:
> W dniu 05.06.2015 o 14:17, J.F. pisze:
>
> > O ile pamietam ... w Syrenie latwo bylo zrzucic wajche z jednego
> > polozenia.
> >
>
> Tak. Tam była taka jakby rączka ciągnąca za linkę - ciągnęło się i jakoś
> się tam blokowała. Naciągnięcie powodowało włączenie wolnego koła czyli
> luzowanie gdy samochód jechał szybciej niż pchał silnik.
> To się zresztą często psuło - linka się urywała albo wysmykiwała i już
> wolnego koła nie było.
>
>
> > Z gory wolno bylo zjezdzac tylko na 4-ce, czy przy zjezdzaniu z
> > wiekszej gory silnik sie zacieral ?
>
> Nie zacierał się - trzeba było tylko co jakiś czas przegazować i było
> ok. Zresztą to naturalne było, bo jak zaczynał się zacierać to zwalniał ;)
>
> I nie potwierdzam, że skarpetę pchało się lekko na biegu ;)
>
>
> --
> Mirek.
Syrenę ogólnie ciężko się pchało bo na diagonalnych oponach była. Ale różnicy takiej
jak w małym fiacie że bez biegu lekko a na biegu dużo ciężej w Syrenie nie było. Jak
Syrena miała ciśnienie sprężania 6 atmosfer a mały fiat 10 to chyba wiadomo skąd
różnica w potrzebnej sile sile pchania. Mocy rozrusznika też. 126p chyba 850W przy
600 i 650 a Syrena przy 1000cm3 600 watowy rozrusznik miała.
-
66. Data: 2015-06-05 16:38:26
Temat: Re: Większy akumulator do samochodu
Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>
W dniu piątek, 5 czerwca 2015 14:09:35 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
> Dnia Fri, 5 Jun 2015 04:29:56 -0700 (PDT), Zachariasz Dorożyński
> > W dniu piątek, 5 czerwca 2015 12:47:44 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
> >>>>>> (...) Przy pchaniu Syreny nie czuło się różnicy czy skrzynia jest na luzie
> >>>>> czy na II biegu.
> >>>>>>
> >> Chodzi o to, ze typowo jezdzilo sie ... no wlasnie nie pamietam, chyba
> >> z wolnym kolem. Wtedy mogles takie odczucie miec przy pchaniu, jesli
> >> kierowca nie przestawil wajchy.
> >>
> > Napisałeś tak jakbyś wiedział lepiej jakie miałem odczucie.
> > Samochody się pcha żeby albo przestawić albo odpalić. Przestawia
> > się na luzie i takie coś Syrena miała a odpala z reguły na II
> > biegu. Dlaczego starasz się zrobić z użytkowników Syreny idiotów.
> > Nie wystarczy ci że oni i tak w jakiś sposób byli wykluczeni
> > społecznie bo mieli Syreną.
>
> Dlaczego wykluczeniu? Nobilitowani byli, bo wiekszosc miala pekaes
> albo rower.
>
> Ja tam wiem, ze silnik stawia opor. Moze i w Syrenie maly, ale stawia.
> Wiec cos podejrzewam ... odczucia Ci sie pomylily, czy wolne kolo
> zadzialalo.
>
> J.
ale chociaż czyści chodzili. Użytkownik Syreny miał w zakresie obowiązków nauczyć się
zmieniać przegub, zaprojektowany przez inżyniera Zawiasa, w każdych warunkach
atmosferycznych. Hamulce bębnowe bez samoregulacji stanowiły wyzwanie nie tylko dla
użytkowników ale i warsztatów. Na każdą szczękę dwa punkty do regulacji.
-
67. Data: 2015-06-05 20:14:38
Temat: Re: Wi?kszy akumulator do samochodu
Od: Mirek <i...@z...adres>
W dniu 05.06.2015 o 15:12, J.F. pisze:
> Nie bylo juz za pozno ?
Nie znam się, ale pamiętam przypadek z jakimś motorowerem - koledzy
jeździli na nim na zmianę i w końcu któryś stwierdził, że jest bardzo
słaby - ledwie się ciągnie - faktycznie pod koniec nawet na postoju
trzeba było gazować żeby nie zgasł i strasznie się grzał. Nagle jednego
z nich olśniło: "on się zaciera!" Okazało się, że jeździli i dolewali
skądś tam załatwionej benzyny... tyle że bez oleju. Ale nic się nie
stało - po ostygnięciu wlali prawidłową mieszankę i jeździli dalej.
> Bo pare gorek u nas w kraju jest, gdzie 4-ka to za duzo, zjezdzac
> nalezy na nizszym (trabantem nie probowalem), i co - gazowac czasami ?
>
Z tymi przegazówkami w celach smarowania to nawet się potem przeniosło
na 4-ro suwy czy diesle - zanim ludzie załapali że to nie ma sensu. Tak
samo do tej pory uczą jazdy "na luzie" - była ostatnio afera w mediach.
--
Mirek.
-
68. Data: 2015-06-05 20:50:47
Temat: Re: Wi?kszy akumulator do samochodu
Od: Adam <a...@p...onet.pl>
W dniu 2015-06-05 o 14:24, dddddddd pisze:
> W dniu 2015-06-03 o 09:45, J.F. pisze:
>> Użytkownik "dddddddd" napisał w wiadomości grup
>> dyskusyjnych:mkkukm$5jf$...@d...me...
>>> a co myślicie o równoległym podłączeniu dwóch akumulatorów o tej samej
>>> lub różnej pojemności?
>>
>> Mozna.
>>
>>> Przyjmijmy że mam prądożerny samochód i zminimalizować poboru prądu
>>> się nie da...
>>
>> W jakim sensie ?
>> Samochod jest zasilany alternatorem, akumulator sluzy do rozruchu.
>>
>> Owszem, moze wzmacniacz na parkingu zasilac, moze wspomoc alternator w
>> korku jak pracuja swiatla, grzanie, dmuchawa ...
>>
>> J.
>>
>
> w takim sensie że ten model tak ma - trzeba go zamykać bo jak jest
> otwarty to nie odpalisz. Wszystkie moduły wygaszają się do pół godziny
> po zamknięciu auta - wtedy bierze rozsądne kilkanaście mA. Ale jeśli
> zostawisz otwarty, co chwilę otwierasz drzwi to co chwilę budzisz
> moduły... W zasadzie jest to jedna z dwóch rzeczy która mi przeszkadza w
> tym aucie :)
> A tuż po otwarciu ciągnie kilkanaście A, po wyłączeniu oświetlenia wewn.
> dość szybko spada... poniżej 10A :)
> Niestety, auta idealnego jeszcze nie znalazłem :/
>
To co Ty tam masz?
Sprężarkę klimatyzacji napędzaną silnikiem elektrycznym? Czy może od
zimy jeździsz z włączonym ogrzewaniem wszystkich foteli? ;)
Co to za autko?
--
Pozdrawiam.
Adam
-
69. Data: 2015-06-07 09:27:35
Temat: Re: Wi?kszy akumulator do samochodu
Od: dddddddd <f...@e...com>
W dniu 2015-06-05 o 20:50, Adam pisze:
>>
>> w takim sensie że ten model tak ma - trzeba go zamykać bo jak jest
>> otwarty to nie odpalisz. Wszystkie moduły wygaszają się do pół godziny
>> po zamknięciu auta - wtedy bierze rozsądne kilkanaście mA. Ale jeśli
>> zostawisz otwarty, co chwilę otwierasz drzwi to co chwilę budzisz
>> moduły... W zasadzie jest to jedna z dwóch rzeczy która mi przeszkadza w
>> tym aucie :)
>> A tuż po otwarciu ciągnie kilkanaście A, po wyłączeniu oświetlenia wewn.
>> dość szybko spada... poniżej 10A :)
>> Niestety, auta idealnego jeszcze nie znalazłem :/
>>
>
> To co Ty tam masz?
> Sprężarkę klimatyzacji napędzaną silnikiem elektrycznym? Czy może od
> zimy jeździsz z włączonym ogrzewaniem wszystkich foteli? ;)
czy ja wiem...
szkolenie w aso rozpoczyna się od "po przyjęciu do serwisu jak
najszybciej zamknij auto" :)
>
> Co to za autko?
>
BMW e60
--
Pozdrawiam
Łukasz