  • 11. Data: 2015-05-30 16:10:44
    Temat: Re: Większy akumulator do samochodu
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu sobota, 30 maja 2015 15:37:59 UTC+2 użytkownik Jacek Maciejewski napisał:

    > Ja tam bym jeszcze porównywał maksymalne krótkotrwałe prądy
    > rozładowania. Aku o większej pojemności i zbliżonych wymiarach może mieć
    > mniejszy taki prąd i po kilkuset rozruchach się rozleci.
    > --
    > Jacek
    > Dziesięć przykazań ma 279 słów.
    > Deklaracja Niepodległości Stanów Zjednoczonych 1300 słów.
    > Dyrektywa UE w sprawie przewozu cukierków karmelkowych - 25 911 słów.

    Jedyne porównanie jakie zrobiłem to który w markecie był najtańszy. Zaraz będzie
    szósty rok jak używam. W tym czasie raz go podładowałem z prostownika bo zostawiłem
    światełko włączone i się pusty przez dwa dni zrobił. Jeżdżę dwa try razy w tygodniu
    po 5 kilometrów za każdym razem.

  • 12. Data: 2015-05-30 20:24:13
    Temat: Re: Wi?kszy akumulator do samochodu
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-05-30 09:13, Szumek wrote:
    > a w dieslu zim? wiekszy akumulator to równie? wiekszy pr?d rozruchowy

    Gdzieś czytałem, niestety to mogła być jakaś gazeta motoryzacyjna z
    gatunku tabloidów, że rozruszniki są liczone uwzględniając rezystancję
    wewnętrzną aku. Co prawda nie przypuszczam aby się spalił ale może
    będzie powodować udary mechaniczne powyżej normy i może znacznie
    szybciej zuzyć wyłacznik. Sam nie wiem, znajomy jeździł z 2x
    przewymiarowanym akku w Polonezie i jako jedyny (z całego osiedla, w
    latach 90-tych) odpalal na dotyk przy -25 ;)

  • 13. Data: 2015-05-30 22:48:21
    Od: "Magnus Elephantus" <m...@n...dot>

    "Sebastian Bialy" <h...@p...onet.pl> wrote in message

    > Gdzies czytalem, niestety to mogla byc jakas gazeta motoryzacyjna z gatunku
    > tabloidów, ze rozruszniki sa liczone uwzgledniajac rezystancje wewnetrzna
    > aku. Co prawda nie przypuszczam aby sie spalil ale moze bedzie powodowac
    > udary mechaniczne powyzej normy i moze znacznie szybciej zuzyc wylacznik. Sam
    > nie wiem, znajomy jezdzil z 2x przewymiarowanym akku w Polonezie i jako
    > jedyny (z calego osiedla, w latach 90-tych) odpalal na dotyk przy -25 ;)

    Jesli wozil ten drugi aku tylko w zimie i przy mozie, to efekty, o ktorych
    piszesz nie wystepowaly.

  • 14. Data: 2015-05-30 23:02:22
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-05-30 22:48, Magnus Elephantus wrote:

    > Jesli wozil ten drugi aku tylko w zimie i przy mozie, to efekty, o ktorych
    > piszesz nie wystepowaly.

    Występowały. Przy -25 wszystko zależy od rezystancji wewnętrznej. Obok
    stojące polonezy ze zwyklymi akku, nawet nowymi, kręciły z wielkim
    trudem. Ten większy był od diesla i miał 2x wiekszą pojemnośc, prąd
    rozruchowy nie wiem, ale spodziewam się że też wiekszy.

  • 15. Data: 2015-05-30 23:53:50
    Od: "Magnus Elephantus" <m...@n...dot>

    > Wystepowaly. Przy -25 wszystko zalezy od rezystancji wewnetrznej. Obok
    > stojace polonezy ze zwyklymi akku, nawet nowymi, krecily z wielkim trudem.
    > Ten wiekszy byl od diesla i mial 2x wieksza pojemnosc, prad rozruchowy nie
    > wiem, ale spodziewam sie ze tez wiekszy.

    No i ten dwa razy wiekszy, przy -25[deg], mial znamionowe osiagi tego
    pojedynczego.

  • 16. Data: 2015-05-31 22:31:53
    Od: a...@g...com

    W dniu sobota, 30 maja 2015 09:13:05 UTC+2 użytkownik Szumek napisał:
> [...]
    > Myślę że ta grupa będzie właściwa na te pytanie
    > jak chcę kupić nowy akumulator do samochodu
    > o większej pojemności niż montowano w aucie
    > sprzedawca mówi mi że tak nie można bo będzie niedoładowany itd.
    > przecież teraz samochody mają spore alternatory
    > czy to 60 Ah czy 90Ah to alternator i tak go naładuje
    > a w dieslu zimą większy akumulator to również większy prąd rozruchowy
    > w jednym aucie mam wstawiony własnie większy i narazie nie widze efektów
    > ubocznych
    > a teraz chcę kupić również do drugiego i do motoru też większe i stąd moje

    zmien sprzedawce
    jak daleko jedziesz to naladujesz kazdy nawet akumulator o najwiekszej pojemnosci,

    pzdr

  • 17. Data: 2015-06-01 00:04:57
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 31 maja 2015 22:31:54 UTC+2 użytkownik a...@g...com napisał:

    > zmien sprzedawce
    > jak daleko jedziesz to naladujesz kazdy nawet akumulator o najwiekszej pojemnosci,
    >
    > pzdr

    Musiałby bardzo blisko jeździć żeby nie uzupełniło ładunku po odpaleniu
    pełnosprawnego silnika. Kilkadziesiąt sekund ładowania po rozruchu wystarcza na
    uzupełnienie ładunku.

  • 18. Data: 2015-06-01 11:02:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PeJot" napisał w wiadomości grup
    >OK, to teraz na marginesie tej dyskusji pytanie: najczęściej w
    >określonym modelu auta, z określonym silnikiem producent przewiduje
    >kilka wariantów mocy alternatora i pojemności akumulatora. O ile
    >manipulowanie mocą alternatora ma związek z ilością prądożernego
    >wyposażenia samochodu, to po jakie licho kilka pojemności akumulatora
    >?

    Money, money, money.

    Jesli do zapalenia silniczka 1.0 wystarczy akumulator 30Ah, to po
    cholere wstawiac 60 ?
    I wiekszy, i ciezszy, choc podejrzewam ze najbardziej sie liczy ze
    drozszy :-)

    A potem masz wersje 2.0 Diesel CR i 30Ah nie wystarczy :-)

    Tak po prawdzie to nie zalezy od pojemnosci aku tylko od wydajnosci
    pradowej, tym niemniej jakos sie przyjelo ze wieksze silniki wymagaja
    wiekszych akumulatorow ...

    J.

  • 19. Data: 2015-06-01 13:59:32
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    Użytkownik "Piotr Gałka" <p...@c...pl> napisał w
    wiadomości news:mkbqf0$4ca$1@srv.chmurka.net...

> [...]
    > napięcia.
    > Weźmy dwa akumulatory, jeden dwa razy większej pojemności. Startujemy ze
    > stanu oba rozładowane. Jeśli np. po 6 h jazdy ten mniejszy byłby w pełni
    > naładowany to gdyby zamiast niego był ten większy to będzie naładowany w
    > połowie. Ale to oznacza, że w razie co w tej sytuacji mamy do dyspozycji
    > tyle samo energii. Ale jak będziemy jechać 12h to ten mniejszy już nic
    > więcej nie zostanie naładowany, a ten większy przyjmie jeszcze drugie
    > tyle, no i teraz w razie potrzeby mamy dwa razy więcej energii do

    Weź odwrotnie - oba naładowane.
    Wtedy dopiero nie widać różnicy.
    Ale to tylko w kwesti ładowania.
    Przy rozładowaniu już ją schody.
    Nieważna jest pojemność akumulatora, tylko prąd zwarcia.
    Dlatego akumulatorem z benzyniaka nie odpali diesla - a dwrotnie? szybsze
    zużycie rozrusznika
    Akumulator podczas rozruchu pracuje jako żródło prądowe.
    Kiedyś liczyłem do odpalenia benzyniaka wystarczy energia zawarta w płaskiej
    baterii. Tylko to Rwew :-)

    --
    Desoft

  • 20. Data: 2015-06-01 16:19:00
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "PiteR" <e...@f...pl> napisał w wiadomości

    > nie tylko teraz, kiedyś tez miały 90A

    Podobnie w Malaczach, OIDP, standardowo było tam 34 Ah, a ludkowie, ze
    względu na zbliżone, o ile nie takie same rozmiary, dawali 45 Ah i jakoś nie
    słyszałem, żeby się nie doładowywał, po prostu dłużej to trwało.

    > Ja nie dość, że mam większe w swoich samochodach to gdy sa silne mrozy
    > jeszcze przynoszę z ciepłego domu dodatkowy i nie odłączam go po
    > odpaleniu.

    Kiedyś, mając prądnicę (Syrena 105L, wersja z prądnicą 300W), tak naprawdę,
    jeśli tylko zadbałem o to, aby akumulator był naładowany i sprawny, to nawet
    po nocy -20, rano odpalał prawie z dotyku. Ale jeśli tylko się to
    zaniedbało, to pchanie niemal pewne. Inni memłali i zdychali, a nasz w
    najgorszym razie do 3-5 sekund i chodził. A jak był z domu przyniesiony, to
    odpalał awet poniżej sekundy. Ale, to dwusuw, gdzie wał silnika dwoma
    palcami dało się ruszyć.
    Jak nie odłączasz dodatkowego aku, to co z prądami wyrównawczymi? Mogą być
    spore...

    896510439 896126048
    (ten ostatni palant, to mnie o 7:47 rano w piątek obudził)
    (A ten przedostatni miał dla mnie "dobrą wiadomość", jehowita nawiedzony...)