  • 21. Data: 2009-01-30 13:18:34
    Temat: Re: Widzieliscie cenniki nowych motocykli? Ladnie poszaleli...
    Od: "huck" <2...@w...pl>

    Użytkownik "mr" <f...@o...plSKASUJTO> napisał w wiadomości
    news:glusd9$phe$1@inews.gazeta.pl...

    > Użytkownik "Kefir" napisał

    > dla motocykli?
    >
    > Faktycznie tak sie podniecilem drogim euro , ze kompletnie zapomnialem
    > rowniez dolar podskoczyl o 1zl.
    >
    > Wieksze transakcje z wielkimi fabrykami z chin przebiegacja troche
    > inaczej tzn ze mogli zaplacic za towar(czesci) np juz 4 miesiace temu
    > kiedy dolar byl tani.
    cene z chinczykami ustalasz w dolarach
    i kurs dolara jest ważny w momencie rozliczania LC
    a sprzedawca biegnie do n=banku rozliczyc LC jak tylko uzyska pieczatke ze
    towar załadowany na statek i odprawiaony
    tani chippolbrok to 60- 80 dni na transport a wiec dal producenta kurs
    dolara jest z tego okresu
    ale tak naprawde temat jest inny
    polski składacz musi podniesc ceny wczesniej poniewaz za czesci do nastepnej
    partii musi zapłacić z pieniedzy z biezacej sprzedaży
    jak tego nie zrobi to dołoży do interesu albo znaczaco mu sie skurczy marża

  • 22. Data: 2009-01-30 15:10:24
    Od: sajgon <s...@a...net>

    huck pisze:
    > rzekłbym nawet ze rewolucyjna :-)
    > przez rok z 2,40 ->3,48 czyli jakies 45 %
    > huck

    a nie chodzi aby o kurs waluty z kraju kwitnacej wisni?

    http://www.fundi.pl/index.php?action=currencygraph&i
    d=JPY&period=1y

    lub w skrocie: http://ujeb.pl/kurs-jena/

    saj

  • 23. Data: 2009-01-30 17:33:59
    Od: "primuss" <k...@h...pl.usunto.i.to.te>

    "Mat S" <f...@p...onet.pl> napisał(a):
    > Jakoś nie trybię tej nadziei. Znaczy, masz nadzieję, że w sezonie jeszcze

    > podrożeją? Jak rabaty znikną?

    Dokladnie przeciwnie (niejasno sie wyrazilem) - licze, ze jak co roku beda
    kusic promocjami we wrzesniu, a moze juz nawet wczesniej - gdybym byl
    marketingowcem, tak bym wlasnie zrobil - przerazil cena na poczatku roku (w
    koncu kto kupuje nowe moto w styczniu?), a potem - oszukiwal obnizkami :)

    --
    pozdr.,
    primuss

  • 24. Data: 2009-01-30 17:38:19
    Od: "primuss" <k...@h...pl.usunto.i.to.te>

    Kuczu <p...@j...pl> napisał(a):
    > Uwierz mi ze kazdy
    > producent, nawet jesli ma spory zapas czesci, chetnie skorzysta ze
    > wzrostu cen walut aby podniesc ceny swoich produktow.

    W 100% sie zgadzam. Firma nie moze tworzyc konkurencji pomiedzy swoimi
    produktami.

    Swoja droga, czytalem kiedys, ze na cene motocykla wplywaja koszty calego
    lancucha dostaw - poczawszy od cen metali na miedzynarodowych rynkach. Tak
    wiec cena FZ6 AD 2009 zawiera w sobie banke spekulacyjna na rynku surowcow
    z lat 2007-2008, bo aluminium na jego rame zostalo zapewne wykopane i
    przetopione wtedy wlasnie.

    --
    pozdr.,
    primuss

  • 25. Data: 2009-01-30 17:39:36
    Od: "primuss" <k...@h...pl.usunto.i.to.te>

    "Sławek " <s...@g...pl> napisał(a):
    > Skad to info, przeciez tego modelu nie produkuja juz od 2004r?
    > Z tego co wiem to teraz pojawil sie XJ6 Diversion, ktorego z
    > poprzednikiem
    > laczy tylko wspolna nazwa a reszta to calkiem inny motocykl!

    Racja - co ciekawe, taka nazwa widniala w cenniku ktory przyslal mi jeden z
    dilerow. Wiec jednak sentyment do starej xjty jest silny - freudowskie
    przejezyczenie ;)

    --
    pozdr.,
    primuss

  • 26. Data: 2009-01-30 17:41:19
    Od: "primuss" <k...@h...pl.usunto.i.to.te>

    "(pj)" <p...@w...pl> napisał(a):
    > Ale co marudzisz?!
    > Jak ja kupowałem nową buse to musiałem 60kPLN położyć, a w zeszłym roku
    > 44k kosztowała. Jak taniało to było aci, a teraz jest bebe...?

    No ;)

    Obnizki lud latwiej strawi (chociaz zawsze uwazalem, ze promocje cenowe w
    obrebie jednego roku to policzek wymierzony tym, co juz kupili nowy
    motocykl).

    --
    pozdr.,
    primuss

  • 27. Data: 2009-01-30 17:47:43
    Od: "ZASK" <Z...@s...pl>

    > rzekłbym nawet ze rewolucyjna :-)
    > przez rok z 2,40 ->3,48 czyli jakies 45 %

    Z 2.20 (nie wiem czy nawet nie byl ponizej 2.20)

  • 28. Data: 2009-01-30 19:38:14
    Od: "Monster" <m...@o...pl>

    Uzytkownik "ZASK" napisal w wiadomosci

    > Z 2.20 (nie wiem czy nawet nie byl ponizej 2.20)

    2008-07-21 2.0220zl 141/A/NBP/2008

    Bylo,pól roku temu

    Monster
    BMW R1100S
    Dniepr MT10 oczywiscie z koszem:-)

  • 29. Data: 2009-01-30 20:38:54
    Od: "(pj)" <p...@w...pl>

    primuss pisze:

    > No ;)
    >
    > Obnizki lud latwiej strawi (chociaz zawsze uwazalem, ze promocje cenowe w
    > obrebie jednego roku to policzek wymierzony tym, co juz kupili nowy
    > motocykl).

    1. "strawi obniżki" mówisz... heh, odważne określenie ;-)
    2. a dlaczego w obrębie jednego roku, to "policzek"? Toż to jedynie cena
    bycia pierwszym w stadzie, taki podatek lanserski. Dzizas, czy Wam trza
    wszystko tłumaczyć łopatologicznie..? :-P ;-)

    No tak, ktoś obok pisze, że to takie "polskie" - ja nie jadę w tę stronę
    bo NTG.

    --

    pozdr
    pj

  • 30. Data: 2009-01-31 09:25:22
    Od: "Ireneusz Dyła" <i...@o...gddkia.gov.pl>

    Użytkownik "(pj)" napisał w wiadomości
    > 2. a dlaczego w obrębie jednego roku, to "policzek"? Toż to jedynie cena
    > bycia pierwszym w stadzie, taki podatek lanserski. Dzizas, czy Wam trza
    > wszystko tłumaczyć łopatologicznie..? :-P ;-)

    ale przyznasz, że w tych samych piniondzach wówczas lepiej MIEĆ dwa
    nowe motocykle niż BYĆ pierwszym w stadzie ;-)
    A ja gupi wybrałem trzecie rozwiązanie.

    Pozdrawiam
    Irek i ktm-y