  • 11. Data: 2011-04-08 13:38:06
    Temat: Re: Wiadomosc dobra i wiadomosc zla.
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    On Apr 8, 9:25 am, "Robert_J" <d...@o...pl> wrote:

    > P ki co to Ty stales sie grupowym trollem, nie ja ;-). Na
    > dodatek zaczynajacym czepiac sie i obrazac, kiedy brak juz
    > argument w...

    A to co raczyles wstydliwie wyciac, to co to bylo jak nie trolowanie i
    czepianie sie?
  • 12. Data: 2011-04-08 22:28:52
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    > Tak, jak te czarnobylskie dwumetrowe kury...
    > Wyobraźnia ludzka to jedna z tych rzeczy, która istotnie zmutowała w
    > mrokach dziejów...
    >
    > --
    > pozdrawia Adam
    > różne takie tam: www.smialek.prv.pl www.facebook.com/smialekadam
    > /kiedy będziesz dobrym fotografem? gdy stwierdzisz, że nie potrzeba
    > aparatu/

    Wiesz co, kury są sympatyczne i pożyteczne, ale mnie bardziej martwi to:
    http://www.google.com/images?q=chernobyl+kids&rls=co
    m.microsoft:pl:IE-SearchBox&oe=UTF-8&rlz=1I7ADBF_pl&
    um=1&ie=UTF-8&source=og&sa=N&hl=pl&tab=wi&biw=1301&b
    ih=734

    Uwielbiam historie, jak to na raka tarczycy zachorowało kilkadziesiąt
    dzieci, i wszystkie je wyleczono. Nie mogę natomiast zrozumieć, jak
    ktokolwiek może brać to serio.
    Skąd ślepa wiara w metody oceny ryzyka, które zawiodły podczas szacowania
    skutków opadu z Czernobyla np. w Szwecji?

  • 13. Data: 2011-04-09 02:32:34
    Od: mg <a...@p...onet.pl>

    http://tnij.com/ART689

  • 14. Data: 2011-04-10 13:56:14
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-04-09 00:28, Marcin [3M] pisze:
> [...]
    m.microsoft:pl:IE-SearchBox&oe=UTF-8&rlz=1I7ADBF_pl&
    um=1&ie=UTF-8&source=og&sa=N&hl=pl&tab=wi&biw=1301&b

    Takie zdjęcia znajdziesz na całym świecie, a w szczególności biednym.

    > Skąd ślepa wiara w metody oceny ryzyka, które zawiodły podczas
    > szacowania skutków opadu z Czernobyla np. w Szwecji?

    Tu nie ma ślepej wiary, po prostu mierzy się i patrzy ile wyszło.

    --
    pozdrawia Adam
    /jestem mistrzem, a wy się nie znacie/

  • 15. Data: 2011-04-10 14:28:13
    Od: "Andrzej R" <a...@w...pl>

> [...]
    >
    > Takie zdjęcia znajdziesz na całym świecie, a w szczególności biednym.

    > Tu nie ma ślepej wiary, po prostu mierzy się i patrzy ile wyszło.

    Ale nikt nie wie, jakie skutki na przestrzeni iluś tam lat, spowoduje to co
    wyszło.
    Pozdrawiam
    Andrzej

  • 16. Data: 2011-04-10 15:20:24
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

> [...]
    >
    > Takie zdjęcia znajdziesz na całym świecie, a w szczególności biednym.

    > Tu nie ma ślepej wiary, po prostu mierzy się i patrzy ile wyszło.

    A jaki jest wynik pomiaru, jeżeli na skutek działania chemii w organizmie
    pacjenta, ten umiera na zapalenie płuc lub zawał serca?
    Rak, czy inne przyczyny?

    Bo nie ważne, kto dokonuje pomiarów, ważne kto opracowuje wyniki.

    Wiele (pomiarów właśnie) wskazuje, że coś takiego jak dawka progowa nie
    istnieje, i zakłada ciągłą zależność skażenia od skutków radiologicznych.
    Poza tym, metody ICRP oimw wogóle nie obejmuja wprowadzenia do organizmu
    substancji radioaktywnych.

    Człowiek to nie bateryjka, i ocena wpływu różnych czynników jest nieco
    bardziej skomplikowana niż pomiar napięcia.

  • 17. Data: 2011-04-10 15:52:30
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-04-10 17:20, Marcin [3M] pisze:
> [...]
    >
    > Człowiek to nie bateryjka, i ocena wpływu różnych czynników jest nieco
    > bardziej skomplikowana niż pomiar napięcia.

    Ależ wystarczy zmierzyć (pi razy drzwi) dawki przyjęte w skutek awarii
    reaktorów i te, które od wieków przyjmują populacje żyjące na terenach
    naturalnie aktywnych. Jakoś ci ostatni nie chorują ponad miarę.

    --
    pozdrawia Adam
    /Kraków - piękne miasto psich kup i billboardów, piwem i moczem pachnące.../

  • 18. Data: 2011-04-10 16:54:21
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

> [...]
    > różne takie tam: www.smialek.prv.pl www.facebook.com/smialekadam
    > /Kraków - piękne miasto psich kup i billboardów, piwem i moczem

    Na miłość boską, jak długo jeszcze te bzdury będą powtarzane...

    Populację żyjącą na terenach skażonych przez substancje łatwo absorbujące
    się w organizmie mamy dopiero od lat 40-tych XX wieku.

    Nie można porównywać argonu czy naturalnego uranu z jodem (tarczyca),
    strontem (kości) fragmentami plutonu (płuca, kości, żołądek...). Argon jest
    usuwany z organizmu, a wymienione substancje w nim zostają.

    Wrzuć w google "hot particle" i poszukaj w obrazkach, to znajdziesz obraz
    mikroskopowy wycinka płuca w którym "utkwiła" gorąca cząstka.

    Jeżeli chodzi o statystyki - to jednym z powodów wstrzymania części prób
    jądrowych w latach 60-tych był wzrost zachorowań na nowotwory, w tym
    wcześniej praktycznie nie występujące.

  • 19. Data: 2011-04-10 20:24:53
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Marcin [3M] wrote:
> [...]
    > prób jądrowych w latach 60-tych był wzrost zachorowań na nowotwory, w
    > tym wcześniej praktycznie nie występujące.

    źródła...

  • 20. Data: 2011-04-10 20:53:11
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    On Apr 10, 4:24 pm, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote: