    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Date: Mon, 2 Jan 2017 03:26:58 -0800 (PST)
    Subject: Re: WiFi w domu [cross]
    From: s...@g...com

    W dniu niedziela, 1 stycznia 2017 23:53:52 UTC+1 użytkownik Robert Wańkowski napisał:
    > Jak sprawić, aby WiFi było dostępne w domu z trzema kondygnacjami?
    > Teraz mam router Neostrady LiveBox ten w kształcie książki i hub
    > https://www.cnet.com/products/allied-telesis-at-mr82
    0tr-hub-8-ports-desktop-series/specs/
    > Sieć kablowa jest na dwóch z trzech kondygnacji. Teraz Wifi jest
    > osiągalne praktycznie na jednym poziomie i na piętrze powyżej, ale w
    > miejscu nad routerem.

    Tak jak radzi Robert. Pobaw sie antenkami lub obracaniem calego routerka.
    Dla wiekszości ludzi to tajemnica ale routerki maja zazwyczaj dwie antenki i one sie
    obracają.
    To jest po to aby poprawić odbiór w przypadku kiedy odbiornik i nadajnik nie są
    usadowione w tym samym kierunku i polaryzacja sie nie zgadza.

    Mozna to wykorzystać i oprzestawiać anteny tak aby kierowały wiązkę w pionie.
    Ale niestety feler jest taki że o ile pionowa antena dobrze propaguje sygnał na całym
    pietrze to juz niestety trudno jest zrobic tak aby propagowała sygnał w kształcie
    stożka w góre/dół.

    Jesli uda sie sie tak pogmyrać aby sygnał był tam gdzie ci potrzeba to moze ci
    wystarczy ale w praktyce licz sie z tym ze bedziesz potrzebował kolejnego routera na
    innym pietrze i mozliwe ze kolejnego na pietrze sąsiadującym z tym gdzie nie masz
    kabla.

    Do zabaw z tym szukaniem sobie uzyj takiego programiku:
    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ma
    nageengine.wifimonitor&hl=en

    Wrzucasz mu obrazek floorplanu pietra i łazisz po nim i pacasz w miejsce na
    floorplanie.
    Programik ci rysuje wizualizacje jaki zasieg ma Twoje wifi.

    Jesli masz stropy zbrojone to poszukaj wifi na 5GHz. Może będzie lepiej dzialac
    między pietrami bo sie sygnał miedzy siatka zbrojenia jakos lepiej przecisnie.