  • 1. Data: 2013-06-28 14:30:53
    Temat: WiFi, USB, i CE...
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Tak się zastanawiam (na razie teoretycznie).
    Mam urządzenie , które chciałbym skomunikować z komputerem przez WiFi
    (komercyjne).

    Na samo urządzenie mam własne badania CE - urządzenie zasilane z
    akumulatora, nie ma tam specjalnych cudów na kiju.
    No i chciałbym oczywiście uniknąć konieczności robienia testów
    związanych z WiFi oczywiście ( bo tego już sam nie zrobię ).

    Więc - co w sytuacji, kiedy moje urządzeni ma gniazdo USB, do którego
    użyszkodnik wtyka sobie dongla Wifi (kupionego osobno).

    Oczywiście oprogramowanie w moim urządziu musi pozwalać na obsługę tego
    dongla, no ale - w sumie sprzęt jest sprzedawany bez niego.

    I co w takiej sytuacji waszym zdaniem ?

  • 2. Data: 2013-06-28 22:20:57
    Temat: Re: WiFi, USB, i CE...
    Od: LeonKame <k...@l...com>

    W dniu 2013-06-28 14:30, sundayman pisze:
> [...]
    >
    > Oczywiście oprogramowanie w moim urządziu musi pozwalać na obsługę tego
    > dongla, no ale - w sumie sprzęt jest sprzedawany bez niego.

    Zmien kodowanie bo ciezko to sie czyta. A odpowiedz jest przeciez
    Logiczna chyba co nie.

    Radiowka wymaga badan przy CE jest nr jednostki badawczej, reszta to
    China Export.

  • 3. Data: 2013-06-28 22:31:58
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    LeonKame <k...@l...com> napisał(a):
    > Zmien kodowanie bo ciezko to sie czyta.

    Poprawnie zakodowanie polskie litery czyta się ciężko? Tym bardziej, że
    używacie praktycznie tej samej wersji tego samego czytnika.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 4. Data: 2013-06-29 00:00:28
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2013-06-28 22:20, LeonKame pisze:

    > Zmien kodowanie bo ciezko to sie czyta. A odpowiedz jest przeciez
    > Logiczna chyba co nie.
    >
    > Radiowka wymaga badan przy CE jest nr jednostki badawczej, reszta to
    > China Export.

    Skoro jego urządzenie nie jest radiówką to nie podlega pod R&TTE. I
    swoją droga nie chodzi o jednostkę badawczą ale o pozytywną opinię
    jednostki notyfikowanej - na podstawie dokumentacji zawierającej między
    innymi wyniki badań.
    A China Export to jest logo udające, że urządzenie ma CE. Jak jesteś
    Polakiem i tu masz biznes to proszeniem się o kłopoty jest postawienie
    znaczka CE bez dokumentacji która by to mocno uzasadniała.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 5. Data: 2013-06-29 00:38:10
    Od: Adam Dybkowski <a...@g...6c7o8m>

    W dniu 2013-06-28 22:31 Grzegorz Niemirowski napisał(a):

    > Poprawnie zakodowanie polskie litery czyta się ciężko? Tym bardziej, że
    > używacie praktycznie tej samej wersji tego samego czytnika.

    Wg mnie też w pierwszym poście wszystko było w porządku:

    To już nie te czasy gdy wszyscy upierali się przy ISO8859-2. Teraz UTF-8
    jest dobry do wszystkiego, a czasem i niezbędny przy postach
    wielojęzycznych z różnymi alfabetami (np. kawałek napisany po polsku z
    ogonkami a inny kawałek cyrylicą).

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 6. Data: 2013-06-29 09:38:10
    Od: LeonKame <k...@l...com>

> [...]
    > Polakiem i tu masz biznes to proszeniem się o kłopoty jest postawienie
    > znaczka CE bez dokumentacji która by to mocno uzasadniała.

    Jakiej dokumentacji? Za bardzo wierzysz w brednie serwowane przez
    telewizje i inne przekaziory.
    Daje ci słowo honoru że znaczek CE na twoim ustrojstwie nie zainteresuje
    nikogo poza konkurencja.

  • 7. Data: 2013-06-29 23:15:36
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 29 Jun 2013 00:00:28 +0200, Mario <m...@...pl> wrote:
    > Polakiem i tu masz biznes to proszeniem się o kłopoty jest
    postawienie
    > znaczka CE bez dokumentacji która by to mocno uzasadniała.

    Przecież zgodnosc z CE oznacza tyle i tylko tyle, ze producent
    zaświadcza , ze urządzenie jest zgodne, żadnych dokumentów mieć na to
    nie musi.Problem ma tylko wtedy, gdy urządzenie nie spełnia w
    rzeczywistości i miał na tyle pecha, ze np. konkurencja za niego
    zrobiła badania, w których wyszło ze jednak "nie spełnia".

    --
    Marek

  • 8. Data: 2013-06-29 23:26:38
    Od: LeonKame <k...@l...com>

    W dniu 2013-06-29 23:15, Marek pisze:
> [...]
    > rzeczywistości i miał na tyle pecha, ze np. konkurencja za niego zrobiła
    > badania, w których wyszło ze jednak "nie spełnia".

    W Polsce sytuacja jest taka ze badania sa drogie i nawet konkurencja nie
    zawraca sobie tym glowy. Natomiast w takiej szkoplandii czesto sie
    trafia klient ktory ma sprzet w domu i sobie zrobi badania prywatnie i
    nie daj boze ze okaze sie ze sprzet niespelnia norm.

  • 9. Data: 2013-06-29 23:56:54
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>

> [...]
    > rzeczywistości i miał na tyle pecha, ze np. konkurencja za niego zrobiła
    > badania, w których wyszło ze jednak "nie spełnia".

    W zasadzie masz rację i tak to chyba działa w zachodniej europie, ale
    polscy urzędnicy jak zawsze muszą pokazać, że są świętsi od papieża. Nie
    podam teraz przykładu, ale gdzieś czytałem, że urzędnicy na kontroli
    czepiali się i nawet grzywnę wystawili, że na towarze jest CE, a nie ma
    "dowodów", że powinno być.

    Jak ktoś zna dokładniej tą sprawę i mógłby podać linka, to byłbym wdzięczny.

  • 10. Data: 2013-06-30 00:27:59
    Od: LeonKame <k...@l...com>

> [...]
    > "dowodów", że powinno być.
    >
    > Jak ktoś zna dokładniej tą sprawę i mógłby podać linka, to byłbym

    Na jakiej kontroli ?
    Piszesz deklaracje ze zgadza sie z wytycznymi takimi a takimi i juz. Im
    wiecej urzedniczego bełkotu i paragrafów tym lepiej oni sami i tak sie
    nie znaja na tym a juz na elektronice to na 100%. W wiekszosci urzednicy
    to przyglupy.