  • 1. Data: 2014-05-27 21:18:21
    Temat: Wezwanie od SM
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    Mam pisemko od SM ze zdjęciem od tyłu. Czy coś się zmieniło w stosunku
    do stanu sprzed 2 miesięcy?
    http://3obieg.pl/mandaty/
    Jak się bronić?
    Jacek

  • 2. Data: 2014-05-27 23:31:38
    Temat: Re: Wezwanie od SM
    Od: K <...@...c>

    W dniu 27-05-2014 21:18, Jacek pisze:
    > Mam pisemko od SM ze zdjęciem od tyłu. Czy coś się zmieniło w stosunku
    > do stanu sprzed 2 miesięcy?
    > http://3obieg.pl/mandaty/
    > Jak się bronić?
    > Jacek

    mam zdjecie od tylca sprzed prawie roku (61/50), dostalem info pare dni
    temu ze kieruja do sadu. na wczesniejsze (w zeszlym roku) standardowe
    wezwanie, odpisalem, ze poprosze wyrazne zdjecie twarzy poniewaz chce
    wskazac kierowce. czekam na jakies pismo z sadu.

  • 3. Data: 2014-05-28 08:34:28
    Od: XJL <X...@w...pl.invalid>

    W dniu 27.05.2014 21:18, Jacek pisze:
    > Mam pisemko od SM ze zdjęciem od tyłu. Czy coś się zmieniło w stosunku
> [...]

    3 wątki wstecz od Twojego:
    https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza/pos
    ts/716788655050171

  • 4. Data: 2014-05-28 09:17:46
    Od: K <...@...c>

    W dniu 28-05-2014 08:34, XJL pisze:

    > 3 wątki wstecz od Twojego:
    > https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza/pos
    ts/716788655050171

    w tym wyroku boli mnie najbardziej to, ze kosztami nie zostal obciazony
    tepy straznik.

  • 5. Data: 2014-05-28 09:54:11
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-05-28 09:17, K pisze:

    ts/716788655050171

    > w tym wyroku boli mnie najbardziej to, ze kosztami nie zostal obciazony
    > tepy straznik.

    To byłby przełom. Od razu wszystkie niejednoznaczne zdjęcia zaczęłyby
    trafiać do kosza.

    --
    MN

  • 6. Data: 2014-05-28 21:00:52
    Od: ZIWK <w...@o...pl>

    W dniu 2014-05-27 23:31, K pisze:

> [...]
    > wezwanie, odpisalem, ze poprosze wyrazne zdjecie twarzy poniewaz chce
    > wskazac kierowce. czekam na jakies pismo z sadu.

    61/50 mogą sobie... wsadzić w obiektyw

    1 - błąd pomiaru radaru dla ZURAD-ów wynosi +- 3 km/h (to ze świadectwa
    Homologacji, instrukcji obsługi i wymagań technicznych)
    2 - rozporządzenie ministra, że przekroczenia do 10 km/h są darmowe

    A jak pstryczek podał 61 - to mogłeś jechać równie dobrze 58 jak i 64 km/h

    wątpliwości rozstrzyga się na korzyść :) ...

    Też dostałem tylko 71/60
    Też od Straszaków Wiejskich, też od tyłu (autko rzeczywiście moje -
    nawet plama rdzy się zgadza :) )
    Napisałem - jeszcze do Straszy, żeby sobie wsadzili w buty...
    Przyznałem się, że kierowałem, ale że taka ogromna zbrodnia nie mieści
    się w granicach prawa i cisza - rok już minął.

  • 7. Data: 2014-05-29 12:48:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 28 May 2014, ZIWK wrote:

> [...]
    >
    > A jak pstryczek podał 61 - to mogłeś jechać równie dobrze 58 jak i 64 km/h
    >
    > wątpliwości rozstrzyga się na korzyść :) ...

    A przepis że te 10km/h obejmuje już tolerację został uchylony?

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2014-05-29 17:21:13
    Od: Czesław Wiśniak <c...@n...pl>

    > A przepis że te 10km/h obejmuje już tolerację został uchylony?

    A gdzie ten przepis ?

  • 9. Data: 2014-05-29 20:02:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 29 May 2014, Czesław Wiśniak wrote:

    > A gdzie ten przepis ?

    Hm... pisałem z głowy czyli z niczego, ale AFAIR taka była idea,
    a chyba chodzi o słowa "oraz przetwarzania przez te urządzenia
    zarejestrowanych danych". PoRD oczywiście.
    Jakby co proszę o naprostowanie.

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2014-05-29 21:08:10
    Od: ZIWK <w...@o...pl>

    > A przepis że te 10km/h obejmuje już tolerację został uchylony?

    Pisemko jest tutaj:
    Może się komuś przyda :)

    W związku pismem z dnia ....... skierowanym do:
    ........... jako właściciela pojazdu marki ......... nr rej. ....... o
    zarejestrowanym w dniu ....... o godz ........ zdarzeniu:

    Odpowiadam w formie pisemnej, ponieważ załączony formularz posiada wady
    prawne skutkujące tym, że osoby w nim ewentualnie wymienione są
    pozbawiane części przysługujących im konstytucyjnie praw.

    Niniejszym - świadomy odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych
    zeznań - oświadczam, że w podanym dniu i o podanej godzinie kierowałem
    tym samochodem na drodze ............. (............ - ..........)
    w miejscowości ............ Samochód użytkowałem za wiedzą oraz zgodą
    właściciela.

    Podważam jednak sporządzone ,,oświadczenie o ukaranie kierującego" tym
    pojazdem - czyli dotyczące mojej osoby - ponieważ zarejestrowane przez
    fotoradar przekroczenie dopuszczalnej szybkości wynoszącej 70 km/h o 11
    km/h nasuwa wątpliwości prawne czy jest wykroczeniem podlegającym karze.

    Wymagania techniczne dotyczące fotoradarów zawarte w ,,Rozporządzeniu
    Ministra Gospodarki z 9 listopada 2007r. w sprawie wymagań, którym
    powinny odpowiadać przyrządy do pomiaru prędkości pojazdów w ruchu
    drogowym, oraz szczegółowego zakresu badań i sprawdzeń wykonywanych
    podczas prawnej kontroli metrologicznej tych przyrządów pomiarowych."
    Dziennik ustaw nr 225 poz.1663:
    mają brzmienie:
    Rozdział 3 § 23: Wartości błędów granicznych dopuszczalnych wskazania
    prędkości przyrządu przy zatwierdzeniu typu i legalizacji pierwotnej
    oraz ponownej w:
    2) znamionowych warunkach użytkowania - wynoszą:
    a) ? 3 km/h - dla prędkości do 100 km/h.
    Czyli wynik pomiaru szybkości wynoszący 81 km/h oznacza, że szybkość
    pojazdu była równa lub większa od 78 km/h, a mniejsza lub równa 84 km/h.
    Z tego wypływa wniosek, że szybkość pojazdu mogła mieścić się
    w dopuszczalnym błędzie kierowcy. Zawarte jest to w ,,Ustawie z dnia
    20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym." (tekst jednolity na
    podstawie Dziennika Ustaw z 2012r. Poz 1137, 1448 z 2013r. Poz 700, 991):
    Art 129h ust.5 Minister właściwy do spraw transportu, mając na względzie
    przyczyny i lokalizację wypadków drogowych, przeciwdziałanie tym
    wypadkom oraz wdrażanie kierujących pojazdami do przestrzegania
    przepisów ruchu drogowego, określi, w drodze rozporządzenia:
    3) sposób dokonywania pomiarów przez urządzenia rejestrujące,
    z uwzględnieniem progów prędkości dostosowanych do obowiązującego na
    drodze ograniczenia prędkości, oraz przetwarzania przez te urządzenia
    zarejestrowanych danych, a także biorąc pod uwagę możliwość błędu
    kierowcy do 10 km/h włącznie w utrzymaniu dopuszczalnej prędkości;

    Czyli jazda w tej sytuacji (ograniczenie szybkości do 70km/h) z
    szybkością do 80km/h włącznie, mieści się jeszcze wg. Ustawodawcy w
    granicach błędu kierowcy oraz w granicach błędu zwyczajnego
    szybkościomierza samochodowego.

    Ponieważ nie ma możliwości jednoznacznego i niepodważalnego ustalenia,
    czy samochód kierowany przeze mnie jechał w tym momencie z szybkością
    poniżej 80km/h, czy powyżej - co wynika z dopuszczalnego błędu
    pomiarowego fotoradaru, a tym samym czy wykroczenie podlega karze -
    zachodzi zbieg okoliczności rozstrzygnięty przez Ustawodawcę w Kodeksie
    Postępowania Karnego Art.5 § 2. : Nie dające się usunąć wątpliwości
    rozstrzyga się na korzyść oskarżonego.

    W związku powyższymi faktami wnoszę o umorzenie błędnie rozpoczętego
    postępowania mandatowego.