-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!eternal-september.org!feeder.eternal-septem
ber.org!news.eternal-september.org!.POSTED!not-for-mail
From: ZIWK <w...@o...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Wezwanie od SM
Date: Thu, 29 May 2014 21:08:10 +0200
Organization: A noiseless patient Spider
Lines: 84
Message-ID: <lm80ip$n7d$1@dont-email.me>
References: <5384e4fc$0$2244$65785112@news.neostrada.pl>
<lm307p$qrt$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <lm5bp4$7d1$1@dont-email.me>
<Pine.WNT.4.64.1405291247230.488@quad>
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Thu, 29 May 2014 19:08:09 +0000 (UTC)
Injection-Info: mx05.eternal-september.org;
posting-host="3436135685f1cb409da14d7c4c94f7ad";
logging-data="23789";
mail-complaints-to="a...@e...org";
posting-account="U2FsdGVkX1/puPOTwozN6/4sjXO3GMBl"
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:24.0) Gecko/20100101
Thunderbird/24.5.0
In-Reply-To: <Pine.WNT.4.64.1405291247230.488@quad>
Cancel-Lock: sha1:Jexrw1JDJ8c5FowOF3DKmdD+Fgo=
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2534232
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2014-05-29 12:48, Gotfryd Smolik news pisze:
> On Wed, 28 May 2014, ZIWK wrote:
>
>> 61/50 mogą sobie... wsadzić w obiektyw
>>
>> 1 - błąd pomiaru radaru dla ZURAD-ów wynosi +- 3 km/h (to ze
>> świadectwa Homologacji, instrukcji obsługi i wymagań technicznych)
>> 2 - rozporządzenie ministra, że przekroczenia do 10 km/h są darmowe
>>
>> A jak pstryczek podał 61 - to mogłeś jechać równie dobrze 58 jak i 64
>> km/h
>>
>> wątpliwości rozstrzyga się na korzyść :) ...
>
> A przepis że te 10km/h obejmuje już tolerację został uchylony?
>
Pisemko jest tutaj:
Może się komuś przyda :)
W związku pismem z dnia ....... skierowanym do:
........... jako właściciela pojazdu marki ......... nr rej. ....... o
zarejestrowanym w dniu ....... o godz ........ zdarzeniu:
Odpowiadam w formie pisemnej, ponieważ załączony formularz posiada wady
prawne skutkujące tym, że osoby w nim ewentualnie wymienione są
pozbawiane części przysługujących im konstytucyjnie praw.
Niniejszym - świadomy odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych
zeznań - oświadczam, że w podanym dniu i o podanej godzinie kierowałem
tym samochodem na drodze ............. (............ - ..........)
w miejscowości ............ Samochód użytkowałem za wiedzą oraz zgodą
właściciela.
Podważam jednak sporządzone ,,oświadczenie o ukaranie kierującego" tym
pojazdem - czyli dotyczące mojej osoby - ponieważ zarejestrowane przez
fotoradar przekroczenie dopuszczalnej szybkości wynoszącej 70 km/h o 11
km/h nasuwa wątpliwości prawne czy jest wykroczeniem podlegającym karze.
Wymagania techniczne dotyczące fotoradarów zawarte w ,,Rozporządzeniu
Ministra Gospodarki z 9 listopada 2007r. w sprawie wymagań, którym
powinny odpowiadać przyrządy do pomiaru prędkości pojazdów w ruchu
drogowym, oraz szczegółowego zakresu badań i sprawdzeń wykonywanych
podczas prawnej kontroli metrologicznej tych przyrządów pomiarowych."
Dziennik ustaw nr 225 poz.1663:
mają brzmienie:
Rozdział 3 § 23: Wartości błędów granicznych dopuszczalnych wskazania
prędkości przyrządu przy zatwierdzeniu typu i legalizacji pierwotnej
oraz ponownej w:
2) znamionowych warunkach użytkowania - wynoszą:
a) ? 3 km/h - dla prędkości do 100 km/h.
Czyli wynik pomiaru szybkości wynoszący 81 km/h oznacza, że szybkość
pojazdu była równa lub większa od 78 km/h, a mniejsza lub równa 84 km/h.
Z tego wypływa wniosek, że szybkość pojazdu mogła mieścić się
w dopuszczalnym błędzie kierowcy. Zawarte jest to w ,,Ustawie z dnia
20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym." (tekst jednolity na
podstawie Dziennika Ustaw z 2012r. Poz 1137, 1448 z 2013r. Poz 700, 991):
Art 129h ust.5 Minister właściwy do spraw transportu, mając na względzie
przyczyny i lokalizację wypadków drogowych, przeciwdziałanie tym
wypadkom oraz wdrażanie kierujących pojazdami do przestrzegania
przepisów ruchu drogowego, określi, w drodze rozporządzenia:
3) sposób dokonywania pomiarów przez urządzenia rejestrujące,
z uwzględnieniem progów prędkości dostosowanych do obowiązującego na
drodze ograniczenia prędkości, oraz przetwarzania przez te urządzenia
zarejestrowanych danych, a także biorąc pod uwagę możliwość błędu
kierowcy do 10 km/h włącznie w utrzymaniu dopuszczalnej prędkości;
Czyli jazda w tej sytuacji (ograniczenie szybkości do 70km/h) z
szybkością do 80km/h włącznie, mieści się jeszcze wg. Ustawodawcy w
granicach błędu kierowcy oraz w granicach błędu zwyczajnego
szybkościomierza samochodowego.
Ponieważ nie ma możliwości jednoznacznego i niepodważalnego ustalenia,
czy samochód kierowany przeze mnie jechał w tym momencie z szybkością
poniżej 80km/h, czy powyżej - co wynika z dopuszczalnego błędu
pomiarowego fotoradaru, a tym samym czy wykroczenie podlega karze -
zachodzi zbieg okoliczności rozstrzygnięty przez Ustawodawcę w Kodeksie
Postępowania Karnego Art.5 § 2. : Nie dające się usunąć wątpliwości
rozstrzyga się na korzyść oskarżonego.
W związku powyższymi faktami wnoszę o umorzenie błędnie rozpoczętego
postępowania mandatowego.
Następne wpisy z tego wątku
- 30.05.14 07:57 Marcin N
- 30.05.14 10:10 Czesław Wiśniak
- 30.05.14 19:33 ZIWK
- 30.05.14 19:50 k...@g...com
Najnowsze wątki z tej grupy
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
Najnowsze wątki
- 2024-12-14 światła znów wlączyli
- 2024-12-14 nie lekceważ termostatu
- 2024-12-14 numer 112
- 2024-12-14 Pendrive, ale dysk
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-12-13 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A