  • 1. Data: 2014-05-27 11:50:44
    Temat: Rav4 2.2 2007 - dziwny świst/gwizd
    Od: Forall <N...@s...info>

    Witam,

    Jest sobie RAV4 2.2 disel i tak od 80km do 100-110 słychać gwizd/świst
    ... i w jednym serwisie powiedzieli mi, że to problem z turbiną, że ten
    model i rocznik tak ma.. i teraz pytanie.. jak to można dokładnie
    potwierdzić?

  • 2. Data: 2014-05-27 13:23:41
    Temat: Re: Rav4 2.2 2007 - dziwny świst/gwizd
    Od: "X-Man" <k...@w...pl>

    "Forall" <N...@s...info> wrote in message
> [...]
    > jednym serwisie powiedzieli mi, że to problem z turbiną, że ten model i
    > rocznik tak ma.. i teraz pytanie.. jak to można dokładnie potwierdzić?

    zdemontowac turbo i oddać na diagnozę do wyspecjalizowanego warsztatu

    jesteś pewien że świst nie zależy od obrotów silnika tylko od prędkości? nasila
    sie przy przyspieszaniu?

    Pzdr
    Piotrek

  • 3. Data: 2014-05-27 13:41:48
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    X-Man wydumał(a) w news:lm1sjt$mdm$1@speranza.aioe.org :
> [...]
    > zdemontowac turbo i oddać na diagnozę do wyspecjalizowanego warsztatu
    > jesteś pewien że świst nie zależy od obrotów silnika tylko od prędkości?

    Raczej "załadowania" pod obciazeniem. To tbdiesel przecież :> Nie uzyskasz
    tego efektu samymi obrotami, potrzebne jest obciążenie i obroty. IMHO to
    wynik pracy turbiny ale najlepiej sprawdzic na hamowni i pod kompem.

    --
    Michael________(TM)
    ______/) /\ | /\

  • 4. Data: 2014-05-27 13:47:02
    Od: "X-Man" <k...@w...pl>

    "MichaelData(R)" <s...@o...com> wrote in message
> [...]
    > uzyskasz tego efektu samymi obrotami, potrzebne jest obciążenie i
    > obroty. IMHO to wynik pracy turbiny ale najlepiej sprawdzic na hamowni

    toteż mówię o przyspieszaniu... poza tym mechanik powinien być w stanie to
    ocenić...

    Pzdr
    Piotrek

  • 5. Data: 2014-05-27 13:51:25
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    X-Man wydumał(a) w news:lm1tvi$q40$1@speranza.aioe.org :

    > toteż mówię o przyspieszaniu... poza tym mechanik powinien być w stanie
    > to ocenić...

    Tyle ze przyspieszanie&obciazenie jest zupełnie inne na 1-2 biegu niz na
    wyzszych. Prawdopodobie watkotwórca ma na mysli 4-5 bieg i maksymalne
    obiązenie, stąd podana prędkość :)

    --
    Michael________(TM)
    ______/) /\ | /\

  • 6. Data: 2014-05-27 14:36:48
    Od: Forall <N...@s...info>

    On 27.05.2014 13:51, MichaelData(R) wrote:
> [...]
    >
    > Tyle ze przyspieszanie&obciazenie jest zupełnie inne na 1-2 biegu niz na
    > wyzszych. Prawdopodobie watkotwórca ma na mysli 4-5 bieg i maksymalne

    Szczerze to nie patrzyłem na obroty.. tylko przy jakiej prędkości to
    występuje.. tak jak pisałem dochodzi do 80 i już zaczyna się gwizd...

    No własnie jednen mechanik stwierdził, że to turbina bo ten model tak ma
    i będzie potrzebna regeneracja.. i chciałem się upewnić czy rzeczywiście
    to będzie to..

  • 7. Data: 2014-05-27 15:55:19
    Od: Dawid <x...@n...pl>

    W dniu 2014-05-27 14:36, Forall pisze:

> [...]
    >
    > No własnie jednen mechanik stwierdził, że to turbina bo ten model tak ma
    > i będzie potrzebna regeneracja.. i chciałem się upewnić czy rzeczywiście

    Przewody od do turbiny, któryś jest pęknięty lub nieszczelny.
    Turbina jest dobra, bo to nie ten objaw.Mechanik za mało zarobi na
    przewodach, dlatego dopisuje turbinę.
    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2014-05-27 16:31:57
    Od: "go!" <g...@g...com>

    Moze byc przewod od intercoolera

  • 9. Data: 2014-05-27 20:25:28
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2014-05-27 16:31, go! pisze:
    > Moze byc przewod od intercoolera

    Jaki przewód? Rura gumowa.

  • 10. Data: 2014-05-27 20:44:43
    Od: DJ Abelson(R) <h...@s...org>

    W dniu 2014-05-27 13:41, MichaelData(R) pisze:
    IMHO to wynik pracy turbiny ale najlepiej sprawdzic na hamowni i
    > pod kompem.

    Dobrze posmarować kupom i będzie git