  • 201. Data: 2014-11-17 11:55:53
    Temat: Re: Wciśnięty pedał hamulca
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    dyskusyjnych:ei7mev6kznsz$....@m...org...

    > Tak w ogóle, to gdzie się spotkałeś ze zjeżdżaniem
    > z górki na półsprzęgle i jaki to ma mieć niby sens?

    Hamowanie silnikiem przy wrzuconym zbyt niskim biegu. Sensu nie ma żadnego
    ale spotykam takich jak jeżdżę w górach.
    Zamiast wrzucić np. 3 wrzuca 2 i co jakiś czas puszcza sprzęgło by
    przyhamować, a co jakiś czas wciska by się szybciej staczać na luzie.
    Naczytał się że przy zjazdach hamulców używać nie wolno więc nie używa :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 202. Data: 2014-11-17 11:56:52
    Od: "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl>

    > Umiesz czytać? To wskaż w którym miejscu napisałem, że oślepiają.

    Cyt:"komuś w paszczę błyskać". Jak mam to rozumieć, szczególnie w wątku o
    oślepianiu?

    > Jak sobie będziesz dorabiać coś co nie zostało napisane, jak powyżej, to
    > niewykluczone że komuś to w końcu wmówisz. Ale nie przejmuj się, to
    > typowe.

    To nie ja wymyśliłem problem "błyskania w paszczę". Dla mnie to to jest po
    prostu używanie homologowanego (zazwyczaj) oświetlenia zgodnie z jego
    przeznaczeniem.

    > Chcesz powiedzieć, że są na drodze "mameje" którym trzeba stojąc na
    > światłach przez minutę, albo i dłużej, błyskać kierunkowskazem po paszczy,
    > żeby sobie zakodowali gdzie kto chce jechać?

    Są inni kierowcy, którym należy się (zgodnie z kodeksem) zdecydowana
    informacja jaki manewr chcą wykonać inni uczestnicy ruchu.
    Wymyślanie nowych zasad jest głupie i niebezpieczne. Dokładnie w ten sam
    sposób zachowują się typki nieużywające kierunkowskazów czy stosujących
    "swoje" zasady, "bo tak", "bo są lepsze".

    > Może wasza. Moja jest taka, że jak dojeżdżam do świateł nikogo przede mną
    > za mną nie ma, to migam cały czas. Jak dojeżdżam drugi w kolejności to
    > migam póki nikt za mną nie dojedzie. Jak dojedzie, to przerywam miganie do
    > momentu aż nie zapali się żółte (choć zazwyczaj zaczynam ponownie błyskać
    > zanim zapali się żółte).

    Chcesz zasugerować, że sygnalizacja służy tylko tym za Tobą? Tym którzy są
    na innych jezdniach już się nie należy informacja co chcesz zrobić?
    Zanim mi wypomnisz, że nie umiem czytać, zaznaczę, że zauważyłem, że
    ponownie włączasz kierunek.
    Moim zdaniem właśnie takie zachowanie jest głupie, bo wprowadza innych w
    błąd. Ktoś do Ciebie dojeżdża, widzi że kierunek wyłączyłeś i myśli sobie,
    co też wykombinujesz. Jednak skręcisz, pojedziesz prosto, czy odwalisz jakiś
    bardziej spektakularny numer.

    Jałowe błyskanie uważam za równie głupie, jak źle
    > zastosowane albo jego zupełny brak. Nie dlatego że razi, czy szkodzi "na
    > styki".

    To wyjaśnij dlaczego. Bo na razie argumentu żadnego nie podałeś, oprócz
    tego, że "jest głupie".

    > Umiesz czytać? To wskaż w którym miejscu napisałem, że szkodzi.

    Taka słaba pamięć? Ponownie cyt: "komuś w paszczę błyskać".

    > To napisz łaskawie kogo i o czym informujesz _stojąc_ w ciągu pojazdów do
    > skrętu migając przez dwie minuty.

    Hmm, zarzuczasz mi brak umiejętności czytania, ale najwyraźniej sam masz z
    tym problem, jakie to oklepane...
    Pisałem już o tym, ale zaskoczę Cię ponownie. Z przodu auta też masz
    kierunkowskaz. I on służy do informowania tych uczestników ruchu, którzy są
    przed Tobą, a nie za Tobą. I im ten kierunek służy.

    > Czyli jednak nie informujesz należycie pojazdów za tobą (jak się
    > chwaliłeś), a przed skrzyżowaniem jak mówi PORD, że zamierzasz skręcić na
    > skrzyżowaniu w lewo. No proszę, a taki porządny niby... :P

    Wiedziałem. Jak już wysłałem posta, pomyślałem że powinienem zaznaczyć, że
    chodzi o "prawdziwe" ronda. No cóż, ciesz się małym zwycięstwem... :-P

    > Dlaczego sugerujesz, że ja to robię?

    Nie sugeruję, tylko stwierdzam fakt, że Twoje pomysły należą do tej samej
    grupy.
    Nie należy wymyślać i stosować swoich zasad w systemie, który ma dość jasno
    sprecyzowane reguły i jest znany i akceptowany przez zdecydowaną większość.
    Takie "ułatwienia" nikomu dobrze nie robią a jedynie wprowadzają niepewność
    i nieporozumienia.

    Wiwo

  • 203. Data: 2014-11-17 11:59:09
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > Normalnie. "Stoi" taki i się buja to w góre to w dół.

    Myślałem że chodzi Ci o wjeżdżanie. Takich jak opisałeś to czasem widuję,
    ale częściej takich co się zatrzymają 3 m od poprzednika, po minucie podjadą
    metr, po kolejnej znowu metr a później powoli się toczą do przodu tak jakby
    chcieli "wymusić" zmianę świateł :-)

    > Oczywiście że nie bo w sprawnym samochodzie
    > trzymanie cały czas _nie_ męczy wcale.

    > Mój jest sprawny i trzymanie sprzęgła w korku męczy począwszy od wyjazdu z
    > salonu. Dlatego kiedy mogę, to wyrzucam na luz.

    No więc nie wszyscy tak mają, więc oczekiwanie od nich że będą puszczać
    sprzęgło gdy jego trzymanie nic nie boli a jest wygodniejsze jest bez sensu
    :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 204. Data: 2014-11-17 12:57:44
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 17 Nov 2014 11:56:52 +0100, Wiwo

    > Cyt:"komuś w paszczę błyskać". Jak mam to rozumieć,

    Trzeba rozumieć tak jak jest napisane:

    http://sjp.pwn.pl/sjp/blysnac;2445380.html
    1. <<zaświecić czymś krótko, z przerwami>>
    2. <<zalśnić, wydając błysk, ukazać się jako błysk>>
    3. <<wyróżnić się czymś>>
    4. <<uzewnętrznić się, zjawić się nagle>>

    Widzisz tu gdzieś odniesienie do oślepiania? :P

    > szczególnie w wątku o oślepianiu?

    Znowu coś Ci się przewidziało. To nie jest wątek o _oślepianiu_, tylko
    rozważanie DLACZEGO ludzie stoją na hamulcu na czerwonym sygnalizatorze,
    skoro sytuacja _zazwyczaj_ tego nie wymaga. Odpowiedź, jak się okazuje,
    jest banalnie prosta. Z głupoty, ignorancji, lenistwa. Do wyboru, do
    koloru. :P

    > To nie ja wymyśliłem problem "błyskania w paszczę". Dla mnie to to jest po
    > prostu używanie homologowanego (zazwyczaj) oświetlenia zgodnie z jego
    > przeznaczeniem.

    To że coś jest homologowane, nie znaczy że trzeba używać zawsze i wszędzie,
    zwłaszcza jak sygnalizowanie jest jałowe i nic nikomu specjalnego nie daje.
    Nie do tego jest kierunkowskaz.

    > Są inni kierowcy, którym należy się (zgodnie z kodeksem) zdecydowana
    > informacja jaki manewr chcą wykonać inni uczestnicy ruchu.

    I dostaną go w odpowiednim momencie i na tyle wcześnie, aby znali zamiary.
    Więc nie wiem o co ten ambaras.

    > Dokładnie w ten sam sposób zachowują się typki nieużywające
    > kierunkowskazów czy stosujących "swoje" zasady, "bo tak", "bo są
    > lepsze". Wymyślanie nowych zasad jest głupie i niebezpieczne.

    Pokaż no to palcem, kto tutaj wymyśla nowe zasady. :>
    Znowu zaczynasz coś wmawiać. :P

    > Chcesz zasugerować, że sygnalizacja służy tylko tym za Tobą? Tym którzy są
    > na innych jezdniach już się nie należy informacja co chcesz zrobić?

    Skoro przede mną jest auto, to chałwę zobaczą. Zanim będą mogli coś
    zobaczyć, to odpowiednia informacja będzie już udzielana. Innymi słowy,
    szukasz dziury w całym. Pomijam już, że można migać cały czas, być na pasie
    do skrętu i też coś odwalić.

> [...]
    > Ktoś do Ciebie dojeżdża, widzi że kierunek wyłączyłeś i myśli sobie,
    > co też wykombinujesz. Jednak skręcisz, pojedziesz prosto, czy odwalisz

    Może tylko tych, co tak dużo myślą, aż się w tym myślenuiu zapętlają. ;P

    > To wyjaśnij dlaczego. Bo na razie argumentu żadnego nie podałeś, oprócz
    > tego, że "jest głupie".

    Napisałem, bo jest jałowe -- niczemu nie służy.

    > Taka słaba pamięć? Ponownie cyt: "komuś w paszczę błyskać".

    I gdzie napisałem, że to czemuś/komuś SZKODZI?

> [...]
    > kierunkowskaz. I on służy do informowania tych uczestników ruchu, którzy są
    > przed Tobą, a nie za Tobą. I im ten kierunek służy.

    Napisałem raz i zaskoczę Cię ponownie. Po co im informacja skoro JA stoję i
    ONI stoją czekając na zielony sygnał? Zwłaszcza jeśli jestem w kolejce
    pojazdów i zanim dojadę do miejsca "kolizyjnego" minie kolejne
    niewiadomoileczasu? Jak masz zamiar zmienić pas za 5km to też włączasz
    kierunkowskaz? Jak za 3km będziesz skręcać, to też wrzucasz z miejsca
    kierunkowskaz bo masz taki zamiar? No zlituj się człowieku. Przeciez chodzi
    o to, żeby wszystko wypośrodkować jakoś sensownie.

    Dlatego nie ma sensu stania ze świecącymi stopami, jak i nie ma sensu
    jałowego błyskania, jak i nie ma logicznego sensu stania na sprzęgle.

    > Wiedziałem. Jak już wysłałem posta, pomyślałem że powinienem zaznaczyć, że
    > chodzi o "prawdziwe" ronda.

    Hehe, a to są jakieś nieprawdziwe? :D No i w końcu nazywaj rzeczy po
    imieniu, nie będziesz musiał nic "zaznaczać" -- są tylko skrzyżowania. :P

    > No cóż, ciesz się małym zwycięstwem... :-P

    E, nie tak prędko -- wietrzę tu jakiś podstęp. :>

> [...]
    > zdecydowaną większość. Takie "ułatwienia" nikomu dobrze nie robią a
    > jedynie wprowadzają niepewność i nieporozumienia.

    Ewidentnie za dużo kombinujesz i wymyślasz. :)

    --
    Pozdor Myjk

  • 205. Data: 2014-11-17 13:15:14
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    Dnia 2014-11-14, o godz. 20:31:47
    "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> napisał(a):

    > U mnie na firmowym parkingu (podziemnym) na 24 auta - 18-20 to
    > automaty. Tylko kilka jest klasy BMWX5/X6/7. Reszta to volvo, ople,
    > hondy, citroeny itp.

    U mnie na domowym parkingu są to pojedyncze sztuki. Warszawa, budynek ma
    ~12 lat, ~250 lokali, mieszkańcy raczej zarabiający powyżej średniej
    krajowej, samochody starsze niż 8-10 lat to na oko kilkanaście procent,
    głównie z segmentu tzw. rodzinnego.

    Korporacyjnie bywa różnie. Szwagier (duża firma informatyczna) Volvo w
    automacie. Ale np. siostra (międzynarodowa firma budowlana) przy
    konfigurowaniu zamawianego samochodu dostała manual. I narzucono to
    całemu polskiemu oddziałowi - w sumie ponad 200 samochodów. Mogła
    wybrać nadwozie, napęd na 4 koła ale skrzynia miała być automat. Czemu?
    Nie mam pojęcia.

    Zdrówko

  • 206. Data: 2014-11-17 13:31:44
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > Znowu coś Ci się przewidziało. To nie jest wątek o _oślepianiu_, tylko
    > rozważanie DLACZEGO ludzie stoją na hamulcu na czerwonym sygnalizatorze,
    > skoro sytuacja _zazwyczaj_ tego nie wymaga.

    ROTFL piękna manipulacja :-)
    Przypominam że zgodnie z zasadami logiki _zmiana_ wymaga uzasadnienia a nie
    trwanie. A więc pytanie brzmi dlaczego ktoś miałby puszczać hamulec i
    zaciągać ręczny skoro sytuacja tego nie wymaga?

    > Odpowiedź, jak się okazuje,
    > jest banalnie prosta. Z głupoty, ignorancji, lenistwa. Do wyboru, do
    > koloru. :P

    Nic dodać nic ująć odpowiedź jest dobra, tylko pytanie przekręciłeś :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 207. Data: 2014-11-17 13:35:40
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 17 Nov 2014 11:59:09 +0100, Ergie

    > Myślałem że chodzi Ci o wjeżdżanie.

    Tak. O wjeżdżanie pod górkę gdy jest korek, o bujanie się na "czerwonym"
    jak jest spadek terenu. Takim rzekomo nie chce się wcisnąć hamulca (już nie
    mówię żeby wyrzucali bieg, ale im się nawet nie chce wcisnąć stopu), więc
    wolą wciskać gaz i puszczać sprzęgło, chćby mieli tak się bujać na
    półsprzęgle dwie minuty.

> [...]
    > zatrzymają 3 m od poprzednika, po minucie podjadą metr, po kolejnej
    > znowu metr a później powoli się toczą do przodu tak jakby chcieli

    Nie o tym "typie" pisałem -- takich na szczęście ze świecą szukać.

    > No więc nie wszyscy tak mają, więc oczekiwanie od nich że będą puszczać
    > sprzęgło gdy jego trzymanie nic nie boli a jest wygodniejsze jest bez sensu
    > :-)

    Ale to Ty twierdzisz, że w "sprawnym samochodzie nie męczy" -- w moim
    męczy, a jest przecież sprawny. A i nie trzeba dużo doświadczenia, że w
    KAŻDYM w końcu zmęczy, choćby niewiadomo jak lekko chodziło. Bo napięty
    mięsień, to mięsień który w końcu się zmęczy. Jak masz mięśnie wytrenowane
    jałowym trzymaniem sprzęgła, to wiadomo że wolniej się zmęczysz -- ale
    zmęczysz. Puszczając się nie zmęczysz. Ot cała tajemnica. :P

    --
    Pozdor Myjk

  • 208. Data: 2014-11-17 13:38:39
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 17 Nov 2014 11:55:53 +0100, Ergie

    > Hamowanie silnikiem przy wrzuconym zbyt niskim biegu.
    > Sensu nie ma żadnego

    Ma sens taki, że nie trzeba zdzierać jałowo hamulców.
    Też tak jeżdżę, jak i zapewne zdecydowana większość kierowców.

    > ale spotykam takich jak jeżdżę w górach.
    > Zamiast wrzucić np. 3 wrzuca 2 i co jakiś czas puszcza sprzęgło by
    > przyhamować, a co jakiś czas wciska by się szybciej staczać na luzie.

    Nigdy w górach nie jeżdżę na luzie. W ogóle rzadko kiedy jeżdżę na luzie.

    I taka jazda jak opisujesz, to nie jest jazda na "półsprzęgle", tylko
    zwyczajne hamowanie silnikiem. Na półsprzęgle to by jechał mając wrzucony
    bieg i sprzęgło wciśnięte do połowy (pół- ? :P).

    > Naczytał się że przy zjazdach hamulców używać nie wolno więc nie używa :-)

    No bo używanie hamulców, skoro ma się silnik, jest bezsensu. Nie dosyć że
    paliwo tracisz na jałową pracę tylko po to żeby zasilić pompy, to jeszcze
    tracisz klocki. :P

    Dygresja (prawie). Dwa lata temu pojechałem ze znajomymi do Francji
    (Chamrousse). W połowie turnusu postanowiliśmy "zatankować" -- jak
    zjeżdżaliśmy do Grenoble autem (akurat była manualna Octavia TFSI 1.8)
    znajomego, to po pierwszych dwóch zakrętach miałem śmierć w oczach --
    człowiek jechał na luzie cały czas na samym hamulcu -- a to było 20km (pół
    godziny) w dół. Pytanie więc padło, od młodszego brata kierowcy i ode mnie
    równocześnie, czy nikt go po górach nie uczył jeździć i czy chce żebyśmy
    skończyli jak pielgrzymi (notabene z Grenoble)... :P

    --
    Pozdor Myjk

  • 209. Data: 2014-11-17 13:39:56
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 17 Nov 2014 13:31:44 +0100, Ergie

    > ROTFL piękna manipulacja :-)

    No, wątek o oślepianiu jest wyżej/niżej. To wyście sobie dorobili w swojej
    manipulacji, że ktoś kogoś oślepia stopami czy kierunkami.

    --
    Pozdor Myjk

  • 210. Data: 2014-11-17 14:10:27
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > Ma sens taki, że nie trzeba zdzierać jałowo hamulców.
    > Też tak jeżdżę, jak i zapewne zdecydowana większość kierowców.

    Na _zbyt_ _niskim_ biegu? Po co skoro można wrzucić _odpowiedni_ i nie
    zużywać ani hamulców ani sprzęgła?

> [...]

    > zwyczajne hamowanie silnikiem. Na półsprzęgle to by jechał mając wrzucony
    > bieg i sprzęgło wciśnięte do połowy (pół- ? :P).

    U nas jazdą na półsprzęgle nazywa się taką jazdę że sprzęgło jest używane do
    regulacji prędkości - czyli dokładnie tak jak w przypadku który opisałem.
    Oczywiście ono nie jest ciągle wciśnięte równo do połowy, ale kierowca
    ciągle nim operuje zamiast zmienić bieg na odpowiedni i normalnie hamować
    silnikiem.

    > No bo używanie hamulców, skoro ma się silnik, jest bezsensu. Nie dosyć że
    > paliwo tracisz na jałową pracę tylko po to żeby zasilić pompy, to jeszcze
    > tracisz klocki. :P

    No to chyba oczywiste, ale dlatego należy wrzucić _odpowiedni_ bieg i
    normalnie hamować silnikiem, a nie na zmianę hamować zbyt mocno i wciskać
    sprzęgło by się rozpędzić i tak w kółko tak że sprzęgło ciągle pracuje.

> [...]
    > równocześnie, czy nikt go po górach nie uczył jeździć i czy chce żebyśmy
    > skończyli jak pielgrzymi (notabene z Grenoble)... :P

    Jak widać nie uczyli. Ale nie trzeba jechać tam. Znajomy zjeżdżał z Babiej
    Góry i zagotował hamulce :-) Miał szczęście że w Zawoi na dole było pusto bo
    już miał niewielką kontrolę nad autem.

    Pozdrawiam
    Ergie