  • 61. Data: 2010-04-05 10:57:51
    Temat: Re: Wciąż się zastanawiam
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia 5 Apr 2010 05:47:07 +0200, to napisał(a):

    > Poczytaj sobie orzecznictwo SN. Kierujący ma zakładać możliwość
    > niestosowania się innego uczestnika ruchu do przepisów nawet w sytuacji
    > gdy nie tylko jego obecne zachowanie, ale choćby same cechy osobowe
    > wskazują na taką ewentualność.

    Przeczytałem sobie, jakoś nie zauważyłem takowych, jak postulujesz. Podaj,
    proszę sygnatury.

    --
    ___________ (R)
    ___/ /_ ___ os. Jagiellońskie 13/43 31-833 Kraków (012 378 31 98)

  • 62. Data: 2010-04-05 10:58:41
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia 5 Apr 2010 06:44:11 +0200, to napisał(a):

    > Mówić sobie może co tam chce. W przypadku zmiany pasa ruchu masz ustąpić
    > pierwszeństwa, wytłumaczeniem mogłaby być tylko sytuacja, gdy ktoś jechał
    > tak szybko, że nie dało się go zauważyć (bo np. wyjechał zza zakrętu).

    Ogólnie - nie było go widać.

  • 63. Data: 2010-04-05 11:24:46
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    to pisze:

    > Poczytaj sobie orzecznictwo SN. Kierujący ma zakładać możliwość
    > niestosowania się innego uczestnika ruchu do przepisów nawet w sytuacji
    > gdy nie tylko jego obecne zachowanie, ale choćby same cechy osobowe
    > wskazują na taką ewentualność.
    >
    > Tymczasem tu mówimy o sytuacji, gdy jedziemy z prędkością dozwoloną, a
    > kierowca jadący za nami się do nas zbliża, więc nie ma tu już nawet mowy
    > o zakładaniu takiej możliwości, tylko wprost widać, że osoba ta nie
    > stosuje się do przepisów.

    coś ci sie poepało....

    Pozdrawiam
    michał

  • 64. Data: 2010-04-05 13:06:28
    Temat: Re: Wci?? si? zastanawiam
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Krzysiek Kielczewski" <k...@g...com> napisał w
    wiadomości news:slrnhrhk8p.spj.krzysiek.kielczewski@krzyk.sail-
    ho.pl...
    > Może w trasie, w mieście to podstawa.

    Bo ktoś będzie jeszcze szybszy?
    neelix

  • 65. Data: 2010-04-05 13:09:57
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    > Tak, może Cię doganiać wiele rzeczy, pojazdy uprzywilejowane, jakieś
    > służby które jadą do pilnego zdarzenia, ale z jakichś powodów nie mogą
    > się ujawnić (np. żeby nie spłoszyć sprawców), wreszcie ktoś kierujący się
    > zasadą wyższej konieczności.

    Nie wiedziałem, ze większość pojazdów to tzw. służby w stanie wyższej
    konieczności. Jakoś mnie to nie przekonało. Gdyby tak było to byłby to
    problem pojedyńczych pojazdów, a nie norma.
    neelix

  • 66. Data: 2010-04-05 13:14:14
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "p47" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "neelix" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Musimy tak własnie zakładac, że ktoś bedzie jechać >50km/h, bo na tym
    > polega zasada ograniczonego zaufania do innych uczestników ruchu
    > drogowego.
    > No i nikt nie dał ci prawa do wykonywania wyroku smierci na nie
    > przestrzegajacych ograniczeń predkości;-)

    Nie. Mamy prawo oczekiwać przepisowej jazdy. Dopiero konkretne zachowania
    mogą ograniczyć nasze zaufanie. Zasada ograniczonego zaufania nie może być
    zasadą nadrzędną, bo to byłoby nienormalne. Przepisy byłyby niepotrzebne.
    neelix

  • 67. Data: 2010-04-05 13:15:43
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    > Neelix traktuje PoRD wybiórczo. ;-)

    Neelix czy reszta, która ma PoRD głęboko w dupie?
    neelix

  • 68. Data: 2010-04-05 13:28:03
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    > Użytkownik "Krzysiek Kielczewski" <k...@g...com> napisał
    > w wiadomości news:slrnhrhnv3.spj.krzysiek.kielczewski@krzyk.sail-
    ho.pl...
    > Czy naprawdę twierdzisz, że zasada ograniczonego zaufania do innych
    > uczestnikówe ruchu drogowego polega na stosowaniu w praktyce założenia, że
    > wszyscy obecni na jezdni co do przecinka przestrzegaja przepisy kodeksu
    > drogowego???!

    Przepisy nie mogą iść w kąt z dniem odebrania PJ. Każdy powinien w wolnej
    chwili co jakiś czas utrwalać, uzupełniać wymaganą wiedzę i ją stosować. W
    praktyce oczywiście bywa różnie. Musimy na bieżąco i osobiście oceniać na
    ile ktoś wchodzi w granice zasady ograniczonego zaufania. Zasada "o z" nie
    polega na założeniu jakie sugerujesz. Założenie jest takie, że inni będą
    stosować się do prawa. Spadek zaufania pojawia się dopiero w przypadku
    naruszeń prawa w odpowiednim stopniu.
    neelix

  • 69. Data: 2010-04-05 13:35:48
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    > Użytkownik "Krzysiek Kielczewski" <k...@g...com> napisał
    > w wiadomości news:slrnhrhtkt.spj.krzysiek.kielczewski@krzyk.sail-
    ho.pl...
    > Czyli wykazujesz zaufanie w ich przestrzeganie przepisów.
    > A potem włączasz OGRANICZENIE tego zaufania. ;-)

    Tak to działa. Nie można z góry zakładać, że wszyscy łamią przepisy.
    Oczywiście nawet jak 99,99% te przepisy łamie, a łamie to prawo pozwala nam
    do momentu stwierdzenia naruszenia przepisów przez konkretnego kierującego
    liczyć na jazdę przepisową. Nie trzeba wiele, by włączyło się ograniczenie
    zaufania i podejrzenie o słabą znajomość prawa lub olewwczy stosunek.
    Wystarczy, że ktoś zamiast prawej krawędzi trzyma się środka jezdni, za
    późno włącza kierunkowskaz, jedzie z niesprawnym oświetleniem itp.
    neelix

  • 70. Data: 2010-04-05 13:38:01
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    > Ty nie rozumiesz, ze chodzi w nim o ograniczenie, a nie o zaufanie. O
    > zaufaniu jest mowa w innym miejscu (choć nie wprost).

    Formalnie nie ma czegoś takiego jak "zasada ograniczonego zaufania" . To
    jest tylko konsekwencja działań zaobserwowanego uczestnika ruchu. Jeśli już
    to jest zasada zaufania.
    neelix