  • 41. Data: 2014-05-29 17:41:56
    Temat: Re: Wątek radioimpulsy cd.
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "mk" <reverse_lp.pw@myzskm> napisał w wiadomości
    news:53865c64$0$2240$65785112@news.neostrada.pl...
    > Istnieją kanały komunikacyjne, gdzie sygnał użyteczny jest dziesiątki
    > decybeli poniżej poziomu szumów. Nie raz się już spotkałem z opinią, że

    PSK w różnych odmianach... GPS z maleńkimi antenkami, w zasyfionych pokojach
    w żelbetowych budynkach...

    > sygnał traci użyteczność, gdy jego poziom spada poniżej poziomu szumów --
    > to oczywiście, w ogólności, nie prawda.

    Czy przypadkiem CDMA też nie? Tu mogę się mylić, ale jak 20 km od nadajnika
    rozmawiałem ze Sferiofonu, to... Aparacik niewielki, w środku samochodu...

    --
    Spamerów i "pytaczy" informuję, iż bardzo narażają się na to, że ich
    adresy e-mail będą podawane harwesterom służącym do rozsyłania spamu.

  • 42. Data: 2014-05-29 18:14:09
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>

    W dniu 2014-05-26 22:18, Marek Wodzinski pisze:

    > (pomyśl o
    > widgecie fejsa 'fajne' na każdej stronie, to nie jest tylko guziczek).

    Dlatego mądrzy ludzie nie korzystają z pejsbuka :-P

  • 43. Data: 2014-05-29 18:15:08
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > Myślisz, że jesteś wyjątkowy? :-)

    Zależy, na podstawie czego mnie zaklasyfikujesz (a jest z czego, zapewniam)
    :)

    > No, okay, załóżmy że jesteś i wyłamujesz się jedyny ze wszelkich
    > schematów...

    Jeśli trzeba...

    > Znaczy to tyle, że trzeba się Tobie przyjrzeć szczególne!!! A może

    Niech się przyglądają. Pewnie na podstawie poboru prądu będą zgadywać, czy
    światło, to się w łazience zaświeciło, czy w kuchni, czy poszedłem się
    wysrać, czy odcecić pyry, a może konika ujeździć, albo zwrócić po imprezie,
    gdzie się za bardzo naładowałem... Teoretycznie mogli by po kominach
    rozmieścić mikrofony i tak rozkminiać, czy światło zapaliło się/zgasło w
    związku z tym, że mały Jasio idzie odrobić/odrobił lekcje, czy mamuś i
    tatusia będą, ten tego, figlować l'amour wulewu kusze awek mła, i już nie
    trzeba będzie światełka rozpoznawać, tylko skapować się, czy słychać "jasiu,
    odrób lekcje", czy "ech, uch, oooo, szybciej, szybciej... jeszcze,
    jeszcze...". Rozróżnić sranie, czy co tam, to mogą analizować, co rurą
    spłynęło, jak kondon, to w porównaniu ze światłem w pokoju można by
    powiązać, że małżonkowie dyskutowali na temat karmienia świń paszą treściwą,
    bądź o tym, jak i gdzie żeruje salamandra plamista...:P :))

    > prowizorycznie od razu brygadę AT wysłać? ;-)

    A nuż przymierzam się do niekontrolowanego włączenia starego radia? :) A
    wiadome plantacje, porwania, gangi, wiadomo, przecież "to nic takiego" :P:)

    Dobra, niech z powodzi tych informacji wyłowią, który konkretnie z 40
    milionów obywateli zrobił co w danym momencie... Czy się wypierdział w
    klopie i światło zaświecił aby łba nie rozbić, czy np. ogolił się, zrobił
    kupę, a ja nie wyłączę światła przez dwie godziny, telewizor będzie brzęczeć
    od obiadu do kolacji bez przełączania, o, z detekcji zużycia gazu, niech
    rozkminią, czy ugotowałem zupę pieczarkową, czy żurek...

    Dobra, tak się przekomarzam.I myślę, że to nic takiego złego, jeśli to
    poznanie co i kiedy robimy nie będzie nam utrudniać, czy dezorganizować
    życia. Niech sobie wiedzą, kiedy sram, jakie programy oglądam, po jakich
    stronach chodzę (w NK wyblokowałem niemal wszystko, co pozwala mnie
    zidentyfikować, używam prawie tylko Opery), co kupuję w sklepie. Ale w
    momencie, gdy powiem - won ze spamem, to grzecznie pakują walizki i nie
    odzywają się do mnie więcej, bez dyskutowania, "że a no bo może przecież
    jednak?". Dziś mi babka zadzwoniła (z komórczana jakiegoś) na Sferię, chcąc
    mi wcisnąć pozycję traktującą o Papieżu, jakaś historia, że piękne, że medal
    z certyfikatem, że mnie wybrano, że tylko tysiąc na całą Polskę, pierdoliła
    tak blisko dwie minuty, grzecznie wysłuchałem, no, miałem czas to mogłem, po
    czym odrzuciłem propozycję. Próbowała mnie jeszcze przekabacić, ale
    odmówiłem. Po rozmowie spokojnie parę ruchów po ekrania piardfona i "dodaj
    numer do zablokowanych". Od tego momentu niech sobie śledzą moje
    (dys)preferencje, tylko niech się dodzwonią wpierw. Pozostawiłem logowanie,
    więc będę wiedział, że ktoś dzwonił. Niech se śledzą. Ale mnie nie wyśledzą.

  • 44. Data: 2014-05-29 18:38:09
    Od: Pawel2420 <z...@n...pl>

    W dniu 2014-05-23 21:57, J.F pisze:

    > Jak czeste probkowanie to zauwazy, plazma duzo zre.

    > Jak nie ten, to nastepny bedzie umozliwial :-)

    Informację kto jakie i kiedy ogląda programy może wysłać sam TV. Coraz
    więcej osób używa telewizorów połączonych do sieci LAN. Przeciętny
    programista bez problemu napisze widget wysyłający odpowiednie dane na
    wskazany serwer. Taką funkcjonalność trzeba dołożyć do jakieś
    atrakcyjnej aplikacji i namówić użytkownika aby ją zainstalował z opcją
    automatycznego startu po włączeniu TV.

    Paweł

  • 45. Data: 2014-05-29 20:07:24
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 29 May 2014 18:38:09 +0200, Pawel2420 napisał(a):

> [...]
    > wskazany serwer. Taką funkcjonalność trzeba dołożyć do jakieś
    > atrakcyjnej aplikacji i namówić użytkownika aby ją zainstalował z opcją

    Takie telewizory już (niestety) są - pisano jakiś czas temu o smart TV
    LG, które bez instalowania żadnej dodatkowej aplikacji wysyłały w świat
    nawet listę plików na pendrivie wetkniętym do telewizora.
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 46. Data: 2014-05-29 20:22:46
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 29 May 2014 00:00:06 +0200, mk napisał(a):

    > Czy zerknąłeś do artykułu który podałem?
    > Dlaczego komputery z wrażliwymi danymi przechowuje się w szafach
    > szczelnych elektromagnetycznie z odpowiednimi atestami (hasło TEMPEST)?
    > I wydawało się, że dzięki takiej szafie można się już czuć bezpiecznie,
    > ale mimo to okazało się, że i tak da się zaatakować komputer w niej
    > umieszczony, bo typowa taka szafa nie chroni przed wyciekiem akustycznym.

    Co innego wyciek danych przez zakłócenia przewodzone (z dwukrotnym
    przetwarzaniem po drodze) a co innego przez promieniowanie.
    > Dwa stopnie DC? A czy projektował je ktoś pod kątem zapobieżenia wyciekom?
    > Badałeś kiedyś jakie zakłócenia wstrzykują urządzenia do sieci?
    > Widziałeś widmo takiego sygnału?

    Udowodnij, że analizując pobór prądu przez zasilacz komputera po stronie
    230V AC jesteś w stanie wychwycić jakiekolwiek informacje, mogące
    posłużyć do pozyskania danych z tego komputera. Pamiętaj, że po drodze
    masz przetwarzanie: 230V AC->315V DC->xV AC->yV DC a z tego jest
    zasilanych wiele bloków w tym kolejne przetwornice na samej płycie
    głównej.
    > Czasami da się zaobserwować na nim zmiany, gdy włączysz czy wyłączysz
    > jakieś peryferium w mikrokontrolerze, czy wykonujesz intensywną
    > komunikację po SPI, czy nie...

    Owszem, w warunkach laboratoryjnych można stosując bardzo dokładny
    pomiar określić pracę mikrokontrolera ale w warunkach domowych będzie to
    nierealne. Przetworniki 16 bit w licznikach energii? Po co?
    > Sorry, nie obiecałem, że Ci podam. Z pewnych względów pozwolę sobie
    > odmówić odpowiedzi.

    Aha, czyli nie wiesz. Jeśli to jest normalnie dostępna funkcja to co to
    za tajemnica?
    > Żeby nie być jednak gołosłowny: pogmeraj w datasheetach różnych
    > przetworników pomiarowych dedykowanych licznikom i przekonaj się co
    > potencjalnie umożliwiają.

    To, co potencjalnie umożliwiają to jedno a to, co z tego wykorzysta
    producent licznika i potem ZE to drugie. W Polsce wdrażany jest smart
    metering i przy przetargach na tysiące liczników nikt nie będzie
    dokładał zbędnych funkcji ryzykując wyprzedzenie przez konkurencję.
> [...]
    > sygnał traci użyteczność, gdy jego poziom spada poniżej poziomu szumów
    > -- to oczywiście, w ogólności, nie prawda.

    Owszem, masz rację. Tylko czy producenci liczników z tego skorzystają w
    myśl jakiś wydumanych teorii o szpiegowaniu?
    > Jeśli nie będę mieć żadnej wskazówki, to nie wyłuskam.
    > Ale... jak tylko będę mógł do woli załączać/wyłączać urządzenia, to
    > sporo ich zidentyfikuję. Zwyczajnie pewne prążki, czy listki w widmie
    > częstotliwości będą pojawiać się i znikać w takt załączeń/wyłączeń.
    > Mimo, że i wiele innych listków i prążków pojawia się i znika na skutek
    > pracy innych urządzeń, być może poza moim mieszkaniem, ale bez problemu
    > rozróżnię prążki/listki te które korelują z moją ingerencją, a które nie.

    Cały czas bazujesz na pomiarze harmonicznych - czekam na informację,
    które liczniki posiadają taką funkcję. Zdajesz sobie sprawę jak ma się
    cena dobrego analizatora jakości energii do ceny licznika?
    > Nie twierdzę, że to najlepsza metoda. Zdecydowanie lepiej wpiąć dekoder
    > TV kablowej (czy jakiejś tam innej) w sieć Internet i wysyłać informacje
    > o wszelakiej aktywności użytkownika. Piszę tu jednak o potencjalnej
    > możliwości.

    Nawet nie trzeba wpinać - wiele osób ma przecież internet z kablówki
    albo telewizor podłączony do internetu. Naprawdę, bawienie się w analizę
    harmonicznych na zbiorczym liczniku musiałoby być totalnie kretyńskim
    pomysłem skoro te same dane ale o znacznie większej wiarygodności można
    uzyskać znacznie prostszą drogą.
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 47. Data: 2014-05-29 20:38:43
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 29 May 2014 00:34:04 +0200, mk napisał(a):

    > Malutki procesorek w liczniku ma tylko zebrać dane i sprawnie wysłać je
    > do farmy serwerów :-)

    Malutki procesorek nie poradzi sobie z obróbką danych, na bazie których
    wedle Ciebie da się określić jaki kanał ogląda dana osoba.
    > Serwer wydrukuje plan działania dla domokrążców, które mieszkania warto
    > odwiedzić, a którymi nie warto zawracać sobie głowy, o jakiej porze dnia
    > się zjawić, co by ze zwiększonym prawdopodobieństwem trafić na czas
    > obniżonej odporności ofiary, jak się zachowywać względem ofiary, jakich
    > technik marketingowych użyć...

    ROTFL! Chyba naprawdę masz coś z głową. Domokrążców to się powinno z
    definicji odsiewać na poziomie drzwi wejściowych do klatki schodowej
    bądź furtki. Jeśli ktoś ich wpuszcza bądź nie spławia momentalnie to
    żadna analiza zachowań na bazie danych z licznika nie jest potrzebna.
    > Jeśli PIP dzieli ekran 50/50, to w sygnale poboru prądu znajdziemy
    > zarówno zarówno składową korelującą z jednym kanałem jaki i drugim.

    Sygnał TV to nie tylko luminancja.
    > Jeszcze raz powtórzę korelacja.
    > Zakłócenia świetlówki kompaktowej raczej nie korelują w żaden sposób z
    > sygnałem aktualnie oglądanego kanału TV, a już tym bardziej nieoglądanego.

    A zakłócenia zasilacza komputerowego ze znaczkiem CE (China Export) i
    drewnianym układem PFC korelują? Czekam na linki do opracowań, gdzie
    wykazano na bazie pomiaru prądu jaki kanał w danym momencie był
    oglądany. No i pytanie co, jeśli ktoś wstawi sobie w domu UPS online
    czyli tak naprawdę przetwornicę AC->DC->AC.
    > Są tacy szaleńcy co próbują wyznaczyć zużycie energii poszczególnych
    > urządzeń domostwa na podstawie pomiarów wykonywanych przez licznik.
    > Ja mówię o znacznie mniej ambitnym zadaniu... wykrywaniu korelacji pobór
    > prądu z jakimś parametrem (lub parametrami) oglądanego programu TV.

    Chyba czas kończyć dyskusję bo mówiąc delikatnie nie masz pojęcia o czym
    piszesz. Jak Twoim zdaniem powiązanie poboru prądu przez całe
    gospodarstwo domowe z oglądanym kanałem TV jest takie proste to czekam
    na informacje, że komuś już się to udało. I nie przywołuj tutaj mocno
    hipotetycznych przypadków wycieku danych z komputerów poprzez EMI.
    > a) ludzie są nieobiektywni, zwłaszcza w ocenie samego siebie;
    > b) być może da się pozyskać informacje o których ci ludzie nie mają pojęcia;
    > c) grupa docelowa może nie chcieć się dzielić informacjami.

    Pytanie czy na bazie tych danych ktoś będzie w stanie wyciągnąć wnioski
    i zaproponować odpowiednio dobraną reklamę (i na jakim procencie
    społeczeństwa to zadziała). Reklamy w internecie bazujące na cookies i
    wcześniej odwiedzonych stronach i wynikach wyszukiwania są na ogół (w
    moim przypadku) kompletnie nietrafione. Potrzebowałem noclegu w Wiedniu,
    znalazłem go korzystając z tego samego portalu co zawsze, zrobiłem
    rezerwację a google mi wciskają reklamy noclegów w Wiedniu na tym samym
    portalu przez kolejnych kilka dni. Wszelakiego spamu (a do tego
    zaliczają się również domokrążcy) unikam z definicji - cudownych okazji
    nie ma.
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 48. Data: 2014-05-29 21:19:25
    Od: Pawel2420 <z...@n...pl>

    > Takie telewizory już (niestety) są - pisano jakiś czas temu o smart TV
    > LG, które bez instalowania żadnej dodatkowej aplikacji wysyłały w świat
    > nawet listę plików na pendrivie wetkniętym do telewizora.

    W telewizorach Samsunga jest system Linux. W tych starszych z serii C
    widget użytkownika nie miał dostępu do pewnych zasobów. Później jednak
    złamano zabezpieczenia i można było nawet w TV swój własny serwer HTTP.
    Teraz jest już seria "F". Nie wiem jak w niej wygląda sprawa
    zabezpieczeń. Telewizor ma kamerę, mikrofon, chyba drugi mikrofon w
    pilocie i wielokrotnie wydajniejszy procesor. Gdy jest "wyłączony" to
    sam pobiera i instaluje aplikacje.

    Paweł

  • 49. Data: 2014-05-29 21:47:15
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" <s...@n...com> napisał w wiadomości

    > Dlatego mądrzy ludzie nie korzystają z pejsbuka :-P

    No, tak :)
    Jednakże myślę, że jak trzeba, to i "z diabłem" się zrobi interes :)
    (nie, nie planuję zakładać tam konta...)

  • 50. Data: 2014-05-29 22:05:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "mk" napisał w wiadomości
    >A jak to możliwe, że słyszymy i rozumiemy mowę, skoro jej nośnikiem
    >są zmiany ciśnienia o wielkości malutkich ułamków Pascala, a wokół
    >sporo innych dźwięków często o poziomie kilka razy wyższym niż źródło
    >któremu

    Akurat jak w kolo glosno, to i mowe sie slyszy kiepsko, a rozumie
    jeszcze gorzej.

    >się przysłuchujemy i skoro występuje olbrzymia stała składowa ok.
    >1000 hPa i do tego ciągłe wahania ciśnienia o wielkości nawet
    >przekraczającej 100 hPa?

    Inne pasmo czestotliwosci, latwe do odfiltrowania :-)

    J.