    From: badworm <n...@p...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Wątek radioimpulsy cd.
    Date: Thu, 29 May 2014 20:38:43 +0200

    Dnia Thu, 29 May 2014 00:34:04 +0200, mk napisał(a):

    > Malutki procesorek w liczniku ma tylko zebrać dane i sprawnie wysłać je
    > do farmy serwerów :-)

    Malutki procesorek nie poradzi sobie z obróbką danych, na bazie których
    wedle Ciebie da się określić jaki kanał ogląda dana osoba.
    > Serwer wydrukuje plan działania dla domokrążców, które mieszkania warto
    > odwiedzić, a którymi nie warto zawracać sobie głowy, o jakiej porze dnia
    > się zjawić, co by ze zwiększonym prawdopodobieństwem trafić na czas
    > obniżonej odporności ofiary, jak się zachowywać względem ofiary, jakich
    > technik marketingowych użyć...

    ROTFL! Chyba naprawdę masz coś z głową. Domokrążców to się powinno z
    definicji odsiewać na poziomie drzwi wejściowych do klatki schodowej
    bądź furtki. Jeśli ktoś ich wpuszcza bądź nie spławia momentalnie to
    żadna analiza zachowań na bazie danych z licznika nie jest potrzebna.
    > Jeśli PIP dzieli ekran 50/50, to w sygnale poboru prądu znajdziemy
    > zarówno zarówno składową korelującą z jednym kanałem jaki i drugim.

    Sygnał TV to nie tylko luminancja.
    > Jeszcze raz powtórzę korelacja.
    > Zakłócenia świetlówki kompaktowej raczej nie korelują w żaden sposób z
    > sygnałem aktualnie oglądanego kanału TV, a już tym bardziej nieoglądanego.

    A zakłócenia zasilacza komputerowego ze znaczkiem CE (China Export) i
    drewnianym układem PFC korelują? Czekam na linki do opracowań, gdzie
    wykazano na bazie pomiaru prądu jaki kanał w danym momencie był
    oglądany. No i pytanie co, jeśli ktoś wstawi sobie w domu UPS online
    czyli tak naprawdę przetwornicę AC->DC->AC.
    > Są tacy szaleńcy co próbują wyznaczyć zużycie energii poszczególnych
    > urządzeń domostwa na podstawie pomiarów wykonywanych przez licznik.
    > Ja mówię o znacznie mniej ambitnym zadaniu... wykrywaniu korelacji pobór
    > prądu z jakimś parametrem (lub parametrami) oglądanego programu TV.

    Chyba czas kończyć dyskusję bo mówiąc delikatnie nie masz pojęcia o czym
    piszesz. Jak Twoim zdaniem powiązanie poboru prądu przez całe
    gospodarstwo domowe z oglądanym kanałem TV jest takie proste to czekam
    na informacje, że komuś już się to udało. I nie przywołuj tutaj mocno
    hipotetycznych przypadków wycieku danych z komputerów poprzez EMI.
    > a) ludzie są nieobiektywni, zwłaszcza w ocenie samego siebie;
    > b) być może da się pozyskać informacje o których ci ludzie nie mają pojęcia;
    > c) grupa docelowa może nie chcieć się dzielić informacjami.

    Pytanie czy na bazie tych danych ktoś będzie w stanie wyciągnąć wnioski
    i zaproponować odpowiednio dobraną reklamę (i na jakim procencie
    społeczeństwa to zadziała). Reklamy w internecie bazujące na cookies i
    wcześniej odwiedzonych stronach i wynikach wyszukiwania są na ogół (w
    moim przypadku) kompletnie nietrafione. Potrzebowałem noclegu w Wiedniu,
    znalazłem go korzystając z tego samego portalu co zawsze, zrobiłem
    rezerwację a google mi wciskają reklamy noclegów w Wiedniu na tym samym
    portalu przez kolejnych kilka dni. Wszelakiego spamu (a do tego
    zaliczają się również domokrążcy) unikam z definicji - cudownych okazji
    nie ma.
    GG#2400455 ICQ#320399066