  • 521. Data: 2011-04-29 13:13:01
    Temat: Re: Warzywa znowu są wszędzie
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Kłócicie się o jakieś wyjątkowe przypadki drogowe. Ani samochody, ani
    motocykle w typowej drogowej sytuacji nie stanowią dla siebie zagrożeń.
    Jednak wszyscy muszą mieć ograniczone zaufanie do pozostałych. Po co się
    spieracie?

  • 522. Data: 2011-04-29 13:26:30
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-04-29, Marcin 'Yans' Bazarnik <t...@s...won> wrote:

    > ... oraz sucha i czysta nawierzchnia :-)

    Wstrzasajace. Bo oczywiscie mowa byla o jezdzie w korku 50-60km/h przy
    brudnej i mokrej nawierzchni. Jak daleko jeszcze posuniesz sie w
    naciaganiu?

    --
    Artur

  • 523. Data: 2011-04-29 13:29:15
    Od: Bartek Kacprzak <b...@g...com>

    On 29 Kwi, 12:57, wit <w...@m...aei.polsl.pl>
    wrote:

    > Hehe, właśnie miałem okazję podziwiać: Gliwice, Łużycka dojazd do
    > Wrocławskiej, ryk silnika, zasuwa dwuślad, nie wiem ile miał na liczniku ale
    > nie ma znaczenia, widać, że grubo za szybko. Taki cały czarny, piękny! Za
    > nim policja na sygnale, też dwuślad, tak dwa razy wolniej bo jednak ruch
    > jest.
    Dwuslad znaczy samochod??
    Nic dziwnego, jezdza przeciez jak debile :|

    > Ale pewnie sobie zmyśliłem...
    Byc moze
    > Przyznać się, który to? ;) No nic, może przeczytamy w gazetach.
    Chyba nie zbyt to powszechne niestety :(

    Bartek

  • 524. Data: 2011-04-29 13:34:56
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-04-29, Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com> wrote:

    > Ma patrzeć.

    No i zobaczy. Że gdzieś z tyłu jakiś motocyklista wyprzedza jakiś
    samochód.

    --
    Pozdrawiam,
    Krzysiek Kiełczewski

    http://maverick.jogger.pl/2011/04/12/obsluga-klienta
    -by-era-czesc3/

  • 525. Data: 2011-04-29 13:35:04
    Od: wit <w...@m...aei.polsl.pl>

    Bartek Kacprzak <b...@g...com> wrote:
    > Dwuslad znaczy samochod??

    Kurde! Dwukółka miało być. Jak widać pisałem pod wpływem emocji, to pierwszy
    pościg tak blisko nie w tv ;) Oczywiście chodziło o motocykle.

    wit

  • 526. Data: 2011-04-29 13:35:56
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <t...@s...won>

    On 2011-04-28 12:34, masti wrote:
    > Dnia pięknego Thu, 28 Apr 2011 11:59:50 +0200 osobnik zwany Arek wystukał:

    > bzdura. Tak by było gdyby on uderzył w smochód, który nie zmieniał
    > kierunku.

    Doucz się może w końcu co to zmiana kierunku jazdy. Omijanie dziury to
    NIE JEST zmiana kierunku jazdy.

    > Jeżeli został uderzony lub uderzył bo samochód się przesunął to
    > winny jest kierowca puszki.

    Bzdura. Wszystko zależy od konkretnej sytuacji... samochód nigdy nie
    porusza się idealnie po środku pomiędzy liniami wyznaczjącymi pasy..
    zawsze zbliża się raz nieco do jednej i do drugiej.
    Jeśli podczas takiego zbliżania dojdzie do kolizji z wyprzedzającym go
    motocyklistą, to mocno dyskusyjne jest to kto jest winny. Bardziej bym
    się skłaniał ku winie motocyklisty bo NIE ZACHOWAŁ BEZPIECZNEGO DYSTANSU
    podczas manewru wymagającego SZCZEGÓLNEJ OSTROŻNOŚCI. Jeśli samochód
    wykonał gwałtowny manewr, sprawa jeszcze bardziej się komplikuje.. w tym
    wypadku na niekorzyć kierowcy.

    Podsumowując: Sytuacja NIE JEST czarno biała jak co poniektórzy
    motocykliści o zakutych łbach chcieliby uważać.

    A wszystko wynika ze swobodnej intepretacji tego, co to jest BEZPIECZNY
    DYSTANS podczas wyprzedzania. Gdyby był on jasno określony w przepisach
    to do wielu zdarzeń drogowych by nie dochodziło...

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 527. Data: 2011-04-29 13:39:43
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-04-29, Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com> wrote:

    > Podstawa twojego twierdzenia?

    I to Ty mnie odsyłasz do nauki przepisów? Art. 24, pkt 1, ustęp 3 wprost
    zabrania wyprzedzania pojazdu sygnalizującego zamiar zmiany kierunku
    jazdy/pasa ruchu.

  • 528. Data: 2011-04-29 13:42:18
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-04-29, Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com> wrote:

    > Twoje urojenia nie są przepisami.

    Ponownie: Zapoznaj się z początkiem art. 24 PoRD.

  • 529. Data: 2011-04-29 13:44:38
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <t...@s...won>

    On 2011-04-29 10:37, Andrzej Ława wrote:

    > Rozpoczął wykonywanie manewru. Bez upewnienia się.

    Tak tak... samochody kierowane są przez roboty w związku z czym
    zachowują cały czas stały dystans od linii wyznaczającej pasy ruchu :-)

    A każda zmiana tej odległości to MANEWR :-) Gratulacje :-)

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 530. Data: 2011-04-29 13:48:14
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-04-29 12:51, kakmar pisze:

    > Każdy widzi co chce, a kamera rejestruje tylko niewielki wycinek
    > sytuacji na drodze.

    Właśnie zauważyłem - bardzo ładnie zrobiony filmik, ze stosownym
    zachowaniem motocyklisty oraz stosownym zniekształceniem
    rzeczywistości przez odpowiednio dobraną wysokość oraz obiektyw
    (to się chyba nazywa kadrowanie ale jakby co, to niech mnie
    ktoś poprawi). Do tego dochodzi odpowiednio dobrany dzień/pora
    by próbować udowadniać jakieś tezy.

    > Opisałem zjawisko, którego powszechność zauważyłem dopiero z
    > motocykla. Zza kierownicy auta nie jest to aż tak widoczne.

    Nie trzeba być specjalnie odkrywczym, by się zorientować, że
    ruch może trochę inaczej wyglądać z punktu siedzenia - znaczy
    zza kierownicy różnych pojazdów. Problem się pojawia z poprawną
    interpretacją obserwowanych zjawisk.

    (...)
    > Przejechało by też więcej aut, bo
    > "przysypianie" pod światłami jest powszechne.

    Nakręć ten sam materiał w normalny dzień i kadrowaniem pokazującym
    rzeczywistość, a nie punkt widzenia motocyklisty. Najlepsza w tym
    jest obserwacja motocyklisty, że kierowcy samochodów "przysypiają".
    Świetne.