  • 501. Data: 2011-04-29 10:52:27
    Temat: Re: Warzywa znowu są wszędzie
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 28.04.2011 15:44, Arek pisze:

    > Ale te same przepisy obowiązują i samochody i motocykle, czy są różne w
    > zależności od środka transportu?
    >
    > Jeżeli motocyklista może jeździć jak chce to chyba kierowca samochodu
    > również?

    Znaczy się kierujący samochodem i pasażerowie muszą jeździć w
    homologowanych kaskach?

    A przy przewożeniu pasażera do lat 7 samochód nie może się poruszać
    szybciej niż 40km/h?

    > Jaki przepis zakazuje dojechać do krawędzi pasa?

    Ten, który zakazuje rozpoczynania manewru bez upewnienia się, że
    _nikomu_ to nie utrudni jazdy.

    > Fajnie jakbyś choć chwilę poświęcił na pomyślenie zanim coś napiszesz.
    >
    > Skąd się wzięła dziura?LOL! Ty znasz pochodzenie wszystkich dziur na
    > drodze? I kolejna ciekawostka nam tu wyszła. Motocyklista ma prawo nie

    Pochodzenie? Nie. Ale mam w miarę dobry wzrok i jestem w stanie je
    dostrzec w odległości większej jak twoje 20m.

    > zauważyć samochodu, a kierowca ma znać na pamięć rozkład wszystkich
    > dziur na drodze. Chyba, że potrafisz dojrzeć co jest pod samochodem
    > który jest parę metrów przed Tobą.

    Skoro samochód przede mną jechał prosto i nie musiał omijać tej dziury,
    to znaczy że ty też możesz.

    Jeśli omijał, to dlaczego ciebie nie zastanowiło, dlaczego wykonuje
    jakieś manewry?

  • 502. Data: 2011-04-29 10:58:34
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 28.04.2011 15:59, Sebastian Kaliszewski pisze:

    > Ano tak zwykle jest.

    Bywa bardzo różnie.

    > To na lewym wtedy też jedzie możliwie blisko prawej.

    Nie, jak się jedzie lewym, to z jakiegoś powodu, np. szykowania się do
    skrętu w lewo - wtedy się jedzie możliwie blisko osi jezdni (czyli lewej
    krawędzi tego lewego pasa).

    > Po drugie możliwie blisko nie oznacza jazdy rysznsztokiem

    Rynsztok jest poza pasem.

  • 503. Data: 2011-04-29 11:05:19
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 28.04.2011 16:02, Sebastian Kaliszewski pisze:

    > Jeśli nie manwer (wyprzedzania), to zasadniczo po jazda dwukółki odbywa
    > się wtedy obu pasach na raz

    To twoja teoria, bez dowodów - widoczność na boki, w niewielkiej
    odległości na powierzchni jezdni jest z samochodu mocno ograniczona,
    więc twoje wrażenie, że jedzie zajmując dwa pasy jest mniej-więcej tak
    samo wiarygodne, jak ocena, że "jedzie 150, bo silnik robi ziuuu a nie
    pyr-pyr".

    [ciach]

    > A jak sygnalizujesz jazdę po obu pasach naraz?

    A po co mam sygnalizować twoje wymysły?

    > W przepisach. Wolno tylko z lewej, z prawej pod szczególnymi warunkami.

    Zapoznaj się dokładniej z tymi przepisami i zestaw te "szczególne
    warunki" z realnymi sytuacjami na drodze.

    Jakbyś miał jakieś pojęcie o jednym i o drugim to byś się wyprzedzania z
    prawej nie czepiał, zwłaszcza czepiałeś się tego wyprzedzania na drodze
    z wyznaczonymi pasami ruchu w liczbie co najmniej dwóch w jedną stronę
    na obszarze zabudowanym.

  • 504. Data: 2011-04-29 11:11:24
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 28.04.2011 16:27, Arek pisze:

    > Kierowca widzi dziurę wyłaniającą się za poprzedzającym go samochodem i
    > co ma zrobić, zatrzymać się, teleportować czy wjechać, uszkodzić felgę,
    > zawieszenie itp. w konsekwencji czego stracić np. panowanie nad
    > pojazdem. W sądzie coś takiego raczej się nie obroni. Zależy od sytuacji
    > oczywiście.

    A jak sobie z tą dziurą poradził poprzedni pojazd?

    Teleportował się?

  • 505. Data: 2011-04-29 11:23:52
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 28.04.2011 16:31, AZ pisze:

    > Jezeli nie jest w stanie zareagowac inaczej niz gwaltownym ruchem
    > kierownicy z tego wniosek ze:
    > a) nie zachowal odpowiedniej odleglosci od poprzedzajacego pojazdu
    > b) nie dostosowal predkosci do warunkow drogowych

    Ano. Niestety to jeden z najpowszechniejszych błędów kierujących
    samochodami - i dotyczy nie tylko dziur, ale np. dojeżdżających do
    przystanku bez zatoczki autobusów. Zamiast poczekać chwilkę, wolą nagle
    wyskoczyć zza autobusu kiedy zostaną "zaskoczeni" jego zatrzymaniem na
    przystanku.

  • 506. Data: 2011-04-29 11:34:43
    Od: Bartosz Czerwonka <b...@w...pl>

    Dnia Fri, 29 Apr 2011 10:43:02 +0200, szerszen napisał(a):

    > specjalnie nie tnę cytatu, dam ci drugą szanse na przeczytanie i zrozumienie
    > mojego pytania

    Proponuję najpierw się zdecydować (i wyraźnie zaznaczać), o jakich pasach
    piszesz - oznaczonych, czy nieoznaczonych. Bo wcześniej w tej samej odnodze
    wątku było o przejeżdżaniu "kanionem" pomiędzy samochodami stojącymi na
    dwóch oznaczonych pasach ruchu. Stąd wniosek o tworzeniu wirtualnych pasów
    ruchu.

    Sam napisałeś "samochód omijając studzienkę, nie opuści swojego" (a
    wcześniej o mieszczeniu się na jednym pasie samochodu i motocykla).
    Czyli, jeśli nie opuścił swojego, to potrącił motocyklistę zahaczającego o
    jego - wyznaczony - pas. I - w takiej sytuacji - uważam, że to nie
    "samochód doprowadzi do wypadku", tylko motocyklista nie zachował
    bezpiecznej odległości przy wyprzedzaniu.

    Dla pełnej jasności, nie umocowanej przepisami, być może - ale zdrowym
    rozsądkiem. Nie opuścił swojego oznacza (dla mnie), że obrys samochodu nie
    "wystaje" poza pas - łącznie z lusterkami. I w tym przypadku dla własnego i
    innych bezpieczeństwa przyjmuję, że linia nie należy do pola ;).

    Owszem, zdaję sobie sprawę, że można wyprzedzać bez zmiany wyznaczonego
    pasa ruchu. Tylko odległość 10 cm NIE jest odległością bezpieczną.

    --
    Becer

  • 507. Data: 2011-04-29 11:42:07
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "wit" <w...@m...aei.polsl.pl> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:ipdu4e$rfk$...@n...onet.pl...

    > I to pokazuje właśnie wyobraźnię motocyklisty: samochód jedzie po szynach
    > już.

    motocykliści muszą przeważnie mieć większą wyobraźnie niż kierowcy
    samochodów, bo czyha na nich więcej niebezpieczeństw

    > Nerwowe ruchy kierowcy nie mają tu nic do rzeczy.

    mają bardzo dużo, bo to one będą bezpośrednią przyczyną wypadku, jakbyś się
    nie kręcił

  • 508. Data: 2011-04-29 11:44:44
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-04-29, 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid> wrote:

    > Podwójna ciągła nie rozdziela pasów ruchu?
    > I od kiedy przepisy uzależniają omijanie pojazdu sygnalizującego zamiar
    > skręcenia w lewo (stronę) od tego, czy pasy są wyznaczone?

    Stalo sie komus cos? Rozumiem, ze nigdy nie lamiesz zadnych przepisow (z
    predkoscia wlacznie)?

    > Z braku argumentów zaczynają się wycieczki osobiste...

    To jest wycieczka osobista? To prosze wytlumacz mi jak mialem ruszyc?

    --
    Artur

  • 509. Data: 2011-04-29 11:55:37
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 28.04.2011 to <t...@a...xyz> napisał/a:

    > Ty chyba nigdy tyle nie jechałeś skoro dziwi Cię to, co pisze i uważasz
    > to za niemożliwe.

    UFO też mnie nigdy nie porwało, i uważam że to niemożliwe, ale niektórzy
    są przekonani że im się to przytrafiło.
    Poza tym odnosiłem się do opisu jazdy 150 między autami, które jadą
    70~80, ciągle zmieniając pasy. To jest możliwe na ekspresówce/autostradzie
    gdy ruch jest niewielki.
    Jak sobie wyobrażasz ciągłe zmiany pasów między autami jadąc ponad 40m/s.

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 510. Data: 2011-04-29 12:24:48
    Od: wit <w...@m...aei.polsl.pl>

    szerszen <s...@t...pl> wrote:
    > motocykliści muszą przeważnie mieć większą wyobraźnie niż kierowcy
    > samochodów, bo czyha na nich więcej niebezpieczeństw

    I dlatego wciskają się na lakier obok samochodu, który może wpaść w dziurę i
    zachować się nieprzewidywalnie nawet dla kierowcy. Ale ok, Twój wybór.

    wit