  • 461. Data: 2011-04-28 22:38:05
    Temat: Re: Warzywa znowu są wszędzie
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    Hej!

    On 2011-04-27 11:24, Andrzej Ława wrote:

    > Nie wolno ci manewrować bez upewnienia się, że nikomu nie zajedziesz
    > drogi. Jeśli tego nie potrafisz - nie powinieneś kierować pojazdami.

    No wlasnie jak to jest? O ile sam nie wykonuje zadnego manewru
    (wyprzedzania, omijania, itp) to chyba w ramach swojego pasa moge
    przemieszczac sie bez zwazania na to co ktos robi z boku czy z tylu.
    W szczegolnym przypadku to motocyklista powinien chyba zmienic pas zeby
    bezpiecznie wyprzedzic, skoro ja na swoim pasie w jego obrebie moge
    poruszac sie bez wnikania co on tam sobie kombinuje... W koncu zdaje sie
    na wykonujacym manewr spoczywa obowiazek jego bezpiecznego wykonania?

    --
    Pozdr
    mk4

  • 462. Data: 2011-04-28 22:48:08
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin The_EaGle

    > Motocykl z ABS ma drogę hamowania już praktycznie taką samą jak samochód
    > czyli około 40m ze 100km/h. Droga ta dramatycznie się wydłuża przy
    > mokrej nawierzchni...

    40 m to mają raczej takie sobie auta. A żeby zrobić tyle motocyklem
    trzeba po pierwsze umieć, a po drugie motocykl musi być bardzo dobry.

  • 463. Data: 2011-04-28 22:51:35
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Andrzej Ława

    > A jedzie? Masz na to jakiś dowód, czy znowu "tak ci się wydaje"?

    Piłeś?

    > Gdyby wszyscy kierujący samochodami tak skrupulatnie przestrzegali tej
    > zasady... Niestety jestem jednym z nielicznych.

    Co to za argument?

    Pokazałem Ci czarno na białym, że w praktyce nie da się motocyklem
    wyprzedzać aut w taki sposób i zgodnie z przepisami, a Ty nadal próbujesz
    odwracać kota ogonem.

  • 464. Data: 2011-04-28 22:58:49
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Bartek Kacprzak

    > Czekaj, czekaj, okreslasz predkosc na ucho? OK juz wiem skad sie bierze
    > magiczne 200 km/h.

    Ten "argument" jest osłabiający. Jak jedziesz powiedzmy 100 km/h i ktoś
    Cię wyprzedza to wiadomo z grubsza, czy jedzie 120 km/h, czy może 150 km/
    h, czy tez może zbliża się do 200.

    > Oczywiscie, ze to kierujacy motocyklem wybiera "sciezke" ale
    > uwierz na slowo nikt nie robi tego, zeby sie zabic. Wypadki w takich
    > sytuacjach powodowane sa wlasnie przez nieuwage innych kierujacych.

    Powodowane są głównie przez głupotę motocyklistów, którzy robią
    relatywnie bardzo małe przebiegi i przez dłuższy czas może im się udawać
    taka kretyńska jazda bez żadnego marginesu bezpieczeństwa, a potem nagle
    -- łup.

  • 465. Data: 2011-04-28 23:11:18
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin masti

    > widzisz, ja jeżdżąc na moto patrzę w lusterka samochodu przede mną.
    > Zapewniam Cię, że ilość patrzących w nie kierowców samochodów jest
    > znikoma.

    Ciekawe jak to oceniasz...

  • 466. Data: 2011-04-28 23:15:09
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin AZ

    > Odpowiada podinspektor Krzysztof Burdak, szef sekcji Ruchu Drogowego
    > krakowskiej Komendy Miejskiej Policji:

    To jest opinia jednego policjanta i nic ponadto.

  • 467. Data: 2011-04-28 23:17:20
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Andrzej Lawa

    > Kupiony wyrok.

    Nic nie jest kupione, skoro ustawodawca pisał o bezpiecznym odstępie to
    należy taki odstęp zachować. A odstęp, który będzie wystarczający
    wyłącznie wtedy, gdy obaj uczestnicy ruchu zachowają idealnie prosty tor
    jazdy bezpieczny nie jest według każdej interpretacji zdrowego
    psychicznie człowieka.

  • 468. Data: 2011-04-28 23:21:56
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Bartek Kacprzak

    > Jesli motocyklista _rozpoczal_ manewr wyprzedzania, i wyprzedza dwa lub
    > trzy samochody, to psim obowiazkiem kierownika pojazdu drugiego i
    > trzeciego jest zanim rozpocznie manewr zmiany pasa jest upewnic sie, ze
    > nie zajedzie nikomu drogi.

    Co za bzdury! Nie ma czegoś takiego jak rozpoczęcie wyprzedzania dwóch
    lub trzech samochodów! Nikt nie jest jasnowidzem i nie wie, ile aut
    zamierza wyprzedzić motocyklista. Nie da się tez fizycznie wyprzedzić
    kilku pojazdów naraz, więc o wyprzedzaniu można mówić wyłącznie w
    odniesieniu do JEDNEGO pojazdu. Po wyprzedzeniu każdego pojazdu
    motocyklista (i każdy inny) powinien się upewnić, że kolejny pojazd nie
    zaczyna sygnalizować skrętu.

  • 469. Data: 2011-04-28 23:23:38
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Andrzej Ława

    > Wyprzedzanie to wyprzedzanie, niezależnie od użytego pasa ruchu.
    > Zapoznaj się łaskawie z ustawową definicją wyprzedzania.

    Ty się może zapoznaj, w definicji wyprzedzania jest mowa o JEDNYM
    pojeździe, a nie o kolumnie pojazdów. Każdy kolejny pojazd to kolejne
    wyprzedzanie. Można o tym być może dyskutować w sytuacji gdy
    wyprzedzający korzysta z pasa do jazdy w przeciwnym kierunku, ale
    wyłącznie wtedy.

  • 470. Data: 2011-04-28 23:26:52
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Andrzej Ława

    > No właśnie: PRZED. A nie "w trakcie".

    W trakcie to jest gdy zacznie wyprzedzać konkretny pojazd, a nie będzie
    10 aut dalej.