  • Data: 2011-09-09 12:54:24
    Temat: Warszawa - Bukareszt
    Od: Rychu <r...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Plan na październik.

    Trasa Warszawa-Bukareszt-Warszawa.
    Spędziłem trochę czasu przed googlem, niestety nikt
    znajomy nie może się pochwalić tym, że ostatnio był
    autem w Rumunii. Na samym google lepiej się nie
    opierać, bo może się okazać, że coś już jest nieaktualne
    od trzech lat. Stąd moje pytanie na grupę.

    Wybieramy się VANem (7 os., < 3,5t) z LPG do Bukaresztu. Z tego
    co widzę, to Ukrainę trzeba ominąć, więc plan jest taki,
    żeby jechać przez Słowację i Węgry. Śmieszny google wyznaczył
    trasę po jakiś "białych" ścieżkach, więc wolę go w ogóle nie
    brać pod uwagę. Natomiast zdecydowanie chętniej wziął bym
    pod uwagę czyjąś sugestię i opinię na temat trasy.

    Co do tankowania, to w Rumunii podobno paliwo w podobnej
    cenie jak u nas, a LPG nazywa się GPL i jest w miarę dostępne.
    Podobnie z tego co czytam na Słowacji. Gorzej podobno na Węgrzech
    (ale to tylko kawałek trasy). Udało mi się wyczytać, że będą
    konieczne jakieś winiety. Z tym też łatwiej dowiedzieć się od
    kogoś i potem ewentualnie sprawdzić, niż szukać w ciemno, a potem
    się naciąć na jakiś mandat. Słowacja ma EUR, natomiast gorzej z tym
    na Węgrzech i w Rumuni. Jakieś Leje na pewno będziemy mieli, żeby
    się ich pozbyć w Bukareszcie i coś zjeść na trasie. Czy karta kredytowa
    wystarczy, na Węgrzech czy lepiej jednak trochę waluty mieć? Może
    da się Euro zapłacić? :] Ogólnie liczę, że ktoś będzie miał chwilę
    czasu i chęci i napisze mi jakiś krótki poradnik. Jednak wiem, że
    z tym może być ciężko, więc będę wdzięczny za każdą radę.

    Rychu
    W-wa | Panda VAN'05
    oznakowana KR637** :)