  • 1. Data: 2011-09-09 12:54:24
    Temat: Warszawa - Bukareszt
    Od: Rychu <r...@a...pl>

    Plan na październik.

    Trasa Warszawa-Bukareszt-Warszawa.
    Spędziłem trochę czasu przed googlem, niestety nikt
    znajomy nie może się pochwalić tym, że ostatnio był
    autem w Rumunii. Na samym google lepiej się nie
    opierać, bo może się okazać, że coś już jest nieaktualne
    od trzech lat. Stąd moje pytanie na grupę.

    Wybieramy się VANem (7 os., < 3,5t) z LPG do Bukaresztu. Z tego
    co widzę, to Ukrainę trzeba ominąć, więc plan jest taki,
    żeby jechać przez Słowację i Węgry. Śmieszny google wyznaczył
    trasę po jakiś "białych" ścieżkach, więc wolę go w ogóle nie
    brać pod uwagę. Natomiast zdecydowanie chętniej wziął bym
    pod uwagę czyjąś sugestię i opinię na temat trasy.

    Co do tankowania, to w Rumunii podobno paliwo w podobnej
    cenie jak u nas, a LPG nazywa się GPL i jest w miarę dostępne.
    Podobnie z tego co czytam na Słowacji. Gorzej podobno na Węgrzech
    (ale to tylko kawałek trasy). Udało mi się wyczytać, że będą
    konieczne jakieś winiety. Z tym też łatwiej dowiedzieć się od
    kogoś i potem ewentualnie sprawdzić, niż szukać w ciemno, a potem
    się naciąć na jakiś mandat. Słowacja ma EUR, natomiast gorzej z tym
    na Węgrzech i w Rumuni. Jakieś Leje na pewno będziemy mieli, żeby
    się ich pozbyć w Bukareszcie i coś zjeść na trasie. Czy karta kredytowa
    wystarczy, na Węgrzech czy lepiej jednak trochę waluty mieć? Może
    da się Euro zapłacić? :] Ogólnie liczę, że ktoś będzie miał chwilę
    czasu i chęci i napisze mi jakiś krótki poradnik. Jednak wiem, że
    z tym może być ciężko, więc będę wdzięczny za każdą radę.

    Rychu
    W-wa | Panda VAN'05
    oznakowana KR637** :)

  • 2. Data: 2011-09-09 13:08:21
    Temat: Re: Warszawa - Bukareszt
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Rychu" <r...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > brać pod uwagę. Natomiast zdecydowanie chętniej wziął bym
    > pod uwagę czyjąś sugestię i opinię na temat trasy.

    Ja wybieram zawsze autostrady, czyli przejazd przez Zilinę, Bratysławę i
    obwodnicą Budapesztu, inaczej to męczarnia, jedziesz dwa razy dłużej.

> [...]
    > się ich pozbyć w Bukareszcie i coś zjeść na trasie. Czy karta kredytowa
    > wystarczy, na Węgrzech czy lepiej jednak trochę waluty mieć?

    Lepiej mieć, zwłaszcza że za winietkę rzadko zapłacisz gotówką.

    Z gazem przy autostradach na Węgrzech jest kłopot, zrób sobie mapę stacji.
    W Rumunii też nie za wiele było (info sprzed kilku lat), więc nie jedź do
    końca i nie licz że za 100 km będzie taniej, tylko tankuj tam gdzie jest.
    Na Słowacji bez problemu.

  • 3. Data: 2011-09-09 14:01:29
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-09-09, Rychu <r...@a...pl> wrote:

> [...]
    > na Węgrzech i w Rumuni. [...]
    > Czy karta kredytowa
    > wystarczy, na Węgrzech czy lepiej jednak trochę waluty mieć? Może

    Na Wegrzech masz winiety, najlepiej kup sobie gdzies przy granicy w
    Polsce bo np. pozniej moze byc problem z zaplata karta za winiete
    chociaz na stacjach na Wegrzech nie ma z tym problemu.

    Na Wegry nie polecam zabierac euro, maja jakis chory przelicznik.
    3 tygodnie temu na stacji koledze wyszlo w przeliczeniu 7.80 PLN za litr
    benzyny... Jechalem pare razy przez Wegry i spokojnie wystarczy tam
    karta.

    --
    Artur

  • 4. Data: 2011-09-09 14:24:42
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 09 Sep 2011 12:01:29 +0000 osobnik zwany AZ wystukał:

    > Na Wegrzech masz winiety, najlepiej kup sobie gdzies przy granicy w
    > Polsce bo np. pozniej moze byc problem z zaplata karta za winiete
    > chociaz na stacjach na Wegrzech nie ma z tym problemu.

    winiety na Węgry najlepiej kupić w internecie.
    np. tu:
    https://www.virpay.hu/index-en.htm?session=MTIzMjQ0M
    A==

    nie ma już fizycznych winietek. Sprawdzenie jest poprzez numery
    rejestracyjne

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 5. Data: 2011-09-09 15:04:23
    Od: Robson <r...@...pl>

    W dniu 2011-09-09 12:54, Rychu pisze:
> [...]
    > brać pod uwagę. Natomiast zdecydowanie chętniej wziął bym
    > pod uwagę czyjąś sugestię i opinię na temat trasy.

    Bylem na przełomie lipca i sierpnia w Bułgarii, jechałem przez Rumunię.
    Tu jest trasa, którą jechałem:
    http://mapa.docelu.pl/turl,e8f8e,Wyznaczona-Trasa.ht
    ml?ticaid=6cfe6
    Jeśli pojedziesz tą trasą to nie potrzebujesz żadnych winietek. Na
    Słowacji autostrada zaczyna się od Koszyc.
    Na Węgrzech odcinek Nyiregyhaza-Debreczyn jest płatny ale dla pojazdów
    powyżej 3,5 t. W Rumunii masz 2 odcinki autostrady. Większych utrudnień
    nie było, poza jednym wahadełkiem w górach - remont mostu, ale długo się
    nie stało. Poza tym większość Rumunów przestrzega ograniczeń prędkości w
    miastach, poza nimi spotyka się trochę szaleńców wyprzedzających
    wszędzie - trzeba uważać.
    Aha, w Rumunii obowiązuje winieta, chyba 7 euro na miesiąc. Są też
    krótsze, ale ja jechałem na 3 tygodnie. Najlepiej i najwygodniej kupić
    ja na przejściu granicznym, jest kilka punktów sprzedających.

  • 6. Data: 2011-09-09 16:40:13
    Od: Rychu <r...@a...pl>

    W dniu 2011-09-09 13:08, Cavallino pisze:
    > Ja wybieram zawsze autostrady, czyli przejazd przez Zilinę, Bratysławę i
    > obwodnicą Budapesztu, inaczej to męczarnia, jedziesz dwa razy dłużej.

    Z Poznania ok, ale jechać z Warszawy przez Bratysławę?
    To jak do Wrocławia przez Poznań, tylko 3 razy tyle.

    Dzięki.

    Rychu
    W-wa | Panda VAN'05
    oznakowana KR637** :)

  • 7. Data: 2011-09-09 16:52:53
    Od: Rychu <r...@a...pl>

    W dniu 2011-09-09 15:04, Robson pisze:
> [...]
    ml?ticaid=6cfe6
    > Jeśli pojedziesz tą trasą to nie potrzebujesz żadnych winietek. Na

    Dzięki! Super informacja, na tej podstawie wyznaczyłem sobie coś
    takiego: <http://mapa.docelu.pl/turl,f5169,Wyznaczona-Trasa.h
    tml>
    Niemal idealnie 1300 km.

    PS. Może orientuje się ktoś, gdzie znaleźć internetową,
    jak najaktualniejszą, mapę Słowacji, Węgier i Rumunii?

    Rychu
    W-wa | Panda VAN'05
    oznakowana KR637** :)

  • 8. Data: 2011-09-09 16:57:10
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 09 Sep 2011 16:52:53 +0200, w <4e6a2847$1@news.home.net.pl>, Rychu
    <r...@a...pl> napisał(-a):

    > PS. Może orientuje się ktoś, gdzie znaleźć internetową,
    > jak najaktualniejszą, mapę Słowacji, Węgier i Rumunii?

    Na targeo nie ma? Chwalili się ostatnio wprowadzeniem mapy Europy.

  • 9. Data: 2011-09-09 18:00:48
    Od: czak norris <c...@n...pl>

    Stare, dobre http://viamichelin.com ?

    --
    pozdrawiam,
    z półobrotu ;)

  • 10. Data: 2011-09-10 12:04:09
    Od: " Michał" <m...@N...gazeta.pl>

    Moim zdaniem jedynie słuszna trasa to:
    - Warszawa- Barwinek- Koszyce- Miskolc- Debrecen- Oradea- Cluj Napoca- Sibiu-
    Bukareszt.

    Pewna, najkrótsza, najszybsza, mnóstwo LPG po drodze w Rumunii. W takim
    wariancie- pod warunkiem ominięcia krótkich odcinków autostrad na Słowacji i
    Węgrzech- nie potrzeba żadnych winien, oprócz rumuńskiej. W Rumunii LPG pod
    dostatkiem wzdłuż głównych dróg.

    Nie wiem po co komu do głowy przychodził Budapeszt, a tym bardziej jazda do
    niego przez Bratysławę ;) Kompletny bezsens- jeśli do Budapesztu, to przez
    Kraków i męczarnią E77... Czasowo i tak szybciej (no chyba, ze ktoś ładuje
    autostradą ciągle 180km/h) i dużo bliżej.

    Jeśi koniecznie trzeba jechać przez Budapeszt, to stamtąd M5 do Szegedu i
    odbicie na Arad, a następnie z Aradu do Bukaresztu.