  • 1. Data: 2011-11-29 01:11:19
    Temat: Waga łazienkowa, a pobór pradu
    Od: "sofu" <m...@o...pl>

    Kupiłem w ekskluzywnym sklepie Biedronka wagę łazienkową i zastanawiam się
    czy prąd, który pobiera jest OK!
    Ale od początku:
    Kiedyś kupiłem inny model wagi łazienkowej i okazało się, że bateria w niej
    rozładowaywała się po około dwóch tygodniach nawet gdy się jej nie używało.
    Od tego czasu się wyczuliłem na pobór prądu różnych urzadzeń, które nie
    mają wyłączników mechanicznych.

    Waga, która teraz kupiłem posiada dwie baterie CR2032 i w stanie spoczynku
    pobiera od około 7 mikro Amper do 14 mikroamper.
    Stanem spoczynku nazywam pobór pradu w czasie gdy nie dokonuje ona pomiaru
    wagi, a wiec prawie przez cały czas, czyli 24 godziny na dobę.
    Wartości te otrzymałem mierząc wiekowym miernikiem METEX M-3610 (troche
    mniejsze wartości pokazał pomiar tanim DT9205A)
    Pobór prądu jest niestabilny. Waga pobiera 7 mikroamper, ale co kilka sekund
    następuje skok pradu do okolo 14 mikroamper. Stad podałem te dwie wartości.
    Gdy waga jest zaimpulsowana do pomiaru masy ciała, to wtedy pobiera kilka
    miliamper prądu. Waga jest dość rozbudowana, bo ma MENU, pomiar tkanki
    tłuszczowej i jakieś przeliczniki zależne od wieku i płci.
    O ile pobór prądu w stanie pracy wagi, która trwa co jakiś czas po kilka
    sekund nie stanowi wiekszego problemu, to zastanawiam się, czy te 7
    mikroamperów w porywach do 14 to dużo czy mało (w normie?) i na jak długo
    wystarczą te baterie pomijajac same pomiary? Nie wiem jaka jest rzeczywisyta
    pojemność takich 2 baterii CR2032?
    Byłbym wdzieczny gdyby, ktoś sobie zadał trud i mądrze odpisał.

    sofu

  • 2. Data: 2011-11-29 05:55:28
    Temat: Re: Waga łazienkowa, a pobór pradu
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    W dniu 2011-11-29 02:11, sofu pisze:
    > Kupiłem w ekskluzywnym sklepie Biedronka wagę łazienkową i zastanawiam
    > się czy prąd, który pobiera jest OK!
    /.../
    > Byłbym wdzieczny gdyby, ktoś sobie zadał trud i mądrze odpisał.

    Bardzo wiele taniej elektroniki ze sklepów Biedronka, Lidl i tym
    podobnych ma taką cechę, że w przyspieszonym tempie zjada baterie.
    Dotyczy to wynalazków zasilanych z baterii CRxxxx, bo tam pojemności są
    niewielkie i czas rozładowania względnie krótki.

    Zastosowanie 2 baterii AA/AAA w koszyku na zewnątrz rozwiązuje problem.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 3. Data: 2011-11-29 06:13:05
    Od: "SP4OLN" <S...@g...com>

    "sofu" <m...@o...pl> wrote in message
> [...]

    > rzeczywisyta pojemność takich 2 baterii CR2032?
    > Byłbym wdzieczny gdyby, ktoś sobie zadał trud i mądrze odpisał.

    Jak wynika z opisu na stronie :
    http://en.wikipedia.org/wiki/CR2032_battery
    bateria ma pojemność 225mAh .
    Pobór prądu 7 ?A teoretycznie wyczerpie ją po
    około 32143 godzinach czyli ~ około 3,5 roku .
    Ale w międzyczasie będą wykonywane pomiary
    które mogą ją wyładować bardzo szybko .
    Najlepiej dodać wyłącznik lub zastosować
    inne większe źródła zasilania .

    --
    SP4OLN

  • 4. Data: 2011-11-29 08:59:43
    Od: shg <s...@g...com>

    On Nov 29, 6:55 am, PeJot <P...@o...pl> wrote:
    > Bardzo wiele taniej elektroniki ze sklepów Biedronka, Lidl i tym
    > podobnych ma taką cechę, że w przyspieszonym tempie zjada baterie.

    Ostatnio kupiłem suwmiarkę w biedronce. "Wyłączona" pobiera 18 uA,
    włączona 20 uA.

  • 5. Data: 2011-11-29 13:54:38
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

> [...]
    > Wartości te otrzymałem mierząc wiekowym miernikiem METEX M-3610 (troche
    > mniejsze wartości pokazał pomiar tanim DT9205A)
    Proszę zwrócić uwagę, że pomiaru wartości szczytowej nie da się dokonać tego
    rodzaju miernikiem.
    Z reguły w środku są przetworniki całkujące o okresie 20ms.
    Odświeżanie wyświetlacza ok. 0,5 Hz.
    Stąd dla różnych mierników jest różny odczyt, gdyż inne mogą być czasy
    całkowania i ekspozycji wyniku pomiaru, jak również cykliczność powtarzania
    procesu.

    Lepiej już sprawdzić prąd poprzez pomiar czułym oscyloskopem.
    W zasadzie to nas interesują nie te mikroamery, ale jak sądzę. MILIampery i
    czas ich trwania.
    W związku z powyższym zwykły oscyloskop cyfrowy powinien dać radę je
    pomierzyć.

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Łazar

  • 6. Data: 2011-11-29 17:01:43
    Od: TheWarAgainstTerror <n...@o...pl>

    > Byłbym wdzieczny gdyby, ktoś sobie zadał trud i mądrze odpisał.

    nie znam sie, mam wage kuchenną z biedronki, ten sam problem, zasilanie
    2 baterie CR2032 połączone SZEREGOWO!

    wypiąłem jedną, dodałem mikro wyłącznik i problemu nie ma

  • 7. Data: 2011-11-29 17:02:30
    Od: TheWarAgainstTerror <n...@o...pl>

    > 2 baterie CR2032 połączone SZEREGOWO!

    mówiłem że sie nie znam - RÓWNOLEGLE!

  • 8. Data: 2011-11-29 17:10:26
    Od: "identifikator: 20110701" <N...@g...pl>

    w komputerze DELL bateria jest obciążona na 100uA
    starcza na jakieś 1,5 miesiąca...

  • 9. Data: 2011-11-29 19:11:00
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 29 Lis, 14:54, Sylwester Łazar <i...@a...pl> wrote:

    > Prosz zwr ci uwag , e pomiaru warto ci szczytowej nie da si dokona tego
    > rodzaju miernikiem.
    > Z regu y w rodku s przetworniki ca kuj ce o okresie 20ms.
    > Od wie anie wy wietlacza ok. 0,5 Hz.
    > St d dla r nych miernik w jest r ny odczyt, gdy inne mog by czasy
    > ca kowania i ekspozycji wyniku pomiaru, jak r wnie cykliczno powtarzania
    > procesu.

    wartosc szczytowa jest malo ciekawa, potrzebna jest srednia,
    najlepeiej zmierzyc jakims miernikiem TRUE RMS, albo olac problem, bo
    te baterie sensownej firmy (np. Maxell) na znanym najdrozszym ;)
    serwisie aukcyjnym kosztuja ~9PLN/10szt...

    WS

  • 10. Data: 2011-11-29 20:18:20
    Od: "sofu" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Sylwester Łazar" <i...@a...pl> napisał w wiadomości
    --
> [...]
    > czas ich trwania.
    > W związku z powyższym zwykły oscyloskop cyfrowy powinien dać radę je

    Jedyny jaki miałem analogowy z czasów ZSRR jeszcze -padł dawno temu.
    Generator postawy czasu zdaje się? Odchyla (ło) go w pionie, ale nie dało
    sie ustawić oscylacji poziomych.
    Co ciekawe zdychał powoli.
    Od lat nie wojuje z elektroniką więc kupowanie czegokolwiek jest
    nieopłacalne dla mnie.

    pozdrawiam - Janusz