    From: "sofu" <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Waga łazienkowa, a pobór pradu
    Date: Tue, 29 Nov 2011 02:11:19 +0100

    Kupiłem w ekskluzywnym sklepie Biedronka wagę łazienkową i zastanawiam się
    czy prąd, który pobiera jest OK!
    Ale od początku:
    Kiedyś kupiłem inny model wagi łazienkowej i okazało się, że bateria w niej
    rozładowaywała się po około dwóch tygodniach nawet gdy się jej nie używało.
    Od tego czasu się wyczuliłem na pobór prądu różnych urzadzeń, które nie
    mają wyłączników mechanicznych.

    Waga, która teraz kupiłem posiada dwie baterie CR2032 i w stanie spoczynku
    pobiera od około 7 mikro Amper do 14 mikroamper.
    Stanem spoczynku nazywam pobór pradu w czasie gdy nie dokonuje ona pomiaru
    wagi, a wiec prawie przez cały czas, czyli 24 godziny na dobę.
    Wartości te otrzymałem mierząc wiekowym miernikiem METEX M-3610 (troche
    mniejsze wartości pokazał pomiar tanim DT9205A)
    Pobór prądu jest niestabilny. Waga pobiera 7 mikroamper, ale co kilka sekund
    następuje skok pradu do okolo 14 mikroamper. Stad podałem te dwie wartości.
    Gdy waga jest zaimpulsowana do pomiaru masy ciała, to wtedy pobiera kilka
    miliamper prądu. Waga jest dość rozbudowana, bo ma MENU, pomiar tkanki
    tłuszczowej i jakieś przeliczniki zależne od wieku i płci.
    O ile pobór prądu w stanie pracy wagi, która trwa co jakiś czas po kilka
    sekund nie stanowi wiekszego problemu, to zastanawiam się, czy te 7
    mikroamperów w porywach do 14 to dużo czy mało (w normie?) i na jak długo
    wystarczą te baterie pomijajac same pomiary? Nie wiem jaka jest rzeczywisyta
    pojemność takich 2 baterii CR2032?
    Byłbym wdzieczny gdyby, ktoś sobie zadał trud i mądrze odpisał.

    sofu