  • 1. Data: 2013-07-01 15:49:30
    Temat: Wady mechanicznego doładowania silnika spalinowego
    Od: robot <c...@o...pl>

    Jakie są wady doładowania mechanicznego?

    --
    pozdro

  • 2. Data: 2013-07-01 16:06:20
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-07-01, robot <c...@o...pl> wrote:
    > Jakie są wady doładowania mechanicznego?

    Mechanika - trza to jakos napedzic no i zzera moc.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 3. Data: 2013-07-02 18:35:02
    Temat: Re: Wady mechanicznego doŠŠadowania silnika spalinowego
    Od: Lukasz Olczak <l...@g...com>

    In article <kqs1d9$olj$1@node1.news.atman.pl>, robot <c...@o...pl>
    wrote:

    > Jakie są wady doładowania mechanicznego?

    Kompresor mechaniczny jest bardziej idiotoodporny w uzytkowaniu ale gdy
    juz sie posypie to jego regeneracja daje po kieszeni o wiele bardziej
    niz w przypadku turbosprezarki.

  • 4. Data: 2013-07-03 22:51:06
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 01.07.2013 15:49, robot pisze:
    > Jakie są wady doładowania mechanicznego?

    JA widziałem kilka takich silników i w zasadzie trudno doszukiwać się
    zalet. sam silnik bez kompresora, działa jak kompresor. dokładnie
    mówiąc, suw ssania jest zaciąganiem powietrza do cylindra. Jak by tak
    sprawdzić, co jest problemem, to okaże się że wąskim gardłem są zawory,
    tak więc mamy coraz częściej 4 zawory na cylinder. Jeśli trzeba aby
    silnik rozwijał większą moc z ograniczonej pojemności skokowej, to
    trzeba dostarczyć więcej powietrza i paliwa. ale jak autko "pyka" 30
    km/h to ta "większa" moc nie jest potrzebna. Więc turbo ma zawory,
    zmieną geometrie itd.

    Teraz wyobraź sobie standardową sprężarką z silnika ( taką widziałem)
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Spr%C4%99%C5%BCarka_z_w
    iruj%C4%85cymi_t%C5%82okami
    całe powietrze, musi zostać "przemielone". Nawet jak działa rozrusznik,
    to i tak sprężarka mieli tymi wirnikami w przeciwnym niż (logika
    wskazuje kierunku). ona niema luzu, biegu jałowego. bez niej silnik nie
    ruszy. nie wykorzysta energii spalin, co więcej, spalin na małych
    obciążeniach jest więcej niż musiałby by być. (silnik (ciężarówka) miał
    wydech jak rynna, a wiało z niego tak jak przy małym huraganie)
    JAk czasem widać na amerykańskich filmach (mad max?), wkłada się takie
    sprężarki do silników osobówek, wycinając otwór w masce. Tak więc w
    pewnych sytuacjach zalety przeważają nad wadami. Ale to już jest temat
    dla praktyków tuningowców. Dieselek o którym wspominałem, bez sprężarki
    nie mógł działać więc to niemiarodajny przykład w tej dyskusji.
    ToMasz