-
1. Data: 2013-07-01 15:49:30
Temat: Wady mechanicznego doładowania silnika spalinowego
Od: robot <c...@o...pl>
Jakie są wady doładowania mechanicznego?
--
pozdro
-
2. Data: 2013-07-01 16:06:20
Temat: Re: Wady mechanicznego doładowania silnika spalinowego
Od: AZ <a...@g...com>
On 2013-07-01, robot <c...@o...pl> wrote:
> Jakie są wady doładowania mechanicznego?
>
Mechanika - trza to jakos napedzic no i zzera moc.
--
Artur
ZZR 1200
-
3. Data: 2013-07-02 18:35:02
Temat: Re: Wady mechanicznego doŠŠadowania silnika spalinowego
Od: Lukasz Olczak <l...@g...com>
In article <kqs1d9$olj$1@node1.news.atman.pl>, robot <c...@o...pl>
wrote:
> Jakie sÄ wady doĹadowania mechanicznego?
Kompresor mechaniczny jest bardziej idiotoodporny w uzytkowaniu ale gdy
juz sie posypie to jego regeneracja daje po kieszeni o wiele bardziej
niz w przypadku turbosprezarki.
-
4. Data: 2013-07-03 22:51:06
Temat: Re: Wady mechanicznego doładowania silnika spalinowego
Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>
W dniu 01.07.2013 15:49, robot pisze:
> Jakie są wady doładowania mechanicznego?
>
JA widziałem kilka takich silników i w zasadzie trudno doszukiwać się
zalet. sam silnik bez kompresora, działa jak kompresor. dokładnie
mówiąc, suw ssania jest zaciąganiem powietrza do cylindra. Jak by tak
sprawdzić, co jest problemem, to okaże się że wąskim gardłem są zawory,
tak więc mamy coraz częściej 4 zawory na cylinder. Jeśli trzeba aby
silnik rozwijał większą moc z ograniczonej pojemności skokowej, to
trzeba dostarczyć więcej powietrza i paliwa. ale jak autko "pyka" 30
km/h to ta "większa" moc nie jest potrzebna. Więc turbo ma zawory,
zmieną geometrie itd.
Teraz wyobraź sobie standardową sprężarką z silnika ( taką widziałem)
http://pl.wikipedia.org/wiki/Spr%C4%99%C5%BCarka_z_w
iruj%C4%85cymi_t%C5%82okami
całe powietrze, musi zostać "przemielone". Nawet jak działa rozrusznik,
to i tak sprężarka mieli tymi wirnikami w przeciwnym niż (logika
wskazuje kierunku). ona niema luzu, biegu jałowego. bez niej silnik nie
ruszy. nie wykorzysta energii spalin, co więcej, spalin na małych
obciążeniach jest więcej niż musiałby by być. (silnik (ciężarówka) miał
wydech jak rynna, a wiało z niego tak jak przy małym huraganie)
JAk czasem widać na amerykańskich filmach (mad max?), wkłada się takie
sprężarki do silników osobówek, wycinając otwór w masce. Tak więc w
pewnych sytuacjach zalety przeważają nad wadami. Ale to już jest temat
dla praktyków tuningowców. Dieselek o którym wspominałem, bez sprężarki
nie mógł działać więc to niemiarodajny przykład w tej dyskusji.
ToMasz