  • 1. Data: 2009-01-21 19:44:51
    Temat: Wadliwa karta graficzna czy zasilacz?
    Od: "Nigel" <n...@s...niet.risp.pl>

    Witajcie,

    Mam 4-letni zasilacz Chieftec o mocy 400 W. Na stronie:
    http://www.extreme.outervision.com/psucalculatorlite
    .jsp
    wyliczyłem sobie, że mój sprzęt (m.in. 2x dysk sata, Athlon 64 X2, tuner tv,
    GF 8500GT) może pobierać ~269 W. Od pewnego czasu mam problem z
    obrazem na monitorze, np. gdy kopiuje coś na zewnętrzny dysk USB:

    http://img2.vpx.pl/up/20090121/a81.jpg
    [akurat nazwa pliku zaczerniona celowo]

    albo w przeglądarce gdy jestem np. na kokos.pl (tutaj najczęściej widzę
    ten problem):

    http://img2.vpx.pl/up/20090121/b.jpg

    Tutaj Windows potrafi się nawet zawiesić. Od czasu do czasu widzę także
    przekłamania w samym systemie.
    Co może być przyczyną? Jak to sprawdzić?

    pozdrawiam,

  • 2. Data: 2009-01-21 20:20:41
    Temat: Re: Wadliwa karta graficzna czy zasilacz?
    Od: "Doxent" <d...@g...pl>

    > http://img2.vpx.pl/up/20090121/a81.jpg
    > [akurat nazwa pliku zaczerniona celowo]

    na 99% uszkodzona grafika.

  • 3. Data: 2009-01-21 21:31:51
    Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>

    Nigel pisze:

    > Tutaj Windows potrafi się nawet zawiesić. Od czasu do czasu widzę także
    > przekłamania w samym systemie.

    Hej.
    Na 99% masz czesc pamieci padnietej w grafice, standardowy objaw tego to
    artefakty w windowsie. Popatrz czy sie nie poluzowalo chlodzenie na
    pamieciach i/lub GPU.

    --
    Pozdrawiam,
    Maciek

  • 4. Data: 2009-01-22 01:13:01
    Od: Schwarz <s...@c...pl>

    Dnia 21.01.2009 Nigel <n...@s...niet.risp.pl> napisał/a:
> [...]
    > przekłamania w samym systemie.
    > Co może być przyczyną? Jak to sprawdzić?
    To jest defekt pamięci GPU na 99% ale dla pewności przetestował bym pamięć
    komputera za pomocą memtest+ oraz odpalił jakiegoś linux-a z LiveCD
    żeby zobaczyć czy to nie windows produkuje syf.
    Piszę tak bo miałem taki problem na Windows 2000 który produkował podobny syf,
    a linux działał ok.

    Schwarz . Gentoo @gmail.com

  • 5. Data: 2009-01-22 01:31:24
    Od: ".Peeter" <p...@n...gazeta.pl>

    Nigel wrote:
    > http://img2.vpx.pl/up/20090121/b.jpg

    Miałem coś takiego w 2D, w 3D za to takie cuda:
    http://pi.neostrada.pl/gfx_syf4.jpg

    Grafika była uszkodzona.

    __