  • Data: 2016-11-11 13:17:34
    Temat: WM8731 z Aliexpress - podróbki?
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jakiś czas temu kupiłem na Allegro kilka sztuk kodeka audio WM8731. Cena
    była niska, wręcz podejrzanie niska - wyszło coś poniżej 2$ za sztukę.
    Jeden z tych scalaków wykorzystałem w projekcie radia Internetowego.
    Postanowiłem zaryzykować i wlutowałem go w wykonaną przez siebie płytkę.
    Nie dość, że nie spalił mojego Raspberry Pi, to jeszcze zadziałał razem
    z systemem, który został wcześniej skonfigurowany przy pomocy modułu w
    zaufanym egzemplarzem tego układu.

    Teraz jednak testuję go dłużej z MPD i czasem pojawia się pewien problem
    - urządzenie przestaje grać. W dmesg pojawia się wpis "bcm2835-i2s
    20203000.i2s: I2S SYNC error!". Pomaga albo reset, albo ponowne
    aktywowanie wyjścia audio w alsamixerze.

    Czy winny może być układ scalony? Czy Chińczycy podrabiają nawet te
    kodeki? A jeśli tak, to czy podrabiają je tak, że działają, ale nie są w
    100% stabilne? Opłaca mi się szukać oryginalnej części, czy istnieje
    spora szansa, że to ja coś sknociłem w projekcie?