  • 11. Data: 2010-02-24 20:27:02
    Temat: Re: W jakiej kolejności powstawały sieci komórkowe?
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    SDD pisze:
    > Użytkownik "Jan Strybyszewski" <k...@...pl> napisał w wiadomości

    > 1996

    tfu.... slusznie

  • 12. Data: 2010-02-24 20:38:58
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 24 Feb 2010 19:05:17 +0000, Waldek Godel wrote:

    >simplus był dwa dni wcześniej, zresztą to nie są sieci tylko produkty

    A tak swoja droga to skad taka zgodnosc - uzgadniali miedzy soba, czy
    wywiad tak swietnie dzialal ?

    Bo chyba UKE/PAR/PIR czy jak to sie wtedy nazywalo nie musial
    zezwolenia wydawac ?

    J.

  • 13. Data: 2010-02-24 20:43:04
    Temat: Re: W jakiej kolejnoœci powstawały sieci komórkowe?
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 24 Feb 2010 21:38:58 +0100, J.F. napisał(a):

    > A tak swoja droga to skad taka zgodnosc - uzgadniali miedzy soba, czy
    > wywiad tak swietnie dzialal ?

    Mieli przygotowane ale trzymali schowane. Jak Era zaczęła przebąkiwac o
    konferencji itp, to szybciutko zrobili swoją i premierę na dwa dni przed
    ich premierą. Ot, taka etyka prowadzenia biznesu w Banana Republic of
    Poland.

    > Bo chyba UKE/PAR/PIR czy jak to sie wtedy nazywalo nie musial
    > zezwolenia wydawac ?

    na co? na produkt? a od kiedy to na takie rzeczy są zezwolenia?

    "Oczywiscie ze nie mam iphona po co mi ?"- Paweł "robbo" Kamiński aka Jan
    Strybyszewski

  • 14. Data: 2010-02-24 21:33:23
    Temat: Re: W jakiej kolejno?ci powstawały sieci komórkowe?
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    Waldek Godel pisze:

> [...]
    > konferencji itp, to szybciutko zrobili swoją i premierę na dwa dni przed
    > ich premierą. Ot, taka etyka prowadzenia biznesu w Banana Republic of

    Warto dodac ze pierwsze simplusy to karty sim pakowane w biala koperte
    format A5, prowizora na maksa. Za to TT mialy 3,00zl netto za minute i
    w dniu premiery chyba byly tylko zestawy z telefonem a simplusy w
    kopertach mozna bylo kupic oczywiscie 601 i 602 numeracja.

  • 15. Data: 2010-02-24 22:05:20
    Od: sunwick <s...@W...op.pl>

> [...]
    >w dniu premiery chyba byly tylko zestawy z telefonem a simplusy w
    >kopertach mozna bylo kupic oczywiscie 601 i 602 numeracja.
    tu się nie zgodzę, pierwsze simplusy miały numery 603... sam mam taki
    do dzisiaj (ale w playu), i tym moznabylo na poczatku odroznic kto ma
    tel. na karte a kto abonament w plusie :]

    Oplaty były naprawde "zachecajace": simplus: 2,95zl/min, po szczycie
    1,75zł/min (po 19-tej i w weekendy).
    Taktak: 3,66zł/min i oni mieli podzial wew. sieci i na zewnatrz, no i
    szczyt/poza szczyt rowniez.
    O jakze dlugo te stawki obowiązywały, to nie to co teraz - co chwile
    zmieniaja sie ceny/promocje...
    ehhh... to byly czasy!

  • 16. Data: 2010-02-24 22:20:37
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "sunwick" <s...@W...op.pl> napisał w wiadomości

    > tu się nie zgodzę, pierwsze simplusy miały numery 603... sam mam taki
    > do dzisiaj (ale w playu), i tym moznabylo na poczatku odroznic kto ma
    > tel. na karte a kto abonament w plusie :]

    W TT tez mozna bylo odroznic, choc juz trudniej.
    Tak-Taki mialy numery 60283xxxxx

    > Oplaty były naprawde "zachecajace": simplus: 2,95zl/min, po szczycie
    > 1,75zł/min (po 19-tej i w weekendy).
    > Taktak: 3,66zł/min i oni mieli podzial wew. sieci i na zewnatrz, no i
    > szczyt/poza szczyt rowniez.

    Dla wewnatrzsieciowych byly 3 okresy taryfowe 8 - 18, 18-22, 22-8 (o ile
    dobrze pamietam).
    Oczywiscie - wiadomo - nie bylo ani SMSow, ani poczty glosowej, ani
    roamingu.
    W tym samym czasie w czeskich prepaidach wszystko to oczywiscie juz bylo.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 17. Data: 2010-02-25 05:48:20
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Grzexs napisał(a):

    > Czy może ktoś wie, w jakiej kolejności powstawały poszczególne sieci
    > komórkowe? Już na początku mam wątpliwości, co było pierwsze - Era czy
    > Plus. Potem wiadomo, Idea. Potem chyba Heyah, a zaraz za nim Sami Swoi.
    > Potem był chyba Mobilking, a później...?

    Na początku był Centertel, potem Era a potem Plus ;)

    j.

    --
    bing jest fajny ale nie widać z niego do Apteki na Solnym...

  • 18. Data: 2010-02-25 07:46:17
    Od: "zho" <b...@p...com>

> [...]
    > do dzisiaj (ale w playu), i tym moznabylo na poczatku odroznic kto ma
    > tel. na karte a kto abonament w plusie :]

    Polemizowalbym z ta teoria na temat numerow w simplusie zaczynajacych sie od
    603, 12 lat temu nabylem numer abonamentowy zaczynajacy sie od 603 i w tym
    okresie w mojej okolicy jeszcze 20 szczesliwcow nabylo podobny numerek.
    Mialem okazje byc w punkcie gdy kurier porzucil paczuszke z numerkami :)
    Dzieki temu mam bardzo fajny numerek nawet ja go pamietam :))

    --
    Pozdrawiam ZHO
    www.akwa.aip.pl Prawdopodobnie najstarsza strona akwarystyczna po polsku.

  • 19. Data: 2010-02-25 07:55:40
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Wed, 24 Feb 2010 20:30:25 +0100, darnok
    <d...@a...spam.ch> wrote:

    >Ale plus pierwszy dostal koncesje stad mial 601, a Era jako druga wiec
    >602. Sieci komercyjnie uruchomili w odwrotnej kolejnosci.

    Era miała imprezę startową 16 września 1996 w parku Morskie Oko przy
    Puławskeij w Warszawie. Mieli uruchomnione wszytkiego kilka BTS-ów w
    Centrum Warszawy plus kilka innych w paru dużych miastach. Brałem
    udział w tej imprezie - było strasznie zimno i lało. Całkiem jakby był
    listopad a niy połowa września. Pamiętam to zdarzenie bo kumple
    rekwizytorzy filmowi robili oprawę sceny tatarakiem. Cały dzień
    wiązali sinymi reekami wiązki tataraku i obsadzali tym scenę. Po czym
    przyszedł główny macher od koncepcji i wyglądu, wziął nożyce i obciął
    artystycznie pofalowany tatarak na równo. Latające przekleństwa kosiły
    trawę ;-) Ota takie małe wspomnienie z dnai odpalenia Ery.

    Zdrówko

  • 20. Data: 2010-02-25 08:18:21
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 24 Feb 2010 23:20:37 +0100, SDD napisał(a):

    > Oczywiscie - wiadomo - nie bylo ani SMSow, ani poczty glosowej, ani
    > roamingu.

    Esemesy pierwsze wprowadził POP, zresztą w ramach jakiejś świątecznej
    promocji można było ich wysyłać ile się chciało, gdzie się chciało (także
    za granicę), bezpłatnie.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd