  • 41. Data: 2021-02-20 22:51:18
    Temat: Re: W bateriach się dzieje.
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-02-20 o 21:11, RadoslawF pisze:

    > Jak ktoś jest kawalerem nie ma dzieci i małżonki to może
    > sobie planować podróż pięciogodzinną na dziesięć godzin.
    > Ludzie z rodzinami nie mają czasu na takie fanaberie.

    I tak się muszą zatrzymać, żeby coś zjeść,
    można połączyć postój ze zwiedzaniem, wypuścić dzieciaki do parku rozrywki
    czy zrobić zakupy. To tylko kwestia planowania.

  • 42. Data: 2021-02-20 23:38:10
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2021-02-20 19:27, RadoslawF wrote:

> [...]
    > robią kilkaset. I drogi elektryk który kilka razy do roku trzeba
    > zastąpić jeszcze droższym autem z wynajmu po prostu się nie opłaca.
    Ci co mają zwykłe spaliniaki też kilka razy w roku muszą przewieźć jakiś
    mebel czy lodówkę, wywieźć trochę gruzu czy stare meble albo podskoczyć
    na lotnisko po rodzinkę z bagażami i też muszą drogo wynajmować
    dostawczaka/busa. Nijak się nie opłaca kupować zwykłej osobówki.
    Pełnowymiarowego dostawczaka z dużą kabiną od razu trzeba. :-D

  • 43. Data: 2021-02-21 06:59:02
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 20-02-2021 o 23:38, JDX pisze:
> [...]

    Elektryk okazjonalnie kilkaset km też przejedzie, więc to nie problem.
    Tyle że potrwa to dłużej, ale kilka razy w roku, da się przeżyć.
    No i zawsze można kupić takiego z większą niż std baterią i szybko się
    ładującego.

    Pozostaje problem z wyjazdem wakacyjnym, zwłaszcza jak ktoś lubi jeździć
    na kołach, oraz gdy te kilkaset km robi się jednak częściej niż kilka
    razy w roku.
    Wtedy albo Tesla, albo trzeba szukać innej opcji.

  • 44. Data: 2021-02-21 08:54:31
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

> [...]
    > razy w roku.
    > Wtedy albo Tesla, albo trzeba szukać innej opcji.

    a co ja proponuję? Zostawić te komfortowe spalinowozy na dalsze
    okazjonalne wycieczki, a elektryki budować jako małe miejskie wozidła.
    niska cena, szybkość ładowania, małe zużycie energii podczas transportu
    dzięki mniejszej masie. same zalety. Wada pozostaje w naszych głowach.
    skoro płacę więcej niż samochód spalinowy, to _ja_ muszę dostać więcej
    niż ma somsiad właściciel pasata tdi. Nie planeta, nie przyszłość
    dzieci, nie zdrowie. Więc może jednak zamiast wypożyczalni rowerów na
    prąd, będziemy "wypożyczać" auta na prąd albo same baterie. Wtedy koszty
    zmaleją, wiec oczekiwania kierowców (być może) też. JAk skończy się
    epatowanie luksusem na drodze, to może zacznie się epoka czystszego
    transportu
    ToMasz

  • 45. Data: 2021-02-21 10:42:14
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.02.2021 o 08:54, ToMasz pisze:

    > a co ja proponuję? Zostawić te komfortowe spalinowozy na dalsze
    > okazjonalne wycieczki, a elektryki budować jako małe miejskie wozidła.

    Ale to tylko wtedy gdy masz i tak dwa samochody w rodzinie. Inaczej to
    nie ma sensu.

    > niska cena, szybkość ładowania, małe zużycie energii podczas transportu
    > dzięki mniejszej masie. same zalety.

    Problem w tym, że są droższe i dłużej się "ładują". Generalnie łączą
    wszystkie wady wozidełek klasy B i limuzyn klasy D/E.

    > Wada pozostaje w naszych głowach.
    > skoro płacę więcej niż samochód spalinowy, to _ja_ muszę dostać więcej
    > niż ma somsiad właściciel pasata tdi.

    I co w tym dziwnego, że bym chciał żeby droższy produkt był co najmniej
    równy tańszemu?

    > Nie planeta, nie przyszłość
    > dzieci, nie zdrowie.

    Problem w tym, że równie zdrowy jest zwykłe LPG. A dla planety nawet
    zdrowsze bo mniej CO2 emituje.

> [...]
    > zmaleją, wiec oczekiwania kierowców (być może) też. JAk skończy się
    > epatowanie luksusem na drodze, to może zacznie się epoka czystszego

    Najpierw musimy mieć czysty prąd. Dopóki mówimy o samochodach na węgiel
    to praktycznie każdy nowy (a o nowych samochodach dyskutujemy) jest
    ekologiczniejszy. I gadanie o tym co będzie za 10 lat nic nie zmienia. Z
    10 lat obecne elektryki będą szły na złom. Więc póki co zajechanie do
    końca golfa trójki z LPG jest bardziej ekologiczne niż kupowanie nowego
    samochodu na węgiel.

    W ogóle to wmawianie ludziom, ze ekologicznie jest wymieniać samochód co
    trzy lata to tak jakby "ekolodzy" staneli przed marketem i namawiali do
    jak największyszych zakupów i pakowania je w foliowe jednorazówki.

    --
    Shrek

  • 46. Data: 2021-02-21 11:00:00
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

    > Pozostaje problem z wyjazdem wakacyjnym, zwłaszcza jak ktoś lubi
    > jeździć na kołach, oraz gdy te kilkaset km robi się jednak
    > częściej niż kilka razy w roku.
    > Wtedy albo Tesla, albo trzeba szukać innej opcji.

    Taki pomysł: Szerokie grono znajomych z ktorych conajmniej jeden ma
    jakies rodzinne auto benzynowe i wymiana na czas wakacji?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Kto leczy się z poradników lekarskich, ten umiera na pomyłkę w druku".

  • 47. Data: 2021-02-21 11:57:49
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2021-02-20 o 22:51, cef pisze:

    > I tak się muszą zatrzymać, żeby coś zjeść,

    Cztery godziny jedzą?
    A mozę dwa obiady po dwie godziny?

    > można połączyć postój ze zwiedzaniem, wypuścić dzieciaki do parku rozrywki
    >  czy zrobić zakupy. To tylko kwestia planowania.

    Pod warunkiem że tam gdzie ładujesz jest co zwiedzać.
    Pod warunkiem że masz dzieci na tyle duże że warto im coś pokazać.
    Pod warunkiem że masz na to zwiedzanie czas.
    Czyli praktycznie nigdy.

    Pozdrawiam

  • 48. Data: 2021-02-21 12:02:11
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2021-02-20 o 23:38, JDX pisze:

> [...]
    > dostawczaka/busa. Nijak się nie opłaca kupować zwykłej osobówki.
    > Pełnowymiarowego dostawczaka z dużą kabiną od razu trzeba. :-D

    Ty chłopie w rosji mieszkasz?
    Bo u nas w polsce meble czy inne AGD przywiezie dostawca ze sklepu.
    Stare meble zabierze nowy właściciel lub wystawiasz w miejsce
    wskazane przez spółdzielnie a do wożenia gruzu ludzie kupują przyczepki.
    Wychodzi taniej niż wynajm dostawczaka.

    Pozdrawiam

  • 49. Data: 2021-02-21 13:00:04
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2021-02-20 o 17:56, Shrek pisze:

    > A gdzie tam. Nasze rodzime pisowskie kurwy:P

    A jeżeli ktoś przerobi dizla na LPG?
    W niektórych miastach autobusy MKS są przerobione na LPG.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 50. Data: 2021-02-21 13:12:22
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > a co ja proponuję? Zostawić te komfortowe spalinowozy na dalsze
    > okazjonalne wycieczki,

    Mija się z celem.
    Nie potrzebne mi są dwa auta.