  • 511. Data: 2010-09-30 13:14:33
    Temat: Re: W Polsce królują złomy
    Od: PaPi <...@...3>

    > Podawalem juz wyzej przyklad 4-sypialniowego domu, ktory bez problemu
    > kupisz w UK za srednia pensje i jeszcze 1000 funtow w kieszeni zostanie
    > co miesiac. Kupujac taki sam dom w podobnym miejscu w Polsce, ze
    > sredniej pensji zostanie 1000 zlotych. Widzisz roznice?

    Przeciez Ty podales ZUPELNIE rozne domy do porownania.
    Porownales nore majaca > 40 lat do NOWEGO domu.
    Nie widzisz roznicy ?

    W Polsce znajdziesz tez dom z "4 sypialniami" za 150 kzl na
    podpoznanskiej wiosce.
    Przy sredniej placy wynoszacej okolo 3000 zl w poznaniu (netto) kupisz
    go z palcem w nosie.

  • 512. Data: 2010-09-30 13:19:54
    Od: PaPi <...@...3>

    > Stary, wybacz, ale ty pieprzysz. Ten dom nie ma 40 lat, tylko 5-6, bo
    > mniej wiecej w 2005r developer zaczal stawiac chatki w ten dzielnicy.
    > Wiem, bo itneresowalem sie wtedy ta okolica.

    Zobacz jak wyglada ubikacja.
    Gdzie 5, 6 lat temu kupilbys taka armature ?

    > Przyznam, ze o 200 mniej, glownie ze wzgledu na plynne godziny pracy, 35
    > dni urlopu + 1.5 tygodnie zima w swieta i jakies 400 funtow miesiecznie
    > skladek emerytalnych.

    Gratuluje. Moj znajomy w Londynie mowiacy biegle o angielsku (bo po
    anglistyce) pracujacy w agencji fotograficznej gdzie byl handlowcem
    zarabial 1600 funtow. W New Castle juz 1400. A zapieprzal od rana do
    wieczora gdy mial urlop dostawal nie wiecej niz polowe tego - wysoka
    premia za sprzedaz.

    > Rozumiem Twoja zlosc, kazdy irytuje sie wiedzac, ze ma przesrane i
    > probuje w ten sposob jakos ulatwic sobie zycie. Ale badz realista.

    Insynuujesz.
    Mi sie jakostam poki co udalo i mieszkam w fajnym miejscu robiac to co
    mniej wiecej lubie i zarabiajac niezle.
    Gdy patrze wsrod znajomych z LO nie jestem wyjatkiem...

  • 513. Data: 2010-09-30 13:22:07
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "PaPi" <...@...3> wrote in message news:4ca4709f$1@news.home.net.pl...

    > Ot i wyjasnienie zagadki.

    Dobra, wygrales, jestes swietny. Nie mam czasu na roztrzasanie trzech
    zlotych.

    228

    > Czytaj prosze uwazniej. Pisalem o sprzecie z dystrybucji EU - i taki
    > najtaniej jest po 711 euro.

    Co ty bredzisz o gwrancjach? Niemiec kupuje aparat i ma gwarancje sklepu, w
    ktorym go zamowil. Nie interesuje go, co z tym w polsce zrobisz.

    > Zarabiam wiecej niz minimalna w dowolnym kraju EU, ale nie to jest
    > istotne.
    > Placa minimalna w Niemczech w zachodnich landach to 7.6 euro/h we
    > wschodnich 6.4 euro/h.

    Widzisz kolego - dales sie wpuscic w maliny jak dzieciak. W Niemczech nie
    obowiazuje zadna stawka minimalna.

    Taki z Ciebie ekspert, jak ze mnie baletnica. :)

    > Nie pisz na temat na jaki nie masz pojecia.
    > 1. Firmy kupuja samochod za kwote NETTO.
    > 2. Wiekszosc kupujacych byli to klienci indywidualni, jacy dostawali
    > premie za zezlomowanie starego auta. Firmy takich premii nie dostawaly.

    Podaj moze jakies konkretne dane? Czy tez moze okaze sie, ze sprzedano
    siedem sztuk?

    > Moze dlatego, ze to Pani policjanta, ktora spowodowala wypadek polskiego
    > autobusu jechala po papierosy do Polski ?
    > Benzyna na stacjach przyautostradowych w Niemczech kosztuje 1.2 euro.

    4.7zl, cale 15-20gr drozej, niz w Polsce. Ile niemiec za srednia krajowa
    litrow kupi? :)

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 514. Data: 2010-09-30 13:23:51
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "PaPi" <...@...3> wrote in message news:4ca47119$1@news.home.net.pl...

    > Przeciez Ty podales ZUPELNIE rozne domy do porownania.
    > Porownales nore majaca > 40 lat do NOWEGO domu.
    > Nie widzisz roznicy ?

    Klamiesz, juz nizej napisalem dlaczego.

> [...]
    > wiosce.
    > Przy sredniej placy wynoszacej okolo 3000 zl w poznaniu (netto) kupisz go

    Dzialke moze kupisz :D

    http://swarzedz.nieruchomosci-online.pl/dzialki,sprz
    edaz/1118216.html

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 515. Data: 2010-09-30 13:28:50
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "PaPi" <...@...3> wrote in message news:4ca4725a$1@news.home.net.pl...

    > Zobacz jak wyglada ubikacja.
    > Gdzie 5, 6 lat temu kupilbys taka armature ?

    Nakreciles sie strasznie na te stara chate, to masz:

> [...]
    > zarabial 1600 funtow. W New Castle juz 1400. A zapieprzal od rana do
    > wieczora gdy mial urlop dostawal nie wiecej niz polowe tego - wysoka

    1600 w Londynie? Jak podawacz papieru do maszyn chyba.

    http://www.photographyjobsfinder.com/jobseekers/JobI
    nfo.php?job_id=135

    31k brutto to 1,956 netto miesiecznie. Dla technika foto, czyli pstrykacza
    fotek paszportowych, a nie artysty w agencji.

    Mhm.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 516. Data: 2010-09-30 13:31:04
    Od: PaPi <...@...3>

    > Dobra, wygrales, jestes swietny. Nie mam czasu na roztrzasanie trzech
    > zlotych.

    Ale masz czas by pisac o tym, ze w Polsce pieluchy sa o polowe drozsze ?

    > Co ty bredzisz o gwrancjach? Niemiec kupuje aparat i ma gwarancje
    > sklepu, w ktorym go zamowil. Nie interesuje go, co z tym w polsce zrobisz.

    To nie jest gwarancja sklepu ile rekojmia.
    Podobnie dziala to w Polsce. Tyle tylko, ze jak sklep sie zwinie to nie
    masz nic.
    W wyszukiwarce WYRAZNIE zaznaczona masz gwarancje EU z najnizsza cena
    711 euro.

    > Widzisz kolego - dales sie wpuscic w maliny jak dzieciak. W Niemczech
    > nie obowiazuje zadna stawka minimalna.

    http://praca.gazetaprawna.pl/artykuly/447618,strach_
    przed_tanim_polakiem_niemcy_chca_placy_minimalnej_dl
    a_pracownikow_tymczasowych.html,2

    "Jednak zdaniem wielu Niemców przepisy o branżowych stawkach minimalnych
    to za mało, by zabezpieczyć się przed płacowym dumpingiem. Obawiają się,
    że będą one masowo obchodzone. Jednym ze sposobów mogłaby na przykład
    stać się praca tymczasowa, którą świadczy dziś w Niemczech około 700
    tysięcy osób. Mogą oni dziś liczyć na 7,60 euro za godzinę w Niemczech
    zachodnich i 6,40 na wschodzie kraju. "

    > Taki z Ciebie ekspert, jak ze mnie baletnica. :)

    To nie Ty pisales o "zdaje mi sie 1500 euro" ?

    > Podaj moze jakies konkretne dane? Czy tez moze okaze sie, ze sprzedano
    > siedem sztuk?

    http://media.wp.pl/kat,1022939,wid,10957442,wiadomos
    c.html?ticaid=1afa5

    "Gdyby nie dopłata w Niemczech dla kupujących nowe samochody, w salonie
    polskiego dealera pozostałoby co piąte niesprzedane auto. Na razie
    obroty autosalonów zapewniają właśnie sąsiedzi zza Odry, którzy
    wyliczyli że za samochody w Polsce zapłacą mniej niż u siebie."

    "Mamy dużo klientów z Niemiec - mówi Tomasz Lorek z firmy M&M Cars w
    Katowicach, dealera m.in. opla. To około 20 proc. kupujących.

    Niemcy kupują w Polsce z kilku powodów. Korzystny kurs euro czyni auto
    sporo tańszym. Jeszcze w lipcu i sierpniu za jedno euro dostawali 3 zł
    60 gr. Dziś o złotówkę więcej.

    Poza tym do końca marca za Odrą wypłacany jest dodatek ekologiczny w
    wysokości 1-2,5 tys. euro w zależności od marki, jeśli wymieni się
    samochód starszy na nowszy, spełniający wyśrubowane normy emisji spalin. "

    http://www.tvs.pl/informacje/9324/
    http://archiwum.polityka.pl/art/ale-jazda,423779.htm

    > 4.7zl, cale 15-20gr drozej, niz w Polsce. Ile niemiec za srednia krajowa
    > litrow kupi? :)

    A czy ta benzyne, ktora kupi to kupi inna niz ta sprzedawana w Polsce ?

  • 517. Data: 2010-09-30 13:31:20
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "kamil" <k...@s...com> wrote in message

    > Nakreciles sie strasznie na te stara chate, to masz:

    http://www.s1homes.com/Duloch-property-for-sale/2010
    063016000237.shtml

    Za 185 kupisz nowo postawiony. Armature moze sobie nabywca sam dobrac, wiec
    zupelnie nie wiem, czego miala sie Twoja uwaga dotyczyc.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 518. Data: 2010-09-30 13:45:42
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 28.09.2010 13:01, kamil pisze:

    > Nie wziales Andrzeju pod uwage, ze co innego nasmrodzic troche fabryka
    > na jakims zadupiu, a co innego zasmrnodzic wszystkie miasta tym, co
    > jeszcze niedawno wydostawalo sie z wydechow. Od ponad 30 lat smog w

    Tia, czego oczy nie widzą, tego sercu nie żal?

    > najwiekszych metropoliach systematycznie maleje, wlasnie dzieki
    > zastosowaniu nowych silnikow, norm emisji, katalizatorow, FAPow i calej
    > reszty wynalazkow.

    W największych metropoliach JEDYNYM sensownym rozwiązaniem jest
    postawienie na transport zbiorowy.

    > Ty chcesz tanio jezdzic 20-letnim dymiacym zlomem, ja wolalbym nie zejsc
    > na raka przed emerytura.

    Dziwne, że te nowe rzekomo niezłomiaste dymią gorzej, niż mój 15-letni złom.

  • 519. Data: 2010-09-30 13:46:54
    Od: "RadekNet (www.rejsy-czartery.com)" <r...@p...com.pl>

    W dniu 29.09.2010 15:25, kamil pisze:

    > Takie sa realia, ktore znam nieco lepiej od kogos, kto pojedzie od czasu
    > do czasu na wakacje na zachod.

    Kamil, ale po co chcesz kogos przekonywac? Fakty bola (mnie tez, bo
    wolalbym, zeby moja mama miala 1500e emerytury a nie nauczycielskie 1500
    zl), ale czasami lepiej nie widziec roznicy. Tu tez nie jest idealnie
    (nie zapomne jak sie moja kobieta 3 razy w ichniejszej izbie lekarskiej
    rejestrowala), ale da sie zyc.

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 520. Data: 2010-09-30 13:55:59
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    > Tia, czego oczy nie widzą, tego sercu nie żal?

    Smieci w worku tez wynosisz, zeby zalegaly na wysypisku gdzie za miastem.
    Nie wstyd ci? :)

    > W największych metropoliach JEDYNYM sensownym rozwiązaniem jest
    > postawienie na transport zbiorowy.

    Nie wszyscy moga, nie dla wszystkich wygodne.

    > Dziwne, że te nowe rzekomo niezłomiaste dymią gorzej, niż mój 15-letni
    > złom.

    Elektrownia atomowa tez strasznie "dymi". Para wodna.

    Dymek diesla dymkiem diesla, ale wiekszosc czastek stalych zostaje wypalona
    w katalizatorze, albo wylapana przez FAP. Subtelna roznica miedzy tym, a
    wdychaniem siarki i rteci 20 lat temu.

    Pozdrawiam
    Kamil